NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

W pociągach PKP Intercity w wakacje sporo mniej pasażerów niż rok temu

| Michał Szymajda 21.09.2020 70

W pociągach PKP Intercity w wakacje sporo mniej pasażerów niż rok temu
Pociąg PKP Intercity w kierunku Suwałkfot. M. Szymajda
Epidemia koronawirusa ograniczyła wakacyjne podróże Polaków w tym roku. Od początku czerwca do końca sierpnia 2020 r. z usług PKP Intercity skorzystało 8,3 mln pasażerów. To o niemal 6 mln mniej niż w czasie ubiegłorocznego okresu letniego, lecz z każdym miesiącem liczba pasażerów wybierających pociągi przewoźnika jest coraz większa.
W czerwcu, lipcu i sierpniu 2020 roku przejazd z PKP Intercity wybrało o 41% mniej podróżnych niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wtedy z usług przewoźnika skorzystało 14,2 mln osób.

PKP Intercity zauważa jednak, że widoczna jest duża dynamika wzrostu liczby pasażerów w ostatnich miesiącach. Na przykład, jak podaje przewoźnik, w sierpniu PKP Intercity przewiozło ponad dwa razy więcej pasażerów (3,54 mln) niż jeszcze w czerwcu (1,72 mln) i ponad cztery razy więcej niż w maju (840 tys.).

– Co istotne, mimo iż każdy z letnich miesięcy 2020 r. charakteryzował się spadkiem w stosunku do analogicznych miesięcy w ubiegłym roku, to z każdym kolejnym miesiącem te różnice były coraz mniejsze – czytamy w informacji przesłanej przez biuro prasowe PKP Intercity. Niższe przewozy w lipcu to wina nie tylko koronawirusa, ale też nie najlepszej, deszczowej aury. O wynikach przewozowych z początku wakacji pisaliśmy obszernie tutaj.

Popularność podróży koleją osiągnęła szczyt między 10 a 16 sierpnia, kiedy to pociągami przewoźnika podróżowało ponad 800 tys. osób. W tym tygodniu miał miejsce też rekord dzienny przewiezionych pasażerów. W niedzielę 16 sierpnia z usług PKP Intercity skorzystało 144 tysiące osób.

W czasie tegorocznych wakacji najwięcej pasażerów (390 tys.) korzystało z połączeń na trasie Warszawa – Trójmiasto. To zmiana w stosunku do okresu letniego w ubiegłym roku, kiedy to największą popularnością cieszyły się podróże między Warszawą a Krakowem. Spadek przewozów w tej relacji to m.in. efekt znikomej ilości spotkań biznesowych, ograniczenia podróży służbowych. Natomiast od początku czerwca do końca sierpnia do Gdańska, Gdyni i Sopotu koleją przyjechało blisko 1,8 mln osób.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44790)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (44790)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5