Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Uwagi RBF do Krajowego Programu Kolejowego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-07-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Uwagi RBF do Krajowego Programu Kolejowego
Railway Business Forum złożyło uwagi do Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku. Według RBF dokument z jednej strony jest zbyt ogólny, a z drugiej - brakuje w nim szeregu potrzebnych inwestycji.

Członkowie Forum Kolejowego-Railway Business Forum przekazali Podsekretarzowi Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju uwagi do Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku w ramach trwających konsultacji społecznych dokumentu, który ma zagwarantować finansowanie inwestycji kolejowych w najbliższych latach.

Zdaniem organizacji, założone inwestycje nie tworzą ciągów transportowych, a dobór modernizowanych i rewitalizowanych linii wydaje się przypadkowy. RBF zauważa też, że zdefiniowanie celów w zakresie wyłącznie średniej prędkości, a nie wartości czasu jazdy może skutkować modernizacją linii kolejowych o przebiegu okrężnym, której wynikiem będą wysokie parametry techniczne, ale nadal niezadowalający czas przejazdu.

Forum zwraca też uwagę na brak zakresu prac na liniach kolejowych oraz na to, że cele strategiczne dla ruchu pasażerskiego są określone zbyt ogólnie. "Średnia prędkość 100 km/h to w sam raz na wielu liniach, ale nie tych, które łączą Warszawę z metropoliami i pomiędzy metropoliami, które łączą autostrady, o ile mamy tam ambicję nadania znacznej roli kolei" - czytamy w uwagach do projektu.

RBF zauważa, że opis technicznego stanu infrastruktury kolejowej w KPK został sporządzony w oparciu o raporty roczne za lata 2010-2013. Zatem w tej części dokument odnosi się do statystyki sprzed ponad półtora roku, jest więc nieaktualny, biorąc chociażby pod uwagę zrealizowane w 2014 r. nakłady inwestycyjne.

Do tego założenia realizacji inwestycji na poziomie od 9 do 18 mld zł rocznie w latach 2018-2020 należy uznać za skrajnie nierealistyczne, biorąc pod uwagę m. in. potencjał wykonawców i ograniczoną wydajność administracyjną PLK.

Dodatkowo, zgodnie z przyjętym Dokumentem Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r., na zarządcę infrastruktury kolejowej został nałożony obowiązek wdrożenia narzędzia w postaci tzw. modelu ruchu, pozwalającego na wykonywanie sieciowych prognoz ruchu wykorzystanych m.in. przy sporządzeniu dokumentów aplikacyjnych. "Takie narzędzie wciąż nie istnieje, czy można mieć zatem pewność, że lista inwestycji w KPK jest skonstruowana na podstawie obiektywnych kryteriów?" - pyta RBF.

Obszerny raport dotyczący Krajowego Programu Kolejowego znajdziesz w Monitorze. A w nim:
Żródła finansowania projektów
Analiza kryteriów realizacji programu
Tabele i zestawienia
Komentarz i dokumenty źródłowe

 


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5