NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Warszawa: Rozdzielą ruch i ułatwią przesiadki do metra na Dworcu Śródmieście?

| wu, Transport-publiczny.pl 27.01.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-01-27 09:32:35 Autor: smrodmescie
---.dynamic.chello.pl
Należy wyeliminować zasadność przechodzenia przez skład na inny peron. Przez takich kombinatorów wymiana trwa dłużej.
2015-01-27 09:36:16 Autor: smrodmescie
---.dynamic.chello.pl
Druga sprawa to dwóch konduktorów wyglądających czy można zabzyczeć i zamknąć drzwi. Teraz konduktor wygląda z jednej strony, potem niczym hejnalista z wieży w Krakowie przechodzi na drugą stronę i znowu bzyczy. Gdyby to zrównoleglić, to byłoby pół minuty krócej. Drugi konduktor może być stacjonarny.
2015-01-27 09:38:29 Autor: smrodmescie
---.dynamic.chello.pl
Kara 650 za wysiąście na boczny peron lub wsiadanie ze środkowego to też pomysł do rozważenia, ale to już półżartem.
2015-01-27 09:48:42 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Najlepiej byłoby zwęzić perony skrajne celem dołożenia 2 dodatkowych torów a peron środkowy byłby peronem wyspowym, co częściowo zwiększyłoby przepustowość i umożliwiło trasowanie średnicą podmiejską części pociągów dalekobieżnych.
2015-01-27 09:52:41 Autor: d3
---.158.221.171
Tunel do stacji metra - dobre - przez tunel dalekobieżny będą się teleportować, pod tunelem owszem można ale wówczas nie zaliczy się górnych sklepików.
Ja jednak podtrzymuję swój projekcik budowy trzeciego tunelu po północnej stronie ze stacją przylegającą wschodnim końcem do stacji metra, to najlepsze rozwiązanie póki jeszcze nie zabudowali terenu do samych torów od strony północnej.
2015-01-27 10:14:05 Autor: Jaahquubel
---.187.108.60
Perony 1 i 3 są potrzebne jak drzwi w lesie. Z wózkiem nie ma jak na nie dotrzeć. Wszędzie z/do nich daleko. Jedyny sens wejścia na nie to zakup biletu w kasie.

Jak jadę z rodziną, to żona z dziećmi (jedno w wózku) "windą" zjeżdża na środkowy peron, ja na bocznym kupuję bilet i, jak zdążę, przechodzę przez inny pociąg na środkowy, żeby pomóc żonie wsiąść.

Poza tym, tam jest łuk, który konduktorom utrudnia obserwację - żeby zobaczyć czy ktoś nie wsiada odchodzą na 2 metry od składu. A jako ktoś zacznie gonić pociąg w momencie gdy konduktor się odwróci żeby wejść z powrotem, to tego konduktor nie zobaczy.
Nie wiem jakie są realne możliwości przebudowy. Ogólnie widzę to tak:
1. Sam peron środkowy, z 1,5-2 razy szerszy, z kasami, z wyjściami na końcach na powierzchnię i przejściami na Centralny i metro. I z windami - nie dźwigiem, o którego działanie trzeba prosić ochronę, a minimum dwiema normalnymi szybkimi windami.
2. Same perony boczne, każdy z wyjściami na powierzchnię na końcach (nie donikąd, jak teraz), z przejściami na Centralny i do metra, i każdy z minimum dwiema windami, j.w.
3. Zostawić 3 perony, ale na każdy po 2 windy, z każdego wyjścia i przejścia na końcach, j.w. Wtedy można się bawić w peron tylko dla wsiadających i tylko dla wysiadających (można wymusić np. bramkami z kołowrotkiem).

Nie wyobrażam sobie, żeby ktoś z metra/autobusu/tramwaju biegł na około przez patelnię, schody, potem jeszcze pół długości perony do wejścia na peron boczny i po schodach. Patelnia i schody to i tak już za dużo.
2015-01-27 10:24:01 Autor: smrodmescie
---.dynamic.chello.pl
Czyli tak podsumowując:

Kasy ma peronie środkowym, dzięki którym nikt nie będzie się pętał po pociągach przechodząc na inny peron, stacjonarny konduktor stojący 2 metry od pociągu i dający znaki maszyniście, że może jechać. To zwiększy przepustowość i skróci postój.
2015-01-27 10:58:37 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Scorpio - ja nie wiem, czy tam jest miejsce na dodatkowe tory, raczej nie wg mnie

ktoś rzucił hasło stacjonarnego konduktora - jest to pomysł warty rozważenia, w Berlinie na wielu stacjach S-Bahn takie rozwiązanie funkcjonuje (i także na Berlin HBf, gdzie perony też idą po łuku)
2015-01-27 11:04:28 Autor: passenger
---.korporacja.avt.pl
Czy wszyscy mędrcy optujący za "porządkowaniem" ruchu podróżnych zapomnieli o tych, którzy jadą np. Wawra na Służewiec, i na Śródmieściu muszą się przesiąść z pociągu z Otwocka na pociąg np. do Radomia? Może przesiadkowicze mają wysiadać na środkowy peron i drałować tunelami na skrajne perony, żeby wprowadzić ten upragniony porządek? Zachowajmy choć trochę rozumu. Do przyspieszenia przelotu przez Śródmieście przyczyniłoby się przede wszystkim wprowadzenie możliwości wymuszonego zamknięcia wszystkich drzwi, oczywiście po odpowiednim sygnale (jak w metrze). Dopóki mechanik musi czekać, aż wszystkie drzwi się pozamykają za kolejnymi dobiegającymi pasażerami (np. Flirt), to szybciej nie będzie.
2015-01-27 11:31:13 Autor: Jaahquubel
---.187.108.60
Przesiadkowicze mają jeszcze Ochotę, Powiśle i Stadion... przy dobrej pogodzie. :)
2015-01-27 12:03:22 Autor: d3
---.158.221.33
@jaahguuubel
Niewiedza nie upoważnia cię do bełkotania na tym forum, przejście na Centralny jest tak samo jak było przed wojną przejście na dworzec W. Główna (wschodnia głowica centralnego jest tym samym podziemiem co przed wojną , sam dworzec jest dwa razy dłuższy , hala znajduje się teraz po zachodniej stronie E. Plater, przed wojną była wraz z biurowcem po wschodniej stronie.
Zastanawia mnie jedno czy ci którzy rozpoczynają idiotyczną dyskusję o przebudowie peronów dworca Śródmieście nie reprezentują firm budowlanych liczących na duży kąsek, czy są to tylko idioci próbujący zniszczyć przedwojenny dworzec o idealnym układzie peronów tylko dlatego że jest przedwojenny i nie zaprojektowali go żydzi.
2015-01-27 12:15:47 Autor: Jaahquubel
---.187.108.60
@d3
Przecież nie twierdzę, że nie ma.
Inna sprawa, że z wózkiem nie przejdziesz, a przydałoby się. Przesiadka z wózkiem czy większym bagażem z Centralnego na Śródmieście czy na odwrót do wygodnych nie należy.
2015-01-27 13:29:02 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post smrodmescie:
"Czyli tak podsumowując:

Kasy ma peronie środkowym, dzięki którym nikt nie będzie się pętał po pociągach przechodząc na inny peron, stacjonarny konduktor stojący 2 metry od pociągu i dający znaki maszyniście, że może jechać. To zwiększy przepustowość i skróci postój."
Cały pomysł, wykonanie i eksploatacja był doskonały - stąd nagrody jak najbardziej słuszne.
Jednak jest kilka drobnych "ale".
Pasażerowie przesiadający się właśnie tutaj. To jedyna stacja (przystanek) odporna na warunki
atmosferyczne i wyposażona w toalety (nawet czasem czyszczone), więc większość pasażerów
mających się przesiadać do innego pociągu robi to właśnie tu. Przynajmniej przy złej pogodzie.
Jednak przy dwóch krawędziach peronowych wymiana pasażerów przebiega dużo sprawniej
niż przy jednej bez względu na to czy jest dowolność, czy też będzie wymuszone wysiadanie
na środek a wsiadanie z boku.
Drugie ale to chciwość zarządcy stacji. Skoro wynajęli kupę powierzchni na różnej maści
kramiki to są tego konsekwencje. Jak jestem głodny, a widzę Hot Dogi na środkowym to
przecież nie będę leciał na około. Personel tych kramików w drodze do toalety też przejdzie
przez pociąg w obie strony - chyba logiczne.
Organizacja peronów jest dobra i niczego nie trzeba tu zmieniać. Dodatkowe windy by się
przydały ot i wszystko. Dokładnie tak samo jak na całej infrastrukturze. PKP od zawsze
miała za nic inwalidów, rowerzystów i osoby z dziećmi w wózkach. Kolej tylko dla pełnosprawnych.
Zmiana układu torów (jak to ktoś wyżej zasugerował) to totalna bzdura. Po pierwsze nie ma na to
miejsca. Po drugie trzeba już na górze wiedzieć z którego peronu odjedzie pociąg i w której kasie
trzeba kupić bilet. Dodatkowa nastawnia, burdel spowodowany (niemal codziennymi) opóźnieniami
i przepustowość pikuje w dół. Kosmetykę zrobić warto, może tory po odkażać co by mniej
śmierdziało. Przejście podziemne do metra z ruchomym chodnikiem to by było coś.
2015-01-27 18:47:31 Autor: rp1polska
---.static.ip.netia.com.pl
Nie mam pojęcia jak segregacja ruchu miałaby przyspieszyć wymianę podróżnych. W kiblach to i tak nic nie da, bo ludzie będą się wysypywać przez drzwi do przedziałów, więc i tak nikt nie wejdzie, dopóki ludzie będą wychodzić. Zainwestowaliby w ERTMS czy coś a nie takie głupoty
2015-01-27 23:45:25 Autor: Daro
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post smrodmescie:
"Należy wyeliminować zasadność przechodzenia przez skład na inny peron. Przez takich kombinatorów wymiana trwa dłużej."
Gdyby przy okazji remontu reaktywowano zamknięte na głucho i zastawione budami przejście pomiędzy peronami nie trzeba by kombinacji aby przejść z peronu na peron
Niestety o tym przejściu mało kto teraz pamięta, jedyną zaś możliwością przejścia na peron skrajny jest przejście przez pociąg lub zapierdziel do przejścia łączącego Śródmieście z Centralnym
2015-01-29 08:05:34 Autor: loker
---.centertel.pl

loker
A w którym dokładnie miejscu jest to przejście podziemne pod próbami?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS