Jutro, 5 maja, pasażerowie po raz pierwszy skorzystają z odnowionego przystanku Warszawa Stadion. Przedstawiamy zdjęcia przystanku przed i po modernizacji. Estetyka odnowionej Warszawy Stadion już jest szeroko chwalona.
Mimo to, że oddanie przystanku Warszawa Stadion opóźniło się o ponad pół roku, a dach obiektu zamiast szkła - co zapowiadała PKP PLK - przykrywa głównie blacha falista, nowy wygląd infrastruktury pasażerskiej jest na ogół bardzo chwalony. Obiekt został gruntownie przebudowany – wyposażono go w nowe wiaty zakrywające w całości perony. Dokonano pełnej modernizacji przejścia podziemnego, z którego na peron można dostać się z pomocą schodów ruchomych oraz wind.
Umowa na przebudowę przystanku, podpisana z konsorcjum firm Bilfinger Berger Budownictwo S.A. i Przedsiębiorstwo Agat S.A. przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. opiewała na 64 mln złotych. W ramach prac budowlanych przebudowano również nawierzchnię torową odcinka podmiejskiej linii średnicowej (nr 448) o długości 2,3 km.
- Biało - czerwona kolorystyka i mała architektura przystanku współgrają z elewacją Stadionu Narodowego. Nowy przystanek Warszawa Stadion jest przyjazny dla pasażerów spoza naszego kraju, którzy o odjazdach i przyjazdach pociągów dowiedzą się z opisów w języku angielskim, prezentowanych na peronowych wyświetlaczach elektronicznych. Zastosowanie monitoringu zwiększy bezpieczeństwo podróżnych i pomoże w utrzymaniu porządku na przystanku - informuje rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK Maciej Dutkiewicz. Poniżej prezentujemy zdjęcia PKP PLK, przedstawiające przystanek przed i po modernizacji: