Kolejne lata to nowy budżet europejski i kolejna edycja Programu Operacyjnego poświęconego inwestycjom infrastrukturalnym. Wsparcia wymagają nie tylko transport szynowy i drogowy, ale także projekty związane z energetyką. Szczególnie mocny nacisk będzie także położony na zagadnienia projektów miejskich, przyczyniających się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Jakie szanse daje perspektywa budżetowa UE na lata 2014-2020? Dyskusja na ten temat będzie jednym z głównych punktów programu Kongresu Infrastruktury Polskiej.
Inną ważną kwestią są stosunki panujące pomiędzy podmiotami zlecającymi realizację projektów infrastrukturalnych a wykonawcami takich przedsięwzięć. Od kilkunastu lat w Polsce realizowany jest ogromny program inwestycji infrastrukturalnych. Dzięki wsparciu z funduszy Unii Europejskiej, powstają nowe drogi i modernizowane są linie kolejowe. Jednak stosunki pomiędzy wykonawcami tych inwestycji, a administracją państwową, wciąż pozostawiają wiele do życzenia. Jak zmienić tę sytuację?
Pierwszy Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 17 października 2013 roku w Warszawie. Jego zadaniem będzie zmierzenie się z wyzwaniem, jakim jest wypracowanie partnerskiego dialogu między podmiotami realizującymi kluczowe inwestycje infrastrukturalne a administracją państwową, która ma prawo i obowiązek oczekiwać od wykonawców najwyższej staranności, rzetelności i terminowości prowadzonych prac. Stawką jest tempo rozwoju kraju, mierzone rozwojem polskiej Infrastruktury, rozwojem przedsiębiorstw i bezpieczeństwem zatrudnionych przez nie pracowników.
W trakcie wydarzenia zostanie zaprezentowana Biała Księga Infrastruktury, która będzie służyć za punkt wyjścia, diagnozę dla wypracowania docelowych rozwiązań, dyskutowanych w trakcie obrad Kongresu Infrastruktury Polskiej.
Program ramowy Kongresu:
Część I: Polska 2020. Kierunki inwestycji i rozwoju
Część II: Finanse i rozwój gospodarczy 2014-2020, a możliwości inwestycyjne
Część III: System prawny i sprawna administracja – miejsca niezbędnych korekt.
Część IV: Debaty rówoległe
- Potrzeby i możliwości rozwoju infrastruktury żeglugi śródlądowej w Polsce
- Integracja zarządzania i planowania wielkich projektów infrastrukturalnych w Polsce: lotniska, kolej, porty, drogi.
- Rozwój gospodarki a możliwości polskich systemów teleinformatycznych.
Więcej informacji o Kongresie Infrastruktury Polskiej - tutaj.
Uczestnictwo w wydarzeniu jest darmowe - wstęp po zgłoszeniu przez stronę TOR Konferencje i udzieleniu akredytacji.
