Teraz wielu pasażerów korzystających z warszawskiego dworca Śródmieście – aby przedostać się z peronu na peron – przechodzi przez stojące na stacji pociągi. Po środku dworca znajduje się zamknięte kilkanaście lat temu przejście podziemne. Czy zostanie przywrócone podczas planowanej kompleksowej modernizacji dworca?
Dworzec Śródmieście ma nietypowy układ: znajdują się tutaj dwa tory i trzy perony (łącznie z czterema krawędziami). W zamyśle skrajne perony miały służyć pasażerom wsiadającym – tam znajdują się m.in. kasy biletowe, wyświetlacze. Środkowy peron był natomiast przeznaczony dla pasażerów wysiadających.
Podział na perony dla wsiadających i wysiadających od dawna nie funkcjonuje – wśród pasażerów korzystających z dworca najpopularniejszy pozostaje peron środkowy. To z niego najszybciej można dostać się do metra (wschodnia strona), jak i przejść podziemnych Dworca Centralnego, pozwalających na przedostanie się na przystanki komunikacji miejskiej (zachodnia strona). Wyjścia z peronów skrajnych są zlokalizowane po środku, natomiast przejście łączące wszystkie perony znajduje się tylko po jednej, zachodniej stronie. Taki układ nie jest zbyt funkcjonalny dla pasażerów – wielu z nich, w celu przedostania się z peronu na peron, czeka aż na stacji zatrzyma się pociąg i następnie przechodzi przez jego wnętrze na drugą stronę.
Więcej na stronie Transport-publiczny.pl