Partnerzy serwisu:
Biznes

Schreyer: Polska strategicznym rynkiem DB Schenker Rail

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
30-05-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
lm, Rynek Kolejowy, 30 maja 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Schreyer: Polska strategicznym rynkiem DB Schenker Rail
- O Polsce myśleliśmy jako o waznym rynku od początku. Wiele szlaków kolejowych z północy na południe oraz ze wschodu na zachód przechodzi przez Polskę. Poza tym Polska to drugi rynek kolejowy w Europie – powiedział Christian Schreyer, członek zarządu ds. produkcji i HR z DB Schenker Rail Polska SA w czasie Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

- DB jest największym przewoźnikiem kolejowym w Niemczech i od dawna obserwując potrzeby naszych klientów zauważyliśmy że potrzebują oni bardziej kompleksowej oferty przewozowej. Początkowo większość ładunków dowoziliśmy tylko do granicy, a dalej przejmował je innych przewoźnik, co nie było zbyt konkurencyjne względem transportu drogowego. Tak więc 10 lat temu postanowiliśmy zbudować sieć połączeń, która umożliwiłaby transport pomiędzy państwami europejskimi. Najpierw Belgia i Holandia, a potem inne kraje zachodnie i Skandynawia. O Polsce myśleliśmy od początku. Jest ona dla nas strategicznym partnerem. Wiele szlaków kolejowych z północy na południe oraz ze wschodu na zachód przechodzi przez Polskę. Poza tym Polska to drugi rynek kolejowy w Europie – zaznaczył Christian Schreyer.

- Teraz koncentrujemy się na Śląsku, co wynika ze specyfiki zakupionych przewoźników, ale chcemy być obecni na wszystkich korytarzach idących przez Polskę, by być partnerem dla DB z Niemiec – zaznaczył Schreyer. -Uruchomiliśmy pociąg ze Śląska. Planujemy także uruchomić połączenia la linii Szczecin – Wrocław i Warszawa – Szczecin. Na polskim rynku jest bardzo trudno konkurować z transportem drogowym, ponieważ strona rządowa nie wspomaga rozwoju transportu kolejowego. Polska ma największe opłaty za dostęp do infrastruktury w CEE i oferuje niestety najgorszą jakość. W Polsce średnia prędkość to 20 km/h, a w Niemczech pomiędzy 60 a 70 km/h. Dziwi nas przesunięcie środków z transportu kolejowego na drogowy. Takie podejście nie jest ani dobre dla gospodarki, ani środowiska – podkreślił przedstawiciel firmy DB Schenker Rail Polska SA.

W opinii Schreyera, transport jest jednak za tani: - Jeśli opłaca się przewozić jabłka z Chin, to chyba musi się to opłacać. Przecież jabłka rosną też u nas. Wyższe stawki transportowe pewnie by się położyły cieniem na globalizacji, ale dlaczego mamy jeść chińskie jabłka, a nie nasze? Globalizacja będzie jednak trwać w przypadku produktów drogich oraz takich, które są wytwarzane w różnych miejscach – dodał członek zarządu DB Schenker Rail Polska SA.
 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Były szef Siemensa pokieruje DB Schenker Rail

Kadry

Były szef Siemensa pokieruje DB Schenker Rail

Rynek Kolejowy 14 października 2015

Werner: Odpowiednia jakość wymaga odpowiedniej ceny

Biznes

DB Schenker Rail dostarczył Traxxy dla KM do Żmigrodu

Warte uwagi

DB Schenker Rail dostarczył Traxxy dla KM do Żmigrodu

wś, Rynek Kolejowy, 22 czerwca 2011 22 czerwca 2011

Drugie połączenie DB Schenker na trasie Wrocław-Londyn

Biznes

Drugie połączenie DB Schenker na trasie Wrocław-Londyn

Rynek Infrastruktury 09 października 2012

Powstaje nowe towarowe połączenie Niemcy - Turcja

Śšwiat

Powstaje nowe towarowe połączenie Niemcy - Turcja

Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 10 czerwca 2013

Zobacz również:

Były szef Siemensa pokieruje DB Schenker Rail

Kadry

Były szef Siemensa pokieruje DB Schenker Rail

Rynek Kolejowy 14 października 2015

Werner: Odpowiednia jakość wymaga odpowiedniej ceny

Biznes

DB Schenker Rail dostarczył Traxxy dla KM do Żmigrodu

Warte uwagi

DB Schenker Rail dostarczył Traxxy dla KM do Żmigrodu

wś, Rynek Kolejowy, 22 czerwca 2011 22 czerwca 2011

Drugie połączenie DB Schenker na trasie Wrocław-Londyn

Biznes

Drugie połączenie DB Schenker na trasie Wrocław-Londyn

Rynek Infrastruktury 09 października 2012

Powstaje nowe towarowe połączenie Niemcy - Turcja

Śšwiat

Powstaje nowe towarowe połączenie Niemcy - Turcja

Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 10 czerwca 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5