Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wago Elwag: Archiwizacja danych w pojazdach szynowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
27-09-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
artykuł Wago Elwag

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wago Elwag: Archiwizacja danych w pojazdach szynowych
fot. Wago Elwag
Rejestratory parametrów zbierają i archiwizują dane mające wpływ na bezpieczną jazdę pojazdów szynowych. Gromadzone dane ułatwiają diagnostykę pracy poszczególnych urządzeń, w tym również informują o ewentualnych awariach czy usterkach. Dodatkowo istnieje możliwość analizy zachowań motorniczego, w szczególności jego stylu jazdy, np. sposobu hamowania, przyspieszania etc.

O ile nowoczesne tramwaje wyposażone są w wielofunkcyjne rejestratory parametrów jazdy, o tyle w starszych typach zastosowanie tych urządzeń nie było już tak powszechne. Dlatego w trakcie modernizacji taboru szynowego zwykle doposaża się tramwaje w takie urządzenia. Nie muszą to być jednak rozbudowane i drogie komputery pokładowe. W tej roli
doskonale sprawdza się sterownik WAGO 750-880 lub PFC200 z rodziny XTR, pełniący funkcję tzw. czarnej skrzynki.


Aby skonfigurować sterownik, wystarczy zainstalować bezpłatną bibliotekę Datalogger. Dane z całego pojazdu gromadzone są na wyjmowanej karcie pamięci SD. Dostępne są w plikach csv, dzięki czemu można je obrabiać w komputerze lub przejrzeć na stronie WWW sterownika w formie wykresów. Istnieje również możliwość otworzenia (importu) plików za pomocą ogólnodostępnego oprogramowania z pakietu biurowego, takiego jak Excel i tworzenie własnych analiz.

Sterownik wraz z modułami dwustanowymi i analogowymi ma niewielkie gabaryty, co jest niewątpliwym atutem w tramwaju. Można go zainstalować np. w przestrzeni podsufitowej.
W razie potrzeby istnieje możliwość rozbudowy węzła o kolejne moduły zapewniające dodatkowe funkcjonalności, takie jak transmisja danych za pomocą GSM lub WiFi.

Zastosowanie rejestratora w pojazdach szynowych jest korzystne przede wszystkim dla służb utrzymania ruchu. Odczyt krytycznych parametrów pozwala na szybką diagnozę ewentualnych uszkodzeń i przyśpiesza usuwanie awarii.

Przykładowe zastosowanie rejestratora zbieranie danych z jednego wagonu (również doczepnego);

napęd tyrystorowy:

  • 6 x AI (6 sygnałów analogowych wejściowych)
  • 9 x 16 DI (128 sygnałów dwustanowych wejściowych

    Korzyści
  • Wszystko realizowane z PLC
  • 30 sygnałów/kanałów
  • Rejestracja parametrów z dwóch wagonów jednocześnie
  • 2 próbki na sekundę dla każdego zbieranego sygnału
  • Zapis wszystkich nastaw i ich położeń
  • Zabezpieczenie przed przepełnieniem bufora CAN
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5