Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Warmińsko-mazurski Elf po roku wróci na tory

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
29-06-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Warmińsko-mazurski Elf po roku wróci na tory
Fot. Pesa
Objęty unikatową, 50-letnią gwarancją ezt Elf województwa warmińsko-mazurskiego od listopada stoi na bocznicy. Podpisano już jednak umowę na przegląd okresowy, która zaowocuje powrotem pociągu na tory.

Absurdalna, 50-letnia gwarancja na projektowany na 30 lat użytkowania pojazd to efekt kryteriów przetargowych – za wydłużenie jej okresu można było otrzymać dodatkowe punkty. Pesa wygrała przetarg, ale pojazd od początku był trochę pechowy – jak donosił Onet, zepsuł się podczas przejazdu promocyjnego, przetrzymując na pokładzie przez półtorej godziny m.in. marszałka województwa i dzieci z domu dziecka.

Wieloletnia gwarancja nie jest tożsama z utrzymaniem pociągu i nie zwalnia z wykonywania przeglądów – a ich ceny dla taboru kolejowego często są powodem sporów. W marcu donosiliśmy za "Gazetą Wyborczą", że Elf jest wyłączony z eksploatacji od listopada 2017 roku ze względu na brak przeglądu poziomu P4. Teraz gazeta donosi, że negocjacje udało się zakończyć. Potwierdza to "RK" rzecznik użytkownika pojazdu – Przewozów Regionalnych. Umowa z Pesą Bydgoszcz na wykonanie naprawy na poziomie P4 pojazdu EN62-001 została już podpisana w pierwszej połowie czerwca. Zgodnie z dokumentem wykonawca przeprowadzi naprawę do połowy października – mówi Dominik Lebda. To oznacza, że pojazd wróci do ruchu po niecałym roku przerwy.

Gazeta podaje nieoficjalnie, że cena za naprawę to 3,8 miliona złotych, co oznacza, że negocjacje były tylko stratą czasu. Zwraca też uwagę na kolejne problemy, bo odstawiono dwa szynobusy, a za nie uruchomiono stare lokomotywy z wagonami. W tym wypadku remontu nie przeprowadzi producent – Pesa – bo w tej sprawie porozumieć się nie udało. – To już jest decyzja klienta – powiedział "GW" Maciej Grześkowiak z Pesy.

Chodzi o pojazdy SA135-013 i SA135-014. Na ich naprawę na poziomie P4 samorząd rozpisał przetarg, w którym wystartowały firmy ASO Mieczkowski oraz konsorcjum Rail Service i Seluch. Dzięki niższej cenie (1,6 mln zł) wygrała ta druga oferta.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij