Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

W Koninie i Kole są już nowe perony [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-12-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Trwają intensywne prace na stacji w Koninie. Widoczna jest już nowa konstrukcja kolejnego peronu. Winda, wiaty, bezpieczne przejście i czytelne oznakowanie umożliwią komfortowe podróże.

Na stacji w Koninie podróżni już korzystają ze zmodernizowanego peronu numer 2. Coraz bardziej jest widoczna konstrukcja kolejnego peronu nr 1. Peron został podwyższony do 76 cm, co ułatwi podróżnym dostęp do pociągów. Modernizacja zakończy się w czerwcu 2019 r. Wówczas długa na 400 m i szeroka na ponad 10 m platforma zapewni bezpieczne i wygodne podróże. Ponadto dostęp dla osób o ograniczonej mobilności umożliwi winda Na peronie będzie zamontowane nowoczesne ledowe oświetlenie, wiata, czytelne oznakowanie i ławki.

Powstaje peron nr 2 w Koninie

Na początku roku wykonawca przystąpi na peronie nr 2 do montażu windy łączącej platformę z remontowanym przejściem podziemnym. Kolejne bezpieczne przejście na stacji zastąpi zlikwidowaną kładkę. Wykonawca kończy układanie zbrojenia, następnie zacznie betonowanie. Podróżni i mieszkańcy Konina skorzystają z obiektu w czerwcu 2019 r. Do tego czasu dostępne jest tymczasowe, zabezpieczone rogatkami, przejście przez tory.

Przy stacji PKP Polskie Linie Kolejowe wspólnie z miastem budują nowy wiadukt. Długi na 27 metrów obiekt będzie wyposażony w dwie jezdnie po 3 pasy w każdą stronę, chodniki i ścieżki rowerowe. Obecnie trwa wzmacnianie gruntu pod przyczółki obiektu.

Na stacji w Kole

Na dwóch zmodernizowanych peronach stoją już konstrukcje wiat. Budowane jest nowe przejście podziemne, które zwiększy bezpieczeństwo podróżnych i ułatwi dotarcie do pociągów. Montaż windy i pochylni sprawi, że skorzystają z niego także osoby o ograniczonej mobilności.

Między Koninem a Barłogami ułożony został jeden z dwóch torów na 38 km odcinku. Prace na drugim torze postępują zgodnie z harmonogramem i są zaawansowane w 60%. Roboty skończą się w pierwszej połowie przyszłego roku i przywrócony zostanie ruch pociągów.

Warta ponad 2 mld zł modernizacja trasy między Poznaniem i Warszawą planowana jest do końca 2020r.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5