Partnerzy serwisu:
Pasażer

Warszawa: Rozdzielą ruch i ułatwią przesiadki do metra na Dworcu Śródmieście?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Warszawa: Rozdzielą ruch i ułatwią przesiadki do metra na Dworcu Śródmieście?
Kolejarze zastanawiają się, jak usprawnić ruch na dworcu Warszawa Śródmieście i zagospodarować teren nad stacją. Okazją do zmian będzie modernizacja linii średnicowej, która rozpocznie się w 2018 r.

Warszawa Śródmieście to najważniejsza stacja linii średnicowej, co widać chociażby po dużym obłożeniu ruchem pasażerskim. Przekłada się to na ograniczenie przepustowości – dworzec staje się wąskim gardłem. – Zastanawiamy się, jak usprawnić wymianę pasażerów na Śródmieściu. To jeden z elementów, który zwiększyłby częstotliwość możliwą do osiągnięcia na tej linii – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA.

Dworzec jest nietypowy: przy każdym z dwóch torów znajdują się dwie krawędzie peronowe. – Kiedyś historycznie dworzec był inaczej zorganizowany – wysiadało się na środek, a wsiadało ze skrajnych peronów. W tej chwili jest pełna dowolność – zauważa Bator. Kolejarze zastanawiają się nad powrotem do starych rozwiązań. – Myślimy o tym modelu bardzo intensywnie. Kiedyś ten dworzec właśnie tak funkcjonował i z tego względu był nagradzany na różnych konkursach – przypomina Jarosław Bator. Jak zaznacza, zmianę trzeba byłoby najpewniej wymusić.

Rozdzielenie ruchu utrudniłoby jednak przesiadki do metra, która już obecnie nie należy do najwygodniejszych. Wyjścia z peronu środkowego znajdują się na jego krańcach, natomiast peronów bocznych – po środku. Niezależnie od kwestii rozdzielenia ruchu, na tapecie jest temat poprawy przesiadek między koleją a metrem, dalej od stacji metra. – Rozmawiamy z Metrem, w jaki sposób sprawniej i lepiej połączyć Warszawę Śródmieście ze stacją Centrum. To, co teraz mamy, to zupełnie nieoptymalny sposób przechodzenia z jednego środka transportu do drugiego – mówi Bator. W tej chwili pasażerowie muszą wyjść na powierzchnię, by potem znowu zejść na plac przed stacją metra i dalej na poszczególne perony. Rozważana jest budowa tunelu – prace miałyby zostać przeprowadzone podczas modernizacji linii średnicowej. Jak zaznacza przedstawiciel PKP SA, taki projekt będzie jednak kosztowny.

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Infrastruktura

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Jakub Lewicki 03 stycznia 2021

Cztery tory na Dworcu Śródmieście. Korytarz do metra tylko do patelni?

Infrastruktura

Warszawa Śródmieście. Na razie lifting, potem wielka przebudowa?

Infrastruktura

Jak zmieni się dworzec Warszawa Śródmieście. Bez pawilonów i rozdzielony ruch?

Infrastruktura

Zobacz również:

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Infrastruktura

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Jakub Lewicki 03 stycznia 2021

Cztery tory na Dworcu Śródmieście. Korytarz do metra tylko do patelni?

Infrastruktura

Warszawa Śródmieście. Na razie lifting, potem wielka przebudowa?

Infrastruktura

Jak zmieni się dworzec Warszawa Śródmieście. Bez pawilonów i rozdzielony ruch?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5