Partnerzy serwisu:
Pasażer

Warszawa: Rozdzielą ruch i ułatwią przesiadki do metra na Dworcu Śródmieście?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Warszawa: Rozdzielą ruch i ułatwią przesiadki do metra na Dworcu Śródmieście?
Kolejarze zastanawiają się, jak usprawnić ruch na dworcu Warszawa Śródmieście i zagospodarować teren nad stacją. Okazją do zmian będzie modernizacja linii średnicowej, która rozpocznie się w 2018 r.

Warszawa Śródmieście to najważniejsza stacja linii średnicowej, co widać chociażby po dużym obłożeniu ruchem pasażerskim. Przekłada się to na ograniczenie przepustowości – dworzec staje się wąskim gardłem. – Zastanawiamy się, jak usprawnić wymianę pasażerów na Śródmieściu. To jeden z elementów, który zwiększyłby częstotliwość możliwą do osiągnięcia na tej linii – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA.

Dworzec jest nietypowy: przy każdym z dwóch torów znajdują się dwie krawędzie peronowe. – Kiedyś historycznie dworzec był inaczej zorganizowany – wysiadało się na środek, a wsiadało ze skrajnych peronów. W tej chwili jest pełna dowolność – zauważa Bator. Kolejarze zastanawiają się nad powrotem do starych rozwiązań. – Myślimy o tym modelu bardzo intensywnie. Kiedyś ten dworzec właśnie tak funkcjonował i z tego względu był nagradzany na różnych konkursach – przypomina Jarosław Bator. Jak zaznacza, zmianę trzeba byłoby najpewniej wymusić.

Rozdzielenie ruchu utrudniłoby jednak przesiadki do metra, która już obecnie nie należy do najwygodniejszych. Wyjścia z peronu środkowego znajdują się na jego krańcach, natomiast peronów bocznych – po środku. Niezależnie od kwestii rozdzielenia ruchu, na tapecie jest temat poprawy przesiadek między koleją a metrem, dalej od stacji metra. – Rozmawiamy z Metrem, w jaki sposób sprawniej i lepiej połączyć Warszawę Śródmieście ze stacją Centrum. To, co teraz mamy, to zupełnie nieoptymalny sposób przechodzenia z jednego środka transportu do drugiego – mówi Bator. W tej chwili pasażerowie muszą wyjść na powierzchnię, by potem znowu zejść na plac przed stacją metra i dalej na poszczególne perony. Rozważana jest budowa tunelu – prace miałyby zostać przeprowadzone podczas modernizacji linii średnicowej. Jak zaznacza przedstawiciel PKP SA, taki projekt będzie jednak kosztowny.

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa Śródmieście: Awaria sieci PGE EK wyłączyła dworzec

Infrastruktura

Warszawa Śródmieście: Awaria sieci PGE EK wyłączyła dworzec

Roman Czubiński 06 sierpnia 2025

PKP SA wyczyszczą ściany Warszawy Śródmieście. Wcześniej „niedałosię”

Infrastruktura

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Infrastruktura

Cztery tory na Dworcu Śródmieście. Korytarz do metra tylko do patelni?

Infrastruktura

Zobacz również:

Warszawa Śródmieście: Awaria sieci PGE EK wyłączyła dworzec

Infrastruktura

Warszawa Śródmieście: Awaria sieci PGE EK wyłączyła dworzec

Roman Czubiński 06 sierpnia 2025

PKP SA wyczyszczą ściany Warszawy Śródmieście. Wcześniej „niedałosię”

Infrastruktura

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Infrastruktura

Cztery tory na Dworcu Śródmieście. Korytarz do metra tylko do patelni?

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij