NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wagony ze Świdnicy do Arabii Saudyjskiej w intermodalnym ujęciu

| Martyn Janduła 10.11.2016 722

Wagony ze Świdnicy do Arabii Saudyjskiej w intermodalnym ujęciu
Fot. Greenbrier
Wagony Świdnica, jedna z filii europejskiego Greenbriera, realizują w tej chwili kontrakt na dostawę cystern dla operatora kolejowego z Arabii Saudyjskiej. Kontrakt jest spory, a co więcej, proces dostawy wagonów łączy kilka rodzajów transportu. O szczegóły pytamy Tomasza Rychtę, Project Managera w firmie Greenbrier Europe.
Podobno stosują państwo bardzo ciekawą formę dostawy wagonów na Bliski Wschód?

Rzeczywiście, stosujemy bardzo interesujące rozwiązanie w łańcuchu logistycznym. W warunkach europejskich czegoś podobnego nigdy nie stosowaliśmy. Ze względu na stopień skomplikowania łańcucha logistycznego zdecydowaliśmy się powierzyć to zadanie jednemu operatorowi logistycznemu, jaki koordynowałby cały proces. Rozmawialiśmy z wieloma dużymi przedsiębiorstwami spedycyjnymi o zasięgu globalnym, ostatecznie wybraliśmy brytyjsko – holenderską firmę Wallenius Wilhelmsen Logistics / Abnormal Load Services.

Nasz łańcuch logistyczny tak naprawdę złożony jest z trzech etapów. Na początku mamy transport kolejowy, który wykorzystujemy dostarczając wagony w pociągach po 30 wagonów każdy z zakładów w Świdnicy do portu w Gdańsku. Następnie w Porcie Gdańsk wagony ładowane są na statek. Statki podejmujące nasz ładunek z portu to jednostki bandery Arabii Saudyjskiej. Przez kolejne 5 tygodni statki płyną pokonując blisko 15 tys. km, opływając całą Europę by dalej przepłynąć Morze Śródziemne, Kanał Sueski, Morze Czerwone i opłynąć cały Płw. Arabski. Na koniec zawijają do jednego z portów Arabii Saudyjskiej w Zatoce Perskiej – Dammam. Po rozładunku wagony przechodzą odprawę celną i przeładowywane są na ciężarówki. W ten sposób jadą kolejne ok. 250 km w głąb lądu pokonując ostatni odcinek trasy.

Dlaczego zdecydowali się Państwo na transport kołowy u schyłku podróży?

Przyczyna jest prosta. Choć Arabia Saudyjska posiada całkiem nieźle, jak na tamten rejon, rozwiniętą i ciągle rozbudowywaną sieć linii kolejowych łączącą najważniejsze ośrodki, głównie w kierunkach północ – południe, wschód – zachód oraz wzdłuż obu wybrzeży, to akurat pomiędzy portem a miejscem docelowym takiego połączenia nie ma. Transport na ciężarówkach to jedyny sposób, aby dostarczyć je na miejsce.

Czy pierwsze wagony już dotarły na miejsce docelowe?

Pierwsze wagony, 30 sztuk, wyjechały od nas – mniej więcej – przed dwoma miesiącami. Zdążyły już dopłynąć do Arabii Saudyjskiej. To jest interesująca informacja w związku z rozbudowanym łańcuchem logistycznym, o którym mówiłem wcześniej. W warunkach europejskich, jeżeli dostarczamy wagony do jakiegokolwiek klienta na naszym kontynencie, to w zasadzie czas transportu nie trwa dłużej niż ok. tygodnia do dziesięciu dni, w zależności od kraju, do którego kierowana jest dostawa. Natomiast ze względu na skomplikowanie łańcucha logistycznego do Arabii Saudyjskiej oraz dystans, czas samego tranzytu wagonów z zakładu w Świdnicy na miejsce docelowe wynosi ok. 10 tygodni. Kolejna partia wagonów już wypłynęła z Gdańska, w tej chwili powinna być gdzieś na Morzu Śródziemnym. Następne partia wagonów już czeka w Porcie Gdańsk na załadunek na statek.

Jak przedstawia się on w liczbach?

Na przestrzeni dwóch lat dostarczymy na Bliski Wschód prawie 1200 wagonów cystern.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Europa (313)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Europa (313)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5