W związku z mistrzostwami Europy w piłce nożnej, Dworzec Wschodni miał przejść gruntowną modernizację. Planów było mnóstwo. Sporą część założeń uda się zrealizować, ale będą i takie, które odbiegać będą od przyjętych planów. Zmodernizowane budynki dworcowe znacznie poprawią wizerunek dworca. A co z peronami?
Przy planowaniu przebudowy Dworca Wschodniego zakładano modernizację wysłużonych i bardzo nieestetycznych peronów. Zdecydowano się na remont tych, które obsługują połączenia dalekobieżne. Perony miały zyskać nową nawierzchnię i zadaszenia. Z czasem okazało się, kolejarze nie zdążyliby ich wyremontować. Do tego pieniądze, jakie miałyby zostać przeznaczone na gruntowną przebudowę stacji to ok. 500 mln zł. Ministerstwo infrastruktury nie wyraziło nawet zgody na rozpoczęcie inwestycji o tak szerokim zakresie . Wreszcie pojawiło się światełko w tunelu. Podjęto decyzję o wyremontowaniu czterech peronów dalekobieżnych, wraz wymianą przylegających torów. Koszt robót to ok. 17 mln zł.
W artykule „Gazety Wyborczej” czytamy m. in. o tym, jaki jest zakres prac modernizacyjnych. Wiadomo, że zamiast betonowych płyt, perony będą pokryte kostką. Dwa kolejne perony wyremontowane zostaną jeszcze w tym roku, a następny wiosną 2012. Elementy nieprzebudowane na dworcu (pozostałe perony, tunele) mają zostać poddane estetyzacji, ale na razie nikt nie chce bliżej precyzować, na czym ma ona polegać. Na pewno na peronach nie będzie schodów ruchomych ani innych rewolucyjnych rozwiązań. Bardzo prawdopodobne, że prowadzone prace znacznie odwloką w czasie gruntowną przebudowę stacji Warszawa Wschodnia.
Więcej