NUMER 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
Temat numeru:
Rok 2020 pełen wyzwań
szukaj
Śledź nas:

Wejście w życie IV Pakietu Kolejowego przesunięte o trzy miesiące

| Jakub Madrjas 26.05.2020 193

Wejście w życie IV Pakietu Kolejowego przesunięte o trzy miesiące
Fot. Marceli Raś, SM42.pl
Na 31 października 2020 r. zmieniła się data wejścia w życie technicznego filaru IV pakietu kolejowego. Dotychczas data ta była wyznaczona na 16 czerwca 2020 r. Jednak w wyniku negocjacji na forum Unii Europejskiej wyznaczono dodatkowy czas, który ma pozwolić na zakończenie procesu transpozycji przepisów w czasie epidemii COVID-19 - informuje Urząd Transportu Kolejowego.
O tym, że wejście w życie IV Pakietu Kolejowego może zostać odroczone o 3 miesiące, "Rynek Kolejowy" informował już na początku tego miesiąca. Teraz odroczenie potwierdza Urząd Transportu Kolejowego. Jak przypomina UTK, dyrektywy 2016/797 i 2016/798 przewidywały dwa możliwe terminy transpozycji – 16 czerwca 2019 r. i 16 czerwca 2020 r. Decyzja o wyborze jednego z nich należała do państw członkowskich. Polska skorzystała z drugiego terminu, podobnie jak szesnaście innych państw Unii Europejskiej.

– Dla zdecydowanej większości państw wprowadzenie technicznej części IV pakietu okazało się niemożliwe, na skutek wprowadzenia ograniczeń związanych z epidemią COVID-19.Aby uniknąć zamieszania, które mogłoby być efektem braku wprowadzenia na czas przepisów przez część krajów, na początku maja rozpoczęły się negocjacje zmierzające do wydłużenia terminu transpozycji – pisze UTK.

W poniedziałek Rada Unii Europejskiej, gromadząca przedstawicieli wszystkich państw członkowskich, przyjęła nowe regulacje. Na mocy nowej dyrektywy państwa członkowskie otrzymały możliwość kolejnego przedłużenia terminu transpozycji – do 31 października 2020 r., po uprzednim notyfikowaniu woli skorzystania z tej możliwości.Z terminem transpozycji dyrektyw 2016/797 i 2016/798 jest również związany termin wejścia w życie szeregu towarzyszących rozporządzeń np. określających procedurę wydawania jednolitych certyfikatów bezpieczeństwa czy zezwoleń na wprowadzenie do obrotu pojazdów. Aktualnie finalizowane są prace nad dostosowaniem rozporządzeń do nowego terminu transpozycji. Będą one stopniowo publikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w pierwszej połowie czerwca.

Przepisy wprowadzające filar rynkowy IV pakietu kolejowego obowiązują w Polsce od 12 maja. Więcej na ich temat piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy trudny dla branży 2020 rok. Szczególną uwagę skierowaliśmy na liderów rynku: PKP SA, Budimex, Siemens Mobility, Polregio czy PKP Energetykę. W dziale pasażer analizujemy, co stało się w województwie kujawsko-pomorskim i jaka jest przyszłość kolei w Płocku. Rozmawiamy również z nową dyrektor ZTM w Warszawie. Eksperci opisali dla Czytelników system SCADA w PKP Energetyka i wszystkie aspekty wprowadzania nowego systemu napięcia 25 kV na polskiej sieci kolejowej. Nie zapominamy o wielkich pieniądzach w Krajowym Planie Odbudowy, niespełnionych zapowiedziach obniżenia stawek dostępu i nowej, wielkiej umowie PSC dla PKP Intercity.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5