Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Walczą o szybki tramwaj w Szczecinie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-12-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
SENS, STMKM

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Walczą o szybki tramwaj w Szczecinie
- Stowarzyszenia SENS oraz STMKM z niepokojem przyjęły oświadczenie wiceprezydenta Szczecina Bogdana Jaroszewicza, z którego wynika, że budowa Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju jest poważnie zagrożona – czytamy w liście prezesów Stowarzyszenia Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina oraz Szczecińskiego Stowarzyszenia Miłośników Komunikacji Miejskiej do prezydenta Szczecina Krzysztofa Krzystka.  

- Z jeszcze większym niepokojem przyjęliśmy informację (nazwaną “planem awaryjnym”), że niewykorzystane środki przyznane Szczecinowi na ten cel mogłyby zostać przesunięte na inwestycje o innym przeznaczeniu, niż transport zbiorowy. Pieniądze unijne przeznaczone na Szczeciński Szybki Tramwaj miały być inwestycją w transport publiczny. Według zapewnień Wiceprezydenta, niewykorzystane środki będą jednak przeniesione na inwestycję drogową, konkurującą z potrzebą rozwoju transportu publicznego w naszym mieście. Powstaje tutaj poważne niebezpieczeństwo cofnięcia z tego powodu funduszy unijnych i przekazania zagwarantowanych nam wcześniej 106 mln zł na inwestycje rezerwowe w całym kraju, gdzie jest wielu chętnych oczekujących na „potknięcie się” Szczecina – piszą prezesi Stowarzyszenia Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina oraz Szczecińskiego Stowarzyszenia Miłośników Komunikacji Miejskiej.

- Kierując się dobrem naszego miasta przygotowaliśmy wspólnie plan ratunkowy, nazwany roboczo „Mapą drogową dla komunikacji miejskiej”. Umożliwi on wykorzystanie dofinansowania unijnego zgodne z zamierzonym celem i uratowanie tak dużej sumy pieniędzy przyznanej Szczecinowi. Chodzi o inwestycje w komunikację miejską, a dokładniej o odkładaną od lat budowę torowisk tramwajowych w ciągu ulic Mieszka I, 26 Kwietnia oraz niezwykle potrzebnego połączenia Hali Widowiskowo-Sportowej z istniejącym układem torowym – proponują stowarzyszenia.

- Zgodnie z uchwaloną i obowiązującą Polityką Transportową Miasta Szczecin, tramwaj jest u nas podstawowym środkiem komunikacji miejskiej. Wymienione inwestycje są miastu niezwykle potrzebne, teren pod budowę większości z nich jest już zarezerwowany i przygotowany. Sprawy własnościowe są w większości uporządkowane, wybudowane już są wiadukty kolejowe przecinające ul. 26 Kwietnia oraz Mieszka I. Kroki, które w naszej opinii należy niezwłocznie podjąć, aby zmieścić się w bardzo krótkim czasie, jaki Szczecinowi pozostał, są następujące:

  • rzeczowa dyskusja na temat przesunięcia środków, poparta lobbingiem parlamentarzystów,
  • natychmiastowe rozpisanie przetargów z uwzględnieniem formuły Zaprojektuj i Zbuduj,
  • zintensyfikowanie prac nad studium wykonalności Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej oraz jak
  • najszybsze rozpoczęcie rozmów z partnerami, celem uwzględnienia potrzeb skomunikowania Prawobrzeża, jak i docelowo całego obszaru metropolitalnego


 

 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Krzywy Róg: Podziemny tramwaj tymczasowo od 30 lat

Zintegrowany transport

Krzywy Róg: Podziemny tramwaj tymczasowo od 30 lat

Kasper Fiszer 12 marca 2016

Kraków: Formuła szybkiego tramwaju sprawdziła się jedynie w części

Zintegrowany transport

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Krzywy Róg: Podziemny tramwaj tymczasowo od 30 lat

Zintegrowany transport

Krzywy Róg: Podziemny tramwaj tymczasowo od 30 lat

Kasper Fiszer 12 marca 2016

Kraków: Formuła szybkiego tramwaju sprawdziła się jedynie w części

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5