Zgodnie z lutowymi informacjami agencji Reuters, koncern Deutsche Bahn przejął wschodnią dywizję przewoźnika autobusowego Veolia Transdev. Głównym rynkiem ekspansji autobusów z logo Arriva DB będą Polska, Słowacja i Czechy.
Koncern Deutsche Bahn potwierdził w oficjalnym komunikacie przejęcie wschodnich dywizji Veolii. DB uzyskały również wszystkie konieczne zgody na transakcję. Strony nie podały wartości umowy, jednak informacje agencji Reuters, które okazały się w tej sprawie trafne, mówiły o kwocie 200 milionów euro.
Veolia Transport Polska zajmuje się zarządzaniem i prowadzeniem transportu miejskiego oraz lokalnego i regionalnego. Autobusy Veolii można było spotkać Gdyni, Kołobrzegu, Grudziądzu, Kędzierzynie – Koźlu i Sanoku, była także kilka lat temu jednym z ajentów prowadzących linie ZTM Warszawa. Udziały w rynku zwiększała dzięki prywatyzacji lokalnych przewoźników - w ciągu 8 lat obecności kupiła ich 14. Obecnie polski oddział Veolii ma 1,586 pracowników i 804 pojazdy. Co ciekawe, ta firma była operatorem połączeń Interregio Bus Przewozów Regionanych.
Ogółem Veolia Transport Central Europe zatrudnia 6300 osób, a w jej flocie jest 3400 pojazdów. Przychody za rok 2012 wyniosły 253 miliony euro. Główne obszary działalności spółki to transport miejski i regionalny. Najważniejsze rynki VTCE to to Polska, Czechy i Słowacja. Prowadzi też przewozy w Chorwacji, Serbii i Słowenii. W Czechach spółka zatrudnia 2600 osób i ma 1600 pojazdów. Najbardziej aktywna jest w Pradze, Ostrawie i Cieplicach. Co ciekawe, na Morawach jeżdżą równie pociągi regionalne tego przewoźnika.
Przewozy prowadzone przez VTCE przejmie DB Arriva. Stanie się dzięki temu międzynarodowym operatorem pasażerskim o największym zasięgu w środkowej i wschodniej europie. Razem z państwami, gdzie przewozy prowadzi przejęty oddział Veolii, liczba państw z autobusami DB Arriva wzrośnie do piętnastu.
– Przejęcie pozwoli nam rozszerzyć rolę DB Arrivy jako operatora połączeń regionalnych w Europie. Zwiększy też ogólną liczbę pasażerów obsługiwanych przez Deutsche Bahn. Doświadczenie z rynków zagranicznych wspomoże nasze działania biznesowe w Niemczech – podsumowuje Ulrich Hamburg, członek zarządu Deutsche Bahn odpowiedzialny za przewozy pasażerskie.