Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Warszawa: Pętle na Ochocie zagrożone, będzie tramwaj na Szczęśliwice?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
21-06-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza, 21 czerwca 2011

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Warszawa: Pętle na Ochocie zagrożone, będzie tramwaj na Szczęśliwice?
Zamiast pętli na środku pl. Narutowicza i położonej nieopodal, a przewidzianej do likwidacji pętli koło szpitala przy ul. Banacha, Tramwaje Warszawskie proponują odnogę linii od Grójeckiej, przez ul. Dickensa, na Szczęśliwice - informuje "Gazeta Wyborcza".

Według "Gazety Wyborczej", pętla przy placu Narutowicza znajduje się zbyt blisko centrum. W jednej z koncepcji Tramwaje Warszawskie proponują przełożenie toru ze środka placu na jego obrzeża. Problem w tym, że likwidacja grozi też drugiej pętli tramwajowej na Ochocie przy ul. Banacha. W projekcie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego jej miejsce ma zająć zabudowa. Tory zostałyby jednak na środku ulicy, bo docelowo linia ma zostać przedłużona od ul. Banacha skrajem Pola Mokotowskiego do ul. św. Andrzeja Boboli i Rakowieckiej.

Tramwaje Warszawskie proponują, by wytyczyć nową trasę z trawiastym torowiskiem od Grójeckiej po północnej stronie ul. Dickensa. Zaskoczeniem była negatywna odpowiedź ratusza i jej uzasadnienie. Urzędnicy z miejskiego biura architektury przekonują, że zieleń na ul. Dickensa jest zbyt cenna, by rezygnować z niej dla tramwajów. Przekonują poza tym, że pętla autobusowa Szczęśliwice też ma być zabudowana. Stanie się to po jej przeniesieniu w okolice stacji WKD i Kolei Mazowieckich Warszawa Aleje Jerozolimskie - czytamy w "Gazecie Wyborczej".

Dziś o godz. 17.30 w akademiku Politechniki Warszawskiej przy placu Narutowicza otwarta debata o przyszłości tego najważniejszego dla Ochoty miejsca. Zapraszają Polskie Towarzystwo Socjologiczne i burmistrz dzielnicy Wojciech Komorowski.

Więcej

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5