Kiedy zaczynałem w Polsce 14 miesięcy temu, ceny były znacząco poniżej kosztów i musieliśmy wycofać się z kilku kontraktów. Prawda jest taka, że jeśli klient żąda usługi godnej zaufania, to musi za to płacić – powiedział Hans-Georg Werner, członek zarządu ds. regionu wschód DB Schenker Rail GmbH, prezes zarządu DB Schenker Rail Polska SA podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2011.
– My musimy też inwestować w naszą firmę. My jako DB Schenker polska inwestujemy w naszą polską spółkę i polską kolej. Inwestujemy w terminal kontenerowy w Szczecinie, sprowadzamy 15 lokomotyw Class66, co pozwoli nam wymienić jeszcze starsze lokomotywy, które tutaj mamy. Nie chcemy sprzedawać naszego produktu za pomocą najniższej ceny, ale za pomocą najwyższej jakości produktu. Bardzo ważne jest też obsługa klienta 24 godziny na dobę, punktualność i niezawodność. Transport na rzecz sektora samochodowego, czy stalowego wymaga nieustannych dostawy na czas – zaznaczył Hans-Georg Werner.
Prezes DB Schenker Rail Polska stwierdził również, że transport pojedynczych wagonów jest rzeczywistą konkurencją dla transportu drogowego. – Jeśli chcemy z nim konkurować musimy wozić sprawnie lodówki, telewizory, sprzęt AGD, ale to wymaga nakładów i miejsc, w których moglibyśmy sprawnie wagony przestawiać. Tylko duże spółki mogą sobie na to pozwolić. My na przykład ustanowiliśmy takie pociągi na Śląsku, bo tutaj jesteśmy mocni - pociąg liniowy, który zbiera wagony z Niemiec i wiezie do rejonu Katowic. Pracujemy nad takim z Niemiec przez Poznań do Warszawy i dalej na wschód. Chcielibyśmy też uruchomić ze Szczecina przez Poznań na Śląsk. To nie będzie pełna konkurencja z PKP Cargo, ale dodatkowa oferta dla naszych klientów która pozwoli nam przerzucić więcej ładunków z transportu drogowego na kolej – wyjaśnił.