NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

W Lubelskiem nastąpią zmiany w komunikacji zastępczej, na Mazowszu – nie wiadomo

| jar, Rynek Kolejowy 18.07.2017 8

W Lubelskiem nastąpią zmiany w komunikacji zastępczej, na Mazowszu – nie wiadomo
fot. Rafał Jasiński
Z uwagi na dwutorowe zamknięcie linii nr 7 na odcinku Garwolin – Lublin, przewoźnicy pasażerscy zmuszeni zostali do wprowadzenia komunikacji zastępczej. Przewozy Regionalne oraz PKP Intercity zapowiadają zmiany w jej funkcjonowaniu. W przypadku drugiej z wymienionych spółek nastąpią już za kilka dni. Koleje Mazowieckie analizują wnioski podróżnych i w miarę możliwości będą wprowadzały je w życie.
Modernizacja długiego odcinka „siódemki” wymusiła na przewoźnikach pasażerskich uruchomienie komunikacji zastępczej. W przypadku pociągów osobowych Kolei Mazowieckich oraz PolRegio całkowicie zastąpiono je autobusami. PKP Intercity część połączeń w kierunku zachodnim i północnym (np. do Warszawy, a także do Bydgoszczy, Gdyni i Poznania) skierowała na objazd przez Lubartów i Radzyń Podlaski, zaś składy kursujące przez Kielce i Radom w kierunku Katowic, Krakowa i Wrocławia rozpoczynają jazdę w Dęblinie. Autobusy komunikacji zastępczej kursujące na rzecz przewoźnika dalekobieżnego obsługują relacje Lublin – Dęblin, Lublin – Nałęczów oraz Łuków – Dęblin – Puławy.

Jak zapewniają przewoźnicy, autobusy kursujące na ich zlecenie są stale monitorowane, a w razie potrzeby wprowadzane są zmiany w rozkładach jazdy. Najszybciej zareagowały Przewozy Regionalne, które od lipca ponownie obsługują przystanek Puławy Azoty. Wcześniej nie był uwzględniony w rozkładzie jazdy. Zapowiadane są kolejne korekty.

PKP IC wydłużają czasy przejazdów

Przewoźnik uruchamiający pociągi dalekobieżne zmiany w kursowaniu wprowadzi już w najbliższy piątek. – Kursowanie komunikacji zastępczej było od początku szczegółowo analizowane. Po pierwszych tygodniach jej funkcjonowania podjęliśmy decyzję o wprowadzeniu korekt. Od 21 lipca nastąpi urealnienie rozkładu dla zastępczej komunikacji autobusowej – informuje „Rynek Kolejowy” Marta Ziemska, pełniąca obowiązki rzecznika PKP Intercity.

Zmiany w rozkładzie będą polegały na wydłużeniu czasów przejazdu autobusów. Od piątku zamiast 80 minut podróż z Lublina do Dęblina autobusem wyniesie blisko dwie godziny. Co ciekawe, będzie ona tylko o kilka minut krótsza od połączenia autobusowego uruchamianego przez Przewozy Regionalne, obsługującego o kilkanaście przystanków pośrednich więcej. O 20 minut wydłuży się podróż Ic-Busem na trasie Lublin – Nałęczów. Natomiast bez zmian pozostają czasy przejazdu między Dęblinem a Łukowem. Mimo to autobusy tą trasę pokonują ponad 20 minut dłużej od kursujących między wymienionymi stacjami pociągów PolRegio.

PolRegio: Zmiany od września

Jak informuje „Rynek Kolejowy” Michał Stilger z Biura Prasowego Przewozów Regionalnych, komunikacja zastępcza funkcjonuje sprawnie, a czasy przejazdów autobusów nie odbiegają od założonych. W uzgodnieniu z organizatorem kolejowych przewozów regionalnych, czyli Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubelskiego, dokonywane są korekty w jej funkcjonowaniu. Istotniejsze nastąpią od września.

– Wspólnie z organizatorem przewozów analizujemy funkcjonowanie komunikacji zastępczej i wprowadzamy drobne zmiany, takie jak wyznaczanie dodatkowych przystanków czy zmiana miejsc lokalizacji postojów autobusów. Od 3 września bieżącego roku na prośbę podróżnych oraz organizatora przewozów planowane są kolejne zmiany, takie jak: dodatkowa para kursów w godzinach umożliwiających dojazd do szkół młodzieży szkolnej, zmiana trasy przejazdu z dojazdem do stacji Sadurki, wyznaczenie przystanku, który zastąpi nieczynną stację Czesławice, korekta godzin kursowania autobusów zastępczych, skomunikowanie autobusów z pociągami – wylicza Michał Stilger.

Koleje Mazowieckie nie zapowiadają korekt

Natomiast o żadnych korektach nie informują „Rynku Kolejowego” Koleje Mazowieckie, na rzecz których wykonuje przewozy najwięcej autobusów. Jak podaje Jolanta Maliszewska z Biura Prasowego przewoźnika, dziennie uruchamianych jest od 27 (w dni wolne od pracy) do 32 (w dni robocze) kursów, a każdy z nich jest realizowany od jednego do czterech autobusów. Optymalnej dostępność do komunikacji zastępczej zapewnia 19 przystanków. Zastępują one 11 stacji lub przystanków kolejowych. Jak zapewnia przedstawicielka przewoźnika w czerwcu zrealizowano 100% kursów, z czego usługa zrealizowana w sposób wadliwy (opóźniony lub przedwczesny odjazd z przystanku, niepodstawienie założonej liczby autobusów) dotyczyło jedynie 3 % połączeń. Powołano również koordynatora komunikacji kolejowej i autobusowej na stacji Garwolin.

Jolanta Maliszewska podkreśla, że do przewoźnika docierają pozytywne sygnały od podróżnych odnośnie funkcjonowania komunikacji zastępczej. Mimo to nie są wykluczone zmiany w jej funkcjonowaniu. – Większość pasażerów pozytywnie odbiera możliwości, dostępność, częstotliwość i punktualność kursowania komunikacji autobusowej na odcinku Garwolin – Dęblin. Składane przez pasażerów i lokalne społeczności wnioski o korygowanie trasy bądź wyznaczenie dodatkowych przystanków są wnikliwie analizowane, a w przypadku racjonalności i możliwości technicznych – wprowadzane w życie – zapewnia udzielająca informacji "Rynkowi Kolejowemu".
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5