Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pociągi Polregio znów kursują przez Warszawę-Śródmieście

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-01-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pociągi Polregio znów kursują przez Warszawę-Śródmieście
fot. Kasper FiszerWarszawa Śródmieście
Na stołecznej stacji Śródmieście znów zatrzymuje się jeden z pociągów interRegio. Spółka zapewnia, że nie powtórzył się scenariusz z 2013 r., kiedy wsiadającym tam do jednego z kursów iR wystawiano wezwania do zapłaty opłaty dodatkowej za jazdę bez ważnego biletu. Kurs z Łodzi Fabrycznej do Warszawy Wschodniej jest jedynym zatrzymującym się na Śródmieściu, którym nie można podróżować na podstawie biletu okresowego ZTM Warszawa.

Po dłuższej przerwie po podmiejskiej linii średnicowej w Warszawie znów kursują pociągi Przewozów Regionalnych. Na dworcu Warszawa-Śródmieście zamiast na sąsiedniej Warszawie Centralnej zatrzymuje się jeden z porannych kursów interRegio relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia. Postojów na przystankach na Ochocie i Powiślu oraz przy Stadionie Narodowym nie wyznaczono.

Przepustowość średnicy dalekobieżnej jest ograniczona

– Zmiana trasy pociągu nr 10133/4 wynika z prac torowych prowadzonych na linii kolejowej nr 1 przez zarządcę infrastruktury, tj. PKP Polskie Linie Kolejowe – tłumaczy Anna Piotrowska, rzecznik prasowy Oddziału Łódzkiego PR. Wspomniany kurs odjeżdża z Łodzi o 6:49, by dotrzeć na stację Warszawa-Śródmieście o 8:25. Po dwuminutowym postoju wyrusza on w kierunku Dworca Wschodniego, na którym kończy bieg o 8:34.

– Z uwagi na ograniczoną przepustowość na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Centralna tymczasowo brak był możliwości wjazdu do Warszawy Centralnej z zachowaniem godzin zbliżonych do przyjętych w pierwotnym [rocznym] rozkładzie jazdy ww. pociągu. Dlatego w obecnie obowiązującym rozkładzie jazdy pociąg został wytrasowany alternatywnie przez stację Warszawa Śródmieście – mówi przedstawicielka przewoźnika. Ocenia ona, że takie rozwiązanie jest uzasadnione, ponieważ zapewnia przejazd w ramach warszawskiego węzła kolejowego z zachowaniem możliwie krótkiego czasu podróży, dojazd do praktycznie tego samego miejsca w centrum Warszawy, a także utrzymanie rozkładu jazdy zbliżonego do planowanego.

Na razie nie było problemów z biletami

Kiedy siatka połączeń iR była znacznie bogatsza niż obecnie, okresowo przez tzw. średnicę podmiejską kierowano więcej połączeń, głównie kończących bieg na terenie Warszawy. W 2013 r. przez Warszawę-Śródmieście wiodła trasa iR „Cisy” z Dorohuska do Warszawy Zachodniej. Stołeczne media opisywały wówczas szeroko przypadki kontroli biletowej odbywającej się po odjeździe ze Śródmieścia. Podczas niej wezwania do zapłaty mieli otrzymywać posiadacze kart miejskich, którzy byli przyzwyczajeni, że podróżujący na podstawie biletu okresowego Zarządu Transportu Miejskiego może skorzystać z dowolnego kursu zatrzymującego się na tej stacji.

Zdaniem Anny Piotrowskiej na razie podobnych sytuacji udaje się unikać. – Dotychczas nie wpłynęły do Oddziału Łódzkiego PR skargi ani reklamacje dotyczące przypadków pomyłek w przejazdach pociągiem iR na podstawie biletów ZTM Warszawa – mówi nasza rozmówczyni. Dodaje, że PR nie przewidują obecnie, by kursy przez Śródmieście były wykonywane dłużej niż do końca obowiązywania aktualnego tzw. zamknięciowego rozkładu jazdy, czyli do 8 marca (w sobotę 9 marca opisywany pociąg nie kursuje, bo połączenie funkcjonuje jedynie od poniedziałku do piątku). – Niemniej jednak nie jesteśmy w stanie zastosowania takiego rozwiązania wykluczyć ze względu na uwarunkowania infrastrukturalne – zaznacza.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Infrastruktura

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Jakub Lewicki 03 stycznia 2021

Cztery tory na Dworcu Śródmieście. Korytarz do metra tylko do patelni?

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Infrastruktura

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Jakub Lewicki 03 stycznia 2021

Cztery tory na Dworcu Śródmieście. Korytarz do metra tylko do patelni?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5