NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

W Warszawie też projektują Hyperloop. Rewolucja w transporcie?

| transport-publiczny.pl 20.01.2016 219

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2016-01-20 09:27:14 Autor: Proj.
---.tktelekom.pl
Wobec tego całkowita bezzasadność KDP, czy modernizacji E65.
2016-01-20 09:43:47 Autor: ja345
---.tktelekom.pl
Poza prędkością handlową i bezpieczeństwem najważniejszy parametr w projektach transportowych to przepustowość? Jaką to będzie miało teoretyczną przepustowość? Coś mi się wydaje, że będzie bardzo mizerna w stosunku do zwykłej jednotorowej linii kolejowej...
2016-01-20 09:53:03 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
Parę dni temu tę dość niepoważną inicjatywę prezentowano na portalu gazeta.pl

technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,19486165,polacy-chca-zbudowac-hyperloop-w-polsce-w-35-minut-z-gdanska.html

Przedstawiono trochę więcej szczegółów dotyczących planów finansowych i badawczych naszych innowatorów. Zależnie od zebranej kwoty panowie planują:

40 000 zł - Model w skali 1:24 wydrukowany na drukarce 3D
Wykonamy bardo dokładny model pojazdu na drukarce 3D w technologi proszkowej

70 000 zł - Zaawansowany model w skali 1:24
Wykonamy model z ruchomą turbiną poruszaną silnikiem elektrycznym

100 000 zł - Złożony model stacji
Wykonamy model stacji przeładunkowej demonstrujący zaawansowany system logistyczny

150 000 zł - Pełnowymiarowa makieta przedziału pasażerskiego
Wykonamy makietę do której będzie można wsiąść i poczuć się jak w prawdziwym Hyperloop'ie. Model posłuży do przetestowania ergonomii wnętrza.


Proponuję też poczytać komentarze.
2016-01-20 10:42:46 Autor: doda elektroda
---.play-internet.pl
Prędzej ni kaktus na fiutku wyrośnie niż to cos zostanie wybudowane. Nawet dziury w ziemi nie zrobią. A ile cena biletu ? 2 czy 3 tys
2016-01-20 11:12:34 Autor: Jeżdżę bo lubię
---.ip.skylogicnet.com
Jak pojawiły się pierwsze parowozy, to wielu ludzi też uważało że im kaktusy powyrastają. No i jakoś nie powyrastały, a koleje rozpowszechniły się na świecie. Podobnie może być z tym Hyperdoopem...
2016-01-20 11:17:25 Autor: Bessa
---.play-internet.pl
Idę o zakład ze Zaboklicki ma projekt hyperloopa w szufladzie tylko trzyma go na wypadek jak PKP ogłosi odpowiedni przetarg.
2016-01-20 11:17:32 Autor: Bessa
---.play-internet.pl
Idę o zakład ze Zaboklicki ma projekt hyperloopa w szufladzie tylko trzyma go na wypadek jak PKP ogłosi odpowiedni przetarg.
2016-01-20 11:17:36 Autor: Bessa
---.play-internet.pl
Idę o zakład ze Zaboklicki ma projekt hyperloopa w szufladzie tylko trzyma go na wypadek jak PKP ogłosi odpowiedni przetarg.
2016-01-20 11:19:39 Autor: Tomasz***
---.google.com
Proponuję zająć się problemem zbiorników na wodę itp.....to już chyba ze trzy lata jak z Wisły zrobił się strumyk
2016-01-20 11:22:39 Autor: Tomasz***
---.google.com
Mamy jakieś niedrogie technologie do odsalania wody ?????
A rurociągi ????
2016-01-20 12:01:15 Autor: emigrant
---.dynamic.upc.ie

emigrant
A mi tam się podoba ten rodzaj transportu, technologicznie jest do ogarnięcia tylko ten koszt budowy za to energia do przemieszczania się praktycznie zerowa
2016-01-20 12:11:41 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
@Jeżdżę bo lubię
Pomysł kapsuł poruszających się w rurach pod bardzo niskim ciśnieniem liczy sobie ponad 200 wiosen. Przymierzano się do niego tyle razy, że można to w grubej książce opisać - i nic nie wyszło. Parowóz drogę od pomysłu do przemysłu przejechał nieporównanie szybciej. Przeciwko parowozom przemawiały głównie przewidywania głoszące, że krowy przestaną dawać mleko, a ludzie poumierają od rozwijanych prędkości. Przeciwko kapsułom w rurach przemawiają trudności techniczne, bezpieczeństwo i koszty. To zupełnie nieporównywalne przypadki.
2016-01-20 13:56:31 Autor: emigrant
---.dynamic.upc.ie

emigrant
W odpowiedzi na post dżejsek:
"@Jeżdżę bo lubię
Pomysł kapsuł poruszających się w rurach pod bardzo niskim ciśnieniem liczy sobie ponad 200 wiosen. Przymierzano się do niego tyle razy, że można to w grubej książce opisać - i nic nie wyszło. Parowóz drogę od pomysłu do przemysłu przejechał nieporównanie szybciej. Przeciwko parowozom przemawiały głównie przewidywania głoszące, że krowy przestaną dawać mleko, a ludzie poumierają od rozwijanych prędkości. Przeciwko kapsułom w rurach przemawiają trudności techniczne, bezpieczeństwo i koszty. To zupełnie nieporównywalne przypadki."
samoloty na wysokich pułapach latają? latają i to od ilu lat. więc technicznie chermentyczne kapsuły to już codzienność więc tylko upchać to w rurę i rura...
2016-01-20 14:08:45 Autor: petarda
---.119.130.17.wireless.dyn.drei.com
Jak kapsula bedzie made in Pesa to nie wiem czy znajda odwaznych.
2016-01-20 14:35:57 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
@ emigrant
Na polibudzie miałem zajęcia z PKM ze starym konstruktorem, który gnębił studentów zdankiem "można zrobić wszystko, nawet stalową kulkę pustą w środku, tylko trzeba wiedzieć po co". Do dzisiaj pamiętam i powtarzam to młodszym kolegom. Owszem, nowe pomysły (ten nie jest nowy) są motorem postępu, ale każdy, kto przegrzebał się kiedyś przez góry patentów z jakiejś maleńkiej działeczki wie, że zdecydowana większość nowych, patentowalnych pomysłów nadaje się wyłącznie do potłuczenia o kant.
2016-01-20 15:03:34 Autor: emigrant
---.dynamic.upc.ie

emigrant
W odpowiedzi na post dżejsek:
"@ emigrant
Na polibudzie miałem zajęcia z PKM ze starym konstruktorem, który gnębił studentów zdankiem "można zrobić wszystko, nawet stalową kulkę pustą w środku, tylko trzeba wiedzieć po co". Do dzisiaj pamiętam i powtarzam to młodszym kolegom. Owszem, nowe pomysły (ten nie jest nowy) są motorem postępu, ale każdy, kto przegrzebał się kiedyś przez góry patentów z jakiejś maleńkiej działeczki wie, że zdecydowana większość nowych, patentowalnych pomysłów nadaje się wyłącznie do potłuczenia o kant."
czyli dobrze jest jak jest nic nie trzeba zmieniać, albo w ogóle wróćmy do furmanek. Ach ci dzisiejsi profesorowie tych prawdziwych wykończono w latach 60 tych, Dziś ze świecą szukać z prawdziwego zdarzenia, Wiem sam studiowałem wiem jacy są
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5