NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

W peronach nowej stacji Lubin nie wszystkie pociągi się mieszczą

| Michał Szymajda 13.01.2021 396

W peronach nowej stacji Lubin nie wszystkie pociągi się mieszczą
Zbudowane w 2019 lubińskie peronyFot. Adeiano, wikipedia, CC BY-SA 4.0
200-metrowe perony, oddane do użytku w pierwszej połowie 2019 roku na całkowicie przebudowanej stacji Lubin, są zbyt krótkie, by przyjąć część pociągów. Jeden z nich – sezonowy TLK Wolin, w ogóle się tam nie zatrzyma.
Lokalne lubińskie media zauważyły, że letni, sezonowy pociąg nocny TLK Wolin, kursujący w relacji Bohumin – Świnoujście właśnie przez Lubin, nie zatrzyma się w tej miejscowości. Zapytaliśmy PKP Intercity, skąd wzięła się decyzja, by pociąg przejeżdżał przez 72-tysięczne miasto bez zatrzymania.

– TLK Wolin jest połączeniem wakacyjnym kursującym w relacji Bohumin – Świnoujście. W związku z dużym zainteresowaniem pasażerów przejazdami tym pociągiem, w aktualnym rozkładzie jazdy składa się on z dużej liczby wagonów (minimum 8). Tak zestawiony pociąg nie mieściłby się w peronie na stacji Lubin, co w znacznym stopniu utrudniałoby wsiadanie i wysiadanie podróżnych, szczególnie w porze nocnej – napisała Katarzyna Grzduk, rzeczniczka PKP Intercity.

Przedstawicielka przewoźnika dodaje, że podróżni udający się z Lubina w kierunku Szczecina czy Świnoujścia mogą skorzystać z innych połączeń uruchamianych na tej trasie przez spółkę, m.in. IC Chełmoński oraz TLK Wyczółkowski (kursowanie pociągu jest chwilowo zawieszone z uwagi na uwarunkowania związane z pandemią).

Co ciekawe, problemu z zatrzymaniem w Lubinie nie ma także zbyt długi dla lubińskich peronów międzynarodowy pociąg NightJet z Berlina do Wiednia. Ten pociąg będzie jednak zawieszony od 17 stycznia.

Zapytaliśmy PKP Polskie Linie Kolejowe, czy peron będzie wydłużany i skąd decyzja, aby budować go w takim standardzie, mimo że PKP Intercity od początku planowało trasowanie pociągów dalekobieżnych przez stację w Lubinie.

– Peron w Lubinie ma 200 m i został wybudowany zgodnie z przyjętym wariantem prac. Obecnie na stacji zatrzymuje się ponad czterdzieści pociągów, w tym 12 to pociągi dalekobieżne (…). W przypadku, gdy skład jest dłuższy niż peron, pociąg też może się zatrzymać na tej stacji. Wówczas obsługa pociągu informuje podróżnych, iż wsiadanie i wysiadanie odbywa się do i z wagonów zatrzymujących się obok peronu – napisał Bohdan Ząbek z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Spółka nie planuje obecnie wydłużać istniejących peronów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubin (39)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubin (39)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5