NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Weekendowe problemy przewoźników na Podlasiu. „Ile razy można przepraszać?”

| Michał Szymajda 31.07.2018 40

Weekendowe problemy przewoźników na Podlasiu. „Ile razy można przepraszać?”
Fot. Marcel Raś, SM42.PL
Niedzielne powroty z Podlasia i Mazur okazały się dla pasażerów bardzo problematyczne. Skala uchybień spółek kolejowych, potęgowanych przez problemy z przepustowością infrastruktury PKP PLK, bardzo zirytowała pasażerów.
Sytuację na Podlasiu opisywał autor popularnego kolejowego bloga Błękitna Chusteczka. Zaczęło się od przepełnionych pociągów PKP Intercity (TLK Hańcza) a także Przewozów Regionalnych, które wracały z Suwałk i Augustowa do Białegostoku i dalej do Warszawy i Krakowa. Później o czasie nie odjechał pociąg regio z Białegostoku do Suwałk, ponieważ, jak sugeruje autor bloga, podlaskiemu oddziałowi PR... brakuje taboru (sprawdzamy tę informację u przewoźnika).

To nie koniec problemów, bowiem jadące z Warszawy pociągi TLK Latarnik i IC Inka doznawały sporych opóźnień, a odcinek od Czyżewa jest obecnie jednotorowy, co opóźniło też pociągi do Białegostoku. W tym momencie między Warszawą a Białymstokiem nie było już nieopóźnionych pociągów. Na koniec opóźniony o godzinę IC Esperanto zakończył bieg w Warszawie Wschodniej, a pasażerów chcących pojechać dalej na zachód skierowano na inny peron, by mogli... skorzystać z jadącego tą samą trasą, ale planowo wyjeżdżającego z Białegostoku godzinę później, IC Karkonosze.

PKP Intercity wyjaśnia

O komentarz do sytuacji poprosiliśmy PKP Intercity.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności, na jakie zostali narażeni w niedzielę nasi pasażerowie. W przypadku pociągu TLK Hańcza na trasie z Suwałk do Białegostoku prowadził on cztery wagony. W stolicy województwa podlaskiego do składu, zgodnie z rozkładem dołączono kolejne cztery wagony: dwa jadące z Grodna i dwa bezpośrednio ze stacji Białystok. Opóźnienia innych pociągów PKP Intercity, które wystąpiły na Podlasiu były spowodowane panującymi wcześniej trudnymi warunkami atmosferycznymi (gwałtowne burze), skomunikowaniem z innymi jadącymi pociągami oraz trwającą modernizacją sieci trakcyjnej na trasie Warszawa – Białystok. W takich sytuacjach każdy pasażer ma prawo i możliwość złożenia reklamacji. Odpowiednie formularze i więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie internetowej PKP Intercity – poinformowało PKP Intercity.

Bez rekompensaty za fatalną podróż

W wypadku większości pasażerów i większości pociągów reklamacja na usługę nie będzie miała jednak żadnego skutku finansowego. Jak trafnie zauważa autor bloga Błękitna Chusteczka: „cena biletu normalnego z Białegostoku do Warszawy to 30 zł. Przy 60 min opóźnienia należy się zwrot w wysokości 25% ceny biletu, czyli 7,5 zł, zasada jest jednak taka, że jeśli rekompensata ma mniejszą wartość niż 4 euro, przewoźnik może jej nie wypłacać”.

Cały wpis na blogu Błękitna Chusteczka można przeczytać tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Podlaskie (340)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Podlaskie (340)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5