Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Warszawa: Nowe tramwaje dwukierunkowe na dłuższą trasę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-06-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Warszawa: Nowe tramwaje dwukierunkowe na dłuższą trasę
Jak pisaliśmy, Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na zakup dodatkowych pięciu tramwajów dwukierunkowych. Mają one obsłużyć nową linię łączącą stacje metra Rondo Daszyńskiego i Młociny. Tramwaje zostaną dostarczone w II poł. 2015 r. Po zrealizowaniu wszystkich dostaw spółka będzie miała 56 dwukierunkowych tramwajów.

Nowe tramwaje uzupełnią rozrastającą się flotę pojazdów dwukierunkowych spółki. Po Warszawie jeździ już sześć dwukierunkowych Swingów Duo, wyprodukowanych przez Pesę i dostarczonych w ramach kontraktu na 186 nowych tramwajów. Obsługują one aktualnie linię nr 2 przez Most Północny, która – z racji opóźnienia realizacji dalszego odcinka trasy – jest pozbawiona pętli na jednym z krańców. Oprócz tego w przyszłym miesiącu Pesa rozpocznie dostawy 45 dwukierunkowych Jazzów Duo – mają one potrwać do maja 2015 r.

Zakupy są realizowane z myślą o obsłudze linii w czasie remontów czy budowy nowych tras. Analizowane są też koncepcje wybudowania torów odstawczych przy punktach węzłowych, w których brakuje miejsca na pętlę. Takie tory mają powstać m.in. przy pl. Zawiszy na ul. Towarowej w związku z planowanym remontem wiaduktu nad linią średnicową. Inne rozważane lokalizacje, w dalszej perspektywie, to Rondo Daszyńskiego, przy stacji metra Wierzbno dla tramwajów jadących od strony dzielnicy biurowej na Służewcu, stacja metra Ratusz (pl. Bankowy) z myślą o tramwajach z Wilanowa oraz pl. Zbawiciela dla linii od strony Ochoty.

Po co spółce kolejne dwukierunkowe tramwaje? – W wyniku przeprowadzonych analiz stwierdzono, że zapotrzebowanie na tramwaje dwukierunkowe będzie większe, niż pierwotnie zakładano – informuje Monika Wierzbicka z Zespołu Komunikacji Społecznej Tramwajów Warszawskich. Początkowo dwukierunkowe tramwaje miały obsługiwać m.in. trasę od stacji metra Rondo Daszyńskiego do pętli Osiedle Górczewska. – Obecnie jednak zakładane jest poprowadzenie jej ul. Powstańców Śląskich aż do pętli Metro Młociny, co wymagać będzie ok. 5 dodatkowych tramwajów w ruchu – wyjaśnia Wierzbicka. Dzięki takiemu zwiększeniu zamówienia będą mogły zostać także uruchomione inne planowane linie z wykorzystaniem taboru dwukierunkowego. Zachowana zostanie również rezerwa dla tworzenia linii związanych z prowadzonymi remontami i modernizacjami. Po zrealizowaniu tych dostaw spółka posiadać będzie 56 tramwajów dwukierunkowych.

Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5