Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

W peronach nowej stacji Lubin nie wszystkie pociągi się mieszczą

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
13-01-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
W peronach nowej stacji Lubin nie wszystkie pociągi się mieszczą
Fot. Adeiano, wikipedia, CC BY-SA 4.0Zbudowane w 2019 lubińskie perony
200-metrowe perony, oddane do użytku w pierwszej połowie 2019 roku na całkowicie przebudowanej stacji Lubin, są zbyt krótkie, by przyjąć część pociągów. Jeden z nich – sezonowy TLK Wolin, w ogóle się tam nie zatrzyma.

Lokalne lubińskie media zauważyły, że letni, sezonowy pociąg nocny TLK Wolin, kursujący w relacji Bohumin – Świnoujście właśnie przez Lubin, nie zatrzyma się w tej miejscowości. Zapytaliśmy PKP Intercity, skąd wzięła się decyzja, by pociąg przejeżdżał przez 72-tysięczne miasto bez zatrzymania.

– TLK Wolin jest połączeniem wakacyjnym kursującym w relacji Bohumin – Świnoujście. W związku z dużym zainteresowaniem pasażerów przejazdami tym pociągiem, w aktualnym rozkładzie jazdy składa się on z dużej liczby wagonów (minimum 8). Tak zestawiony pociąg nie mieściłby się w peronie na stacji Lubin, co w znacznym stopniu utrudniałoby wsiadanie i wysiadanie podróżnych, szczególnie w porze nocnej – napisała Katarzyna Grzduk, rzeczniczka PKP Intercity.

Przedstawicielka przewoźnika dodaje, że podróżni udający się z Lubina w kierunku Szczecina czy Świnoujścia mogą skorzystać z innych połączeń uruchamianych na tej trasie przez spółkę, m.in. IC Chełmoński oraz TLK Wyczółkowski (kursowanie pociągu jest chwilowo zawieszone z uwagi na uwarunkowania związane z pandemią).

Co ciekawe, problemu z zatrzymaniem w Lubinie nie ma także zbyt długi dla lubińskich peronów międzynarodowy pociąg NightJet z Berlina do Wiednia. Ten pociąg będzie jednak zawieszony od 17 stycznia.

Zapytaliśmy PKP Polskie Linie Kolejowe, czy peron będzie wydłużany i skąd decyzja, aby budować go w takim standardzie, mimo że PKP Intercity od początku planowało trasowanie pociągów dalekobieżnych przez stację w Lubinie.

– Peron w Lubinie ma 200 m i został wybudowany zgodnie z przyjętym wariantem prac. Obecnie na stacji zatrzymuje się ponad czterdzieści pociągów, w tym 12 to pociągi dalekobieżne (…). W przypadku, gdy skład jest dłuższy niż peron, pociąg też może się zatrzymać na tej stacji. Wówczas obsługa pociągu informuje podróżnych, iż wsiadanie i wysiadanie odbywa się do i z wagonów zatrzymujących się obok peronu – napisał Bohdan Ząbek z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Spółka nie planuje obecnie wydłużać istniejących peronów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Tabor i technika

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Daniel Siwak 14 sierpnia 2025

Warszawa Zachodnia: Zabytkowy „Grzybek” odzyskał blask

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

Zobacz również:

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Tabor i technika

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Daniel Siwak 14 sierpnia 2025

Warszawa Zachodnia: Zabytkowy „Grzybek” odzyskał blask

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij