Partnerzy serwisu:
Pasażer

Warszawa-Grodzisk: Czemu KM nie jeżdżą trójskładami?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-10-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Warszawa-Grodzisk: Czemu KM nie jeżdżą trójskładami?
Od ubiegłego tygodnia (po raz kolejny) głośno jest o problemach z dojazdami do Warszawy z kierunku Pruszkowa i Grodziska. Przyczyną jest remont linii Warszawa-Łódź. Pasażerowie pytają, czemu, przy ograniczonej liczbie kursów, Koleje Mazowieckie nie wydłużają składów.

Od ubiegłego poniedziałku, po korekcie rozkładu jazdy ograniczenia liczby pociągów na linii Warszawa - Łódź sięgnęły zenitu. Do tego nałożyły się kolejne awarie infrastruktury, które zmusiły przewoźników do odwoływania kolejnych składów. W pozostałych, poopóźnianych jednostkach zarówno podmiejskich z Grodziska i Skierniewic jak i dalekobieżnych z Łodzi panuje straszny tłok. Zdesperowani pasażerowie napisali w tej sprawie list do ministra, o czym piszemy tutaj.

Zarządca infrastruktury zapewnia, że stara się minimalizować opóźnienia pociągów. Jednak w przesłanym do redakcji "Rynku Kolejowego" stanowisku, zarząd spółki Koleje Mazowieckie wyraził stanowczy protest wobec sytuacji zaistniałej po wprowadzeniu kolejnego etapu modernizacji linii łączącej Warszawę z Łodzią.

A co z wydłużeniem składów?

Jednak według naszych Czytelników, przewoźnik sam nie jest bez winy. Pytają o to, czemu przy ograniczonej liczbie kursów, składy nie zostały wydłużone do trzech jednostek EN57, co jest możliwe na Warszawskim Węźle Kolejowym. Według relacji Czytelników, czasem na peronie pojawia się pociąg złożony tylko z jednej jednostki, a najczęściej z dwóch.

- Zestawienie pociągów na linii KM1 podyktowane jest możliwościami taborowymi przewoźnika, a także możliwościami technicznymi panującymi podczas prowadzonych na tej linii prac remontowych. Niemniej jednak staramy się, by zredukowana liczba pociągów była zrekompensowana możliwie jak największym zestawieniem pociągów kursujących - mówi Jolanta Maliszewska z biura prasowego Kolei Mazowieckich.

Braki taborowe

Przewoźnik przyznaje, że w związku z tym w porannym szczycie komunikacyjnym jedynie trzy pociągi jadące w kierunku Warszawy zostały zestawione z trzech jednostek, zaś w szczycie popołudniowym wydłużone zostały trzy pociągi jadące w kierunku Skierniewic. Pozostałe pociągi są zestawione z dwóch jednostek.

- Przypadki nieplanowego zestawienia pociągów, tj. z 2 jednostek zam. 3, związane są z sytuacją, w której w przypadku awarii taboru nie ma możliwości podstawienia zastępczej jednostki - tłumaczy.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5