Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Warszawa podpisała umowę na krótkie Jazzy. Wygląd będzie zachowawczy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-01-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

Dzisiaj (15 stycznia) Tramwaje Warszawskie podpisały z Pesą umowę na dostawę 30 krótkich tramwajów 134N Jazz. W latach 2007-2015 Warszawa kupiła w sumie 261 tramwajów, przeznaczając na inwestycje tramwajowe blisko 3 mld zł.  Wbrew wcześniejszym wizualizacjom miasto wybrało dla krótkiej wersji Jazza wygląd zachowawczy, przypominający jeżdżące już po mieście Swingi.

Od 2007 r. Warszawa wydała 5 mld zł na unowocześnienie taboru komunikacji miejskiej. Od tamtej pory, wliczając 30 Jazzów krótkich  i 45 Jazzów Duo, Warszawa kupiła łącznie 261 nowych tramwajów. Było to możliwe dzięki środkom unijnym. – Polityka transportowa jest konsekwentnie realizowana przez wiele lat. Nie wszyscy może pamiętają, że niedawno niskopodłogowe tramwaje i autobusy nie były standardem w Warszawie – powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent miasta.

– Wymagania w przetargu były bardzo wysokie, ale to oznacza, że Warszawa myśli o przyszłości – mówi Tomasz Zaboklicki, prezes Pesy. Z nowości wymienia m.in. sterowanie mikroprocesowe, odzyskiwanie energii (ok. 25%). Będą to tramwaje bezosiowe (bez połączeń między kołami) – takich pojazdów w Polsce jak dotąd nie produkowano. Dzięki temu będzie całkowicie niska podłoga – bez wzniosów. Nie będzie też siedzeń skośnych, które nie do końca dobrze były przyjęte przez pasażerów w Swingach. Duży nacisk kładziony jest na bezpieczeństwo. Prezes Zaboklicki wymienia tutaj  pochłaniacze energii zderzeniowych. W tramwajach zostaną też zamontowane czujniki ruchowe, aby uniknąć ryzyka gwałtownych najechań.

Tramwaje zostaną skierowane do obsługi mniej obleganych linii (np. 6, 27, 28, 14, 31). –  Przewidziane są na trasy, gdzie dzisiaj jeżdżą pojedyncze wagony – zapowiada Gronkiewicz-Waltz.  Jednoprzestrzenne 19,3-metrowe tramwaje pomieszczą 132 pasażerów, w tym 27 na miejscach siedzących. Rozpoczęcie dostaw przewidziane jest w lutym 2015 r., a zakończenie – 30 września 2015 r. Koszt zakupu tych tramwajów to 168 mln zł.

Krótkie Jazzy będą miały wygląd zachowawczy. – Było takie ustalenie z Pesą, że tramwaje te, jako jednokierunkowe, wracają do stylistyki Swingów, oczywiście z drobnymi zmianami. Tak zdecydowały władze miasta – mówi Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich. Z kolei Jazzy Duo będą miały stylistykę retro, nazwaną kioskiem albo bufetem. – Będzie to wyróżnik wyjątkowy dla 45 tramwajów – mówi Karos.

Wiceprezydentowi Jackowi Wojciechowiczowi podoba się zmieniona stylistyka tramwajów. – Nie tak, jak te mutanty [Jazzy Duo], ale w każdej normalnej rodzinie zdarzają się mutanty – żartuje Wojciechowicz.

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa: Krótkie Jazzy wracają do Bydgoszczy. Trzeba wzmocnień konstrukcji

Tabor i technika

Warszawa: Krótkie Jazzy wracają do Bydgoszczy. Trzeba wzmocnień konstrukcji

Witold Urbanowicz 13 kwietnia 2017

Warszawa: Pierwszy krótki Jazz przeszedł test niezawodności

Zintegrowany transport

Warszawa: Pierwszy krótki Jazz przeszedł test niezawodności

wu, Transport-publiczny.pl 23 września 2015

Wszystkie Jazzy już w Warszawie. Odbiory przedłużą się

Zintegrowany transport

Wszystkie Jazzy już w Warszawie. Odbiory przedłużą się

wu, Transport-publiczny.pl 18 grudnia 2015

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa: Krótkie Jazzy wracają do Bydgoszczy. Trzeba wzmocnień konstrukcji

Tabor i technika

Warszawa: Krótkie Jazzy wracają do Bydgoszczy. Trzeba wzmocnień konstrukcji

Witold Urbanowicz 13 kwietnia 2017

Warszawa: Pierwszy krótki Jazz przeszedł test niezawodności

Zintegrowany transport

Warszawa: Pierwszy krótki Jazz przeszedł test niezawodności

wu, Transport-publiczny.pl 23 września 2015

Wszystkie Jazzy już w Warszawie. Odbiory przedłużą się

Zintegrowany transport

Wszystkie Jazzy już w Warszawie. Odbiory przedłużą się

wu, Transport-publiczny.pl 18 grudnia 2015

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5