Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Radosław Pacewicz prezesem Polskiego Taboru Szynowego [uzupełnienie]

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
10-06-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Radosław Pacewicz prezesem Polskiego Taboru Szynowego [uzupełnienie]
fot. UTK
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy" Radosław Pacewicz, dotąd wiceprezes Urzędu Transportu Kolejowego, został prezesem spółki Polski Tabor Szynowy.

Informację o nowym stanowisku Radosława Pacewicza potwierdziliśmy nieoficjalnie - czekamy na oficjalne stanowisko Urzędu Transportu Kolejowego. Sam zainteresowany potwierdził ją jednak na portalu LinkedIn. - Po prawie dziewięciu latach pracy Urzędzie Transportu Kolejowego czas na nowe wyzwania. Dumny jestem z tego co udało się przez ten czas dokonać i jaką ekipę stworzyć. Na swojej drodze spotkałem wielu przychylnych ludzi którym na sercu leży rozwój kolei i kilku nieprzychylnych dzięki którym wzmocniłem swoje mocne strony. Dziękuję wszystkim - napisał Pacewicz. Jak podkreślił, ma zamiar wspierać całą Agencję Rozwoju Przemysłu (właściciela spółki PTS) w działalności w obszarze kolei

W kierownictwie Urzędu Transportu Kolejowego pozostaje prezes urzędu - dr inż. Ignacy Góra, wiceprezes Kamil Wilde oraz dyrektor generalny Małgorzata Kalata. 

Spółka Polski Tabor Szynowy (dawniej FPW Invest) powstała w lipcu 2011 r. i wchodzi w skład Grupy Kapitałowej Agencji Rozwoju Przemysłu jako tzw. pool taborowy (ROSCO). Spółka wzięła za udział w konsorcjum dzierżawiącym zmodernizowane przez FPS składy EN57 Feniks do Przewozów Regionalnych. W ubiegłym miesiącu rozpoczęła taką dzierżawę dla także dla Kolei Małopolskich.

Aktualizacja: - Radosław Pacewicz, dotychczasowy Wiceprezes Urzędu Transportu Kolejowego, zdecydował się podjąć nowe wyzwania poza urzędem. W UTK przepracował 9 lat - poinformował "Rynek Kolejowy" Maciej Bębenek z Urzędu Transportu Kolejowego. Obszar regulacji dotychczas realizowany przez Radosława Pacewicza osobiście nadzorować będzie dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego. Otrzymaliśmy również biogram Radosława Pacewicza:

Radosław Pacewicz od początku kariery zawodowej związany był z regulacją rynków. Pracę w Urzędzie Transportu Kolejowego rozpoczął w 2011 r. od stanowiska Radcy Prezesa. Rok później został Dyrektora Departamentu Regulacji Rynku Kolejowego. Odpowiadał za realizację zadań w zakresie prowadzenia postępowań regulacyjnych, postępowań w sprawie niedyskryminacji w dostępie do infrastruktury, zatwierdzania stawek jednostkowych opłat za dostęp i korzystanie z infrastruktury kolejowej oraz rozpatrywania wniosków o udzielenie, zawieszenie i zmianę licencji przewoźnika kolejowego. Koordynował współpracę UTK w ramach grupy zrzeszającej niezależnych regulatorów rynku kolejowego (IRG-Rail), a w marcu 2016 r. został przewodniczącym tej organizacji. Pełnił tę funkcję do zakończenia polskiego przewodnictwa.

W maju 2013 r. objął funkcję Zastępującego Dyrektora Generalnego, a w październiku 2015 r. Dyrektora Generalnego Urzędu Transportu Kolejowego. 4 września 2017 r. na wniosek Prezesa UTK został on powołany przez Prezesa Rady Ministrów na stanowisko Wiceprezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Poza działaniami związanymi z regulacją rynku i prawami pasażera zaangażowany brał także aktywny udział w licznych projektach informatycznych urzędu– od Systemy Obsługi Licencji Maszynisty, Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów, po Kolejowe e-Bezpieczeństwo. Nie można też zapomnieć o inicjatywach takich jak Akademia UTK i Kampania Kolejowe ABC - podkreśla UTK.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Prawo i polityka

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Łukasz Malinowski 24 marca 2025

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

Pasażer

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

UTK/Roman Czubiński 31 stycznia 2025

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

Biznes

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

inf. pras. UTK, oprac. ms. 01 grudnia 2024

Październik 2024 na kolei. Ponad 2 mln pasażerów więcej niż rok temu!

Pasażer

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Biznes

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Urząd Transportu Kolejowego 16 września 2024

Zobacz również:

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Prawo i polityka

Góra (UTK): ETCS Limited Supervision to dobre rozwiązanie

Łukasz Malinowski 24 marca 2025

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

Pasażer

407,5 mln pasażerów polskiej kolei w roku 2024!

UTK/Roman Czubiński 31 stycznia 2025

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

Biznes

Towarów na kolei mniej niż rok wcześniej

inf. pras. UTK, oprac. ms. 01 grudnia 2024

Październik 2024 na kolei. Ponad 2 mln pasażerów więcej niż rok temu!

Pasażer

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Biznes

Brak zgody UTK na rozwiązanie umowy między PKP PLK a PKP Cargo

Urząd Transportu Kolejowego 16 września 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij