Partnerzy serwisu:
Prawo

UTK stwierdził nieprawidłowości na linii nr 131

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Autor:

UTK

Data publikacji:
25-06-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UTK

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO
UTK stwierdził nieprawidłowości na linii nr 131
UTK w ramach czynności nadzorczych realizowanych na linii kolejowej nr 131 na szlaku Maksymilianowo - Kotomierz, stwierdził naruszenie przez PKP Polskie Linie Kolejowe przepisów dotyczących obowiązków zarządcy infrastruktury w zakresie bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

Stwierdzone nieprawidłowości polegały na niezapewnieniu właściwego nadzoru i obsługi technicznej oraz nieprzestrzeganiu procesów eksploatacyjnych urządzeń detekcji stanów awaryjnych taboru (DSAT).

Stwierdzone nieprawidłowości dotyczyły:

  • nieprzestrzegania terminów przeprowadzania zabiegów obsługi technicznej (przeglądów) kontrolowanych urządzeń,
  • niezarejestrowaniu w okresie od 1 stycznia do 30 kwietnia 2014 roku 14 przypadków wyłączenia taboru, podlegających procedurom określonym w "Instrukcji o postępowaniu w sprawach poważnych wypadków, wypadków, incydentów oraz trudności eksploatacyjnych na liniach kolejowych - Ir 8",
  • nierejestrowania wszystkich przypadków wykrytych stanów awaryjnych taboru, ujętych w "Rejestrze wykrytych stanów awaryjnych taboru", prowadzonych na stacji Maksymilianowo i Kotomierz,
  • niearchiwizowania wydruków (w formie taśmy papierowej) z terminali po zakończonym zapisie,
  • braków w "Protokołach badania diagnostycznego" w zakresie: analizy przyczyn stwierdzonych przeszkód w działaniu urządzeń na podstawie zapisów w "Książce kontroli urządzeń detekcji stanów awaryjnych taboru" i analizy przyczyn niepotwierdzonych alarmów na podstawie zapisów w rejestrach oraz zapisu o sprawdzeniu aktualności regulaminów obsługi terminali urządzeń do wykrywania stanów awaryjnych taboru i terminowości wykonywanych przeglądów urządzeń

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego nakazał zarządcy infrastruktury natychmiastowe usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości, dokonanie weryfikacji i usunięcia występowania podobnych nieprawidłowości w innych lokalizacjach zabudowy urządzeń diagnostyki stanów awaryjnych taboru oraz podjęcie odpowiednich działania zgodnie z obowiązującym prawem, które będą miały na celu wyeliminowanie ryzyka związanego z prowadzeniem działalności.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5