Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Warszawa: Dwukierunkowe tramwaje na remonty, ale nie teraz

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-03-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Warszawa: Dwukierunkowe tramwaje na remonty, ale nie teraz
W ten weekend tramwaje nie będą jeździły od ronda Żaba do Żerania Wschodniego z powodu naprawy łuków w miejscach, gdzie ostatnio dochodziło do wykolejeń tramwajów. Mimo takiej możliwości, na odcinkach, gdzie nie będzie prac, nie będą wykorzystywane tramwaje dwukierunkowe. Zadecydowało o tym przede wszystkim bezpieczeństwo oraz funkcjonalność dla pasażerów.

Na początku tygodnia na jednym łuku na Bródnie na skrzyżowaniu Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej doszło do trzech wykolejeń tramwajów (dwa liniowe i jeden roboczy) na torowisku po napawaniu, czyli uzupełnianiu ubytków szyn. – Do wykolejeń doszło z powodu zbyt dużej prędkości – tam było ograniczenie do 10 km/h – wskazuje Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Teraz, w weekend 8-9 marca, Tramwaje Warszawskie zabiorą się za porządną naprawę torowiska. Z tych względów ruch będzie wyłączony pomiędzy rondem Żaba a Żeraniem Wschodnim.

Warszawa w tej chwili ma sześć tramwajów dwukierunkowych (Swing Duo), wykorzystywanych w dni robocze na dwójce jeżdżącej na Tarchomin, gdzie nie ma pętli. Jak się dowiedzieliśmy, ZTM rozważał wykorzystanie wspomnianych pojazdów w czasie tego weekendu, ostatecznie jednak cała trasa będzie wyłączona. – To jest zamknięcie awaryjne. Gdyby było planowe, można byłoby odpowiednio dostosować torowisko i zrobić rozjazdy, aby umożliwić przejazd z toru na tor. Operacja technicznie jest krótka, natomiast przygotowanie tego wymaga ok. dwóch tygodni – mówi Andrzej Franków, wicedyrektor ZTM-u. Jak wyjaśnia, trzeba byłoby wzmocnić podbudowę pod rozjazdami i odpowiednio przygotować sieć (inne napinacze, przewiązka między siecią, odcinki izolowane).

Wobec braku możliwości szybkiego montażu rozjazdów rozważano też jazdę po jednym torze. – Górę wzięły jednak względy bezpieczeństwa. Pasażerowie i kierowcy na skrzyżowaniach mogliby nie spodziewać się tramwaju, który jedzie po torze niewłaściwym – wskazuje Franków. Jak dodaje, taka organizacja ruchu mogłaby spowodować zamieszanie wśród podróżnych. – Pasażerowie mają swoje nawyki komunikacyjne i zapewne czekaliby na tramwaj nie na tej platformie przystankowej, więc byłoby przebieganie przez tory w ostatniej chwili – mówi Andrzej Franków.

Kolejny aspekt to funkcjonalność takiego rozwiązania. – Częstotliwość tramwaju byłaby mniejsza niż 20 minut. W tej chwili, jeżeli tramwaje jeżdżą co pięć minut, to taka częstotliwość byłaby niezadowalająca – przekonuje Andrzej Franków.

W związku z remontem tramwaje linii 1, 4 i 26 zostaną skierowane na trasy objazdowe. Czwórka od mostu Gdańskiego pojedzie na Ratuszową-Zoo, natomiast na liniach 1 i 26 zostaną zastosowane łączone obiegi. Tramwaje, po dojechaniu do przystanku Namysłowska – jedynka od strony mostu Gdańskiego, a 26 od strony ul. 11 Listopada – będą się wymieniać numerami. Oprócz tego z pl. Hallera na Żerań Wschodni będzie kursować linia zastępcza Z-1 – autobusy pojadą Jagiellońską, Starzyńskiego do ronda Żaba i dalej wzdłuż zamkniętej trasy.

Miasto ogólnie nie rezygnuje z wykorzystywania tramwajów dwukierunkowych w czasie inwestycji i remontów, wymagających zamknięcie części trasy. – Jeżeli będą zamknięcia planowe, które nie wynikają z nagłych awarii i jeżeli będziemy mieli dostępne tramwaje dwukierunkowe, to będziemy to rozwiązanie wykorzystywać. Uważamy, że jest jak najbardziej celowe – zapowiada Franków. W lipcu br. do Swingów Duo zaczną dołącząć kolejne dwukierunkowe pojazdy – Tramwaje Warszawskie zamówiły 45 Jazzów Duo.

Tekst pochodzi z portalu Transport-Publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5