NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

W przyszłości pociągi Warszawa – Kielce przez Radom co 2-3 godziny

| Martyn Janduła 17.04.2017 1,6k

W przyszłości pociągi Warszawa – Kielce przez Radom co 2-3 godziny
Linia radomskaFot. Rynek Kolejowy
PKP PLK przystępują powoli do modernizacji dalszych odcinków linii kolejowej nr 8 z Warszawy do Radomia. Tymczasem PKP Intercity uszczupla ofertę połączeń do Kielc przez Radom, co spotkało się z niezadowoleniem posła Andrzeja Kosztowniaka, który w tej sprawie wystosował interpelację do MIB-u. Resort zdradza jednak plany, że w przyszłości pociągów przez Radom do Kielc będzie więcej.
Poseł Andrzej Kosztowniak przeanalizował rozkłady jazdy pociągów dla Warszawy. – Połączenia ze wszystkich kierunków łączących Warszawę z miastami wojewódzkimi zbiegają się co dwie godziny w stolicy – zaobserwował w interpelacji poseł. Wskazał, że pociągi wjeżdżają do Warszawy od godziny 8 do 22, zaś ją opuszczają od godziny 6 do 20. – Jest to bardzo dogodny układ zapewniający możliwość dokonywania przesiadek. Oznacza on, że na linii powinno codziennie kursować po 8 sztuk pociągów w każdym kierunku – zauważa.

Podkreśla jednak, że powyższe zasady nie dotyczą połączeń z Kielc do Warszawy. – Są to ledwie 3 pociągi najwyższej kategorii kierowane okrężną trasą i jeden pociąg kursujący przez Radom – przytacza poseł. Prosi zatem Ministerstwo o wdrożenie od nowego rozkładu w grudniu 2017 roku 8 par połączeń w każdym kierunku łączących Warszawę z Radomiem i Kielcami. – Bardzo ważne jest, aby był to układ zapewniający skomunikowania i codzienną podstawową ofertę – podkreśla.

Najpierw modernizacja linii

Posłowi odpowiedział Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, który zwrócił uwagę, że w obecnej chwili pomiędzy Warszawą a Kielcami kursują jeszcze 4 pary pociągów, w tym jedna kursująca przez Radom. Prawdopodobnie pociągów kursujących po linii radomskiej mogłoby jeździć więcej, jednak problemem jest, jak przytacza wiceminister, przepustowość jednotorowego odcinka Warka – Radom, prace modernizacyjne na linii nr 8 oraz duża liczba pociągów wojewódzkich uruchamianych przez Koleje Mazowieckie.

– Z tego względu, wnioski Spółki PKP Intercity na skierowanie tą trasą od korekty rozkładu jazdy obowiązującej od 11 czerwca 2017 roku, pociągów kategorii InterCity w relacjach Olsztyn Główny/Warszawa Wschodnia – Kielce – Kraków Główny – Kielce – Warszawa Wschodnia/Olsztyn Główny, zostały przez zarządcę infrastruktury odrzucone – wyjaśnia Bittel. – Pociągi te będą pomiędzy Warszawą a Kielcami kursowały trasami podstawowymi przez Centralną Magistralę Kolejową i Żelisławice – dodaje.

Wpływ również na odmowną decyzję dla PKP Intercity ma również zaplanowany w okresie od 10 lipca do 10 sierpnia 2017 r. objazd przez Warkę, Radom pociągów kursujących pomiędzy Warszawą a Krakowem, ze względu na przerwę w ruchu na Centralnej Magistrali Kolejowej. Podczas zamknięcia PKP PLK mają zamiar przeprowadzić prace modernizacyjne.

Do Kielc przez Radom tylko 3 pociągi

Jednak, jak się okazuje, od korekty rozkładu jazdy obowiązującej od 11 czerwca 2017 roku, trasą przez Warkę, Radom kursować będą 3 pary pociągów kategorii TLK, w tym jedna para codziennie, jedna para przez 6 dni w tygodniu oraz jedna para dwa razy w tygodniu w okresie letnim. Problemem jest przede wszystkim prędkość, bo na przeważającej części odcinka Warszawa – Radom nadal wynosi ona dla pociągów pasażerskich 60 km/h. Przekłada się to na czas przejazdu, który na odcinku Warszawa – Radom w przypadku pociągów PKP Intercity obecnie wynosi ponad 2 godziny, a od korekty rozkładu jazdy obowiązującej od 11 czerwca 2017 roku będzie wynosił niecałe 2 godziny.

– W opinii Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa PKP Intercity w chwili obecnej nie ma możliwości stworzenia na odcinku linii nr 8 takiej oferty przewozowej, która byłaby konkurencyjna w stosunku do transportu samochodowego – podkreśla Bittel. Dodaje jednak, że spółka planuje zwiększenie oferty na trasie Warszawa – Radom – Kielce po zakończeniu przez PKP PLK prac.

Będzie więcej pociągów

Wstępne plany mówią, że od 10 grudnia 2017 roku, wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy edycji 2017/2018, PKP Intercity planuje zwiększenie oferty przewozowej na trasie Warszawa – Radom – Kielce. – Uruchomionych będzie 8 par pociągów pomiędzy Radomiem a Warszawą, kursujących w takcie 2-3 godzinnym oraz 6 par pociągów pomiędzy Kielcami a Warszawą podaje Bittel.

Na chwilę obecną przyjazd do Warszawy Centralnej pierwszego pociągu z Kielc planowany jest przed godziną 9. Rozważane jest uruchomienie pociągu z kierunku Radomia przyjeżdżającego do Warszawy przed godziną 8.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Radom (357)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Radom (357)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5