NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Program rozjazdowy zrealizują własne spółki PLK [aktualizacja]

| inf. prasowa/jm, Rynek Kolejowy 06.03.2017 382

Program rozjazdowy zrealizują własne spółki PLK [aktualizacja]
Fot. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe planują wymianę blisko 300 rozjazdów, m.in. w Krakowie, Poznaniu, Stalowej Woli czy Bydgoszczy. W marcu o realizację będą walczyć spółki z grupy PLK.
PKP Polskie Linie Kolejowe planują wymianę 288 rozjazdów na terenie 13 województw. Roboty na 22 liniach kolejowych obejmą wymianę rozjazdów i przylegających odcinków toru. Prace związane z wymianą rozjazdów rozpoczną się we wrześniu tego roku. Zarządca infrastruktury ogłosił już dwa przetargi w tej sprawie - na zakup materiałów oraz nadzór. Pisaliśmy o tym w tym miejscu.

- W marcu planowany jest przetarg na zaprojektowanie i montaż rozjazdów - informuje "RK" Joanna Kubiak z PKP PLK. Szacunkowa wartość postępowania to 200 milionów złotych brutto. PLK planują podpisanie umowy z wykonawcą w II kwartale br. Realizacja zadania przewidziana jest na lata 2017 – 2023, przy czym prace związane z montażem rozjazdów zakończą się w 2018 roku. 

Wymianę blisko 100 rozjazdów zarządca infrastruktury planuje jeszcze w 2017 roku. Pierwsze prace ruszą we wrześniu w Bydgoszczy, Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach, Szczukowicach, Zajezierzu k/Dęblina. 

Jak zaznacza zarządca infrastruktury, nowe rozjazdy to sprawniejszy przejazd pociągów pasażerskich i lepszy komfort podróży, a także podwyższenie prędkości pociągów dalekobieżnych przejeżdżających przez stacje. Składy towarowe pojadą ze stałą prędkością bez zbędnych zwolnień. Dla zapewnienia sprawnego przejazdu pociągów zimą, rozjazdy zostaną wyposażone w elektryczne ogrzewanie. Gwarantuje to szybkie usuwanie śniegu i lodu, czyli dobre działanie urządzeń i bezpieczeństwo ruchu kolejowym w trudnych warunkach pogodowych.

Projekt „Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym – etap II” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. To kontynuacja podobnych działań, współfinansowanych z UE, w efekcie których PLK zamontowała już na terenie kraju 697 nowych rozjazdów. Projekt wart był 600 mln zł.

O przedłużenie programu wymiany rozjazdów na perspektywę unijną na lata 2014-2020 apelowała branża kolejowa podczas konsultacji społecznych prowadzonych przed nowelizacją Krajowego Programu Kolejowego. Jak informowaliśmy, ministerstwo zgodziło się z tymi postulatami.

Aktualizacja - 6 marca 2017. Realizacją zajmą się własne spółki PLK

Po publikacji artykułu pojawiły się wątpliwości związane z zapowiadanym przez PLK przetargiem na realizację programu rozjazdowego. W styczniu prezes Ireneusz Merchel poinformował bowiem, że montażem rozjazdów zamówionych u producentów zajmie się spółka z grupy PLK. Dlaczego teraz jest zatem mowa o przetargu?

- PKP Polskie Linie Kolejowe planują w marcu skierować zapytanie ofertowe do spółek zależnych, które zgodnie z art. 136 prawa zamówień publicznych przy temacie rozjazdowym spełniają warunki dotyczące realizacji projektu - wyjaśnia Joanna Kubiak z PLK. Prace zaplanowano w trybie „projektuj i buduj”. Przedstawicielka PLK potwierdza, że według harmonogramu pierwsze roboty rozpoczną się we wrześniu tego roku, a zakończenie montażu przewidziano do końca 2018 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5