NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wejście w życie IV Pakietu Kolejowego przesunięte o trzy miesiące

| Jakub Madrjas 26.05.2020 2,5k

Wejście w życie IV Pakietu Kolejowego przesunięte o trzy miesiące
Fot. Marceli Raś, SM42.pl
Na 31 października 2020 r. zmieniła się data wejścia w życie technicznego filaru IV pakietu kolejowego. Dotychczas data ta była wyznaczona na 16 czerwca 2020 r. Jednak w wyniku negocjacji na forum Unii Europejskiej wyznaczono dodatkowy czas, który ma pozwolić na zakończenie procesu transpozycji przepisów w czasie epidemii COVID-19 - informuje Urząd Transportu Kolejowego.
O tym, że wejście w życie IV Pakietu Kolejowego może zostać odroczone o 3 miesiące, "Rynek Kolejowy" informował już na początku tego miesiąca. Teraz odroczenie potwierdza Urząd Transportu Kolejowego. Jak przypomina UTK, dyrektywy 2016/797 i 2016/798 przewidywały dwa możliwe terminy transpozycji – 16 czerwca 2019 r. i 16 czerwca 2020 r. Decyzja o wyborze jednego z nich należała do państw członkowskich. Polska skorzystała z drugiego terminu, podobnie jak szesnaście innych państw Unii Europejskiej.

– Dla zdecydowanej większości państw wprowadzenie technicznej części IV pakietu okazało się niemożliwe, na skutek wprowadzenia ograniczeń związanych z epidemią COVID-19.Aby uniknąć zamieszania, które mogłoby być efektem braku wprowadzenia na czas przepisów przez część krajów, na początku maja rozpoczęły się negocjacje zmierzające do wydłużenia terminu transpozycji – pisze UTK.

W poniedziałek Rada Unii Europejskiej, gromadząca przedstawicieli wszystkich państw członkowskich, przyjęła nowe regulacje. Na mocy nowej dyrektywy państwa członkowskie otrzymały możliwość kolejnego przedłużenia terminu transpozycji – do 31 października 2020 r., po uprzednim notyfikowaniu woli skorzystania z tej możliwości.Z terminem transpozycji dyrektyw 2016/797 i 2016/798 jest również związany termin wejścia w życie szeregu towarzyszących rozporządzeń np. określających procedurę wydawania jednolitych certyfikatów bezpieczeństwa czy zezwoleń na wprowadzenie do obrotu pojazdów. Aktualnie finalizowane są prace nad dostosowaniem rozporządzeń do nowego terminu transpozycji. Będą one stopniowo publikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w pierwszej połowie czerwca.

Przepisy wprowadzające filar rynkowy IV pakietu kolejowego obowiązują w Polsce od 12 maja. Więcej na ich temat piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5