„Słonecznym” – od czerwca do końca sierpnia wybrało się w podróż blisko 120 tysięcy osób, co jest rekordowym wynikiem w historii jego kursowania. Pociąg jest dobrą alternatywą dla drogich połączeń uruchamianych przez PKP Intercity, co widać wyraźnie w statystykach.
– Pociąg „Słoneczny” uruchomiliśmy już po raz czternasty. Zainteresowanie tym połączeniem nie słabnie od 2005 roku, a potwierdzeniem jest osiągnięta w tym roku rekordowa frekwencja – blisko 120 tysięcy przewiezionych osób – mówi Dariusz Grajda, członek zarządu, dyrektor handlowy KM.
Klienci zadowoleniW wakacje, na pokładzie „Słonecznego” zostały przeprowadzone badania satysfakcji Klienta. Ponad połowę badanych stanowiły osoby, które już wcześniej podróżowały tym pociągiem. Pozostali to nowi klienci (49,6%), którzy w większości o ofercie dowiedzieli się z internetu oraz rekomendacji znajomych. Większość podróżnych bardzo dobrze oceniło obsługę przez drużynę konduktorską oraz przygotowanie wagonów do jazdy (czystość w pociągach) – 94% klientów było zadowolonych klientów. Pozytywnie oceniany był także czas przejazdu. W ocenie pasażerów cena biletu na pociąg „Słoneczny” jest adekwatna do oczekiwań.
Z Warszawy do Ustki za 60 złW swój pierwszy w 2018 roku kurs z pasażerami, „Słoneczny” ruszył 23 czerwca ze stacji Warszawa Zachodnia do Ustki, zabierając 630 osób. Sezon zakończył 2 września na stacji Warszawa Zachodnia. Zalet tego połączenia jest wiele: przede wszystkim atrakcyjna cena –bilet normalny do Trójmiasta kosztuje 45 zł, a do Ustki 60 zł. Ze zniżek mogą korzystać uczniowie i studenci. W pociągu można bezpłatnie przewieźć psa lub rower. Na pokładzie jest dostępny catering. Dodatkowo „Słoneczny” ma atrakcyjny czas przejazdu, bo podróż z Warszawy do Trójmiasta trwa niewiele ponad 3 godziny i to w komfortowych warunkach: przestronnych, klimatyzowanych wagonach piętrowych, które są także przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
„Słoneczny” kursuje wyłącznie w sezonie letnim, wzbogacając w ten sposób ofertę dla pasażera z nieco mniej zasobnym portfelem. Połączenie uruchamiane jest na zasadach komercyjnych. Przypomnijmy, że PKP Intercity od grudnia 2018 uszczupli ofertę połączeń ekonomicznych między Warszawą a Trójmiastem. Piszemy o tym
tutaj.