Partnerzy serwisu:
Pasażer

UTK potwierdza fatalne warunki w pociągach wakacyjnych PKP IC

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-05-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy/UTK/DGP

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
UTK potwierdza fatalne warunki w pociągach wakacyjnych PKP IC
Nieczystości z toalet w korytarzach, niedziałające światło i klimatyzacja – tak wyglądały ekspresy PKP Intercity w poprzednie wakacje. UTK po miesiącach badań potwierdził skargi pasażerów i upomniał PKP Intercity.

Pasażerowie wysyłali liczne skargi do Urzędu Transportu Kolejowego na warunki w pociągach uruchamianych podczas ubiegłorocznych wakacji. Do samego PKP Intercity trafiło prawie 300 skarg. 2 lipca i 29 sierpnia 2013 r. UTK skontrolował ekspresy „Jantar” łączące Warszawę i Hel.

W swoich skargach podróżni zwracali uwagę na „katastrofalny” stan toalet, które nie nadawały się do użytku, brak oświetlenia oraz niedziałającą klimatyzację przy temperaturze zewnętrznej dochodzącej do 30°C. UTK zaznacza, że takie warunki panowały w obu klasach pociągu typu „Express”, a z ustaleń dokonanych w toku postępowania wynikało, że nieczystości z niesprawnych toalet znajdowały się nawet na korytarzach wagonów.

Kontrolerzy potwierdzili skargi pasażerów, stwierdzając „stosowanie przez PKP Intercity bezprawnych praktyk naruszających zbiorowe interesy pasażerów, polegających na niezapewnieniu podróżnym odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny oraz należytej obsługi w pociągach”.

Według "Dziennika Gazety Prawnej", UTK rozpoczął nakładanie kary na przewoźnika – może ona sięgnąć do 2 proc. rocznego przychodu spółki. Na razie urząd oficjalnie nakazał przewoźnikowi usunięcie nieprawidłowości w ciągu miesiąca. PKP IC obiecuje w gazecie, że podczas nadchodzących wakacji zapewni pasażerom wyższy standard.


Stanowisko PKP Intercity:

Aby poprawić komfort pasażerów podróżujących na Hel pociągiem EIC Jantar, w nadchodzącym sezonie wprowadzimy nowy model odbioru czystości oraz zapewnimy lokomotywy spalinowe, które będą prowadzić pociągi na odcinku niezelektryfikowanym i umożliwią działanie klimatyzacji.

Pojazdy zostały wydzierżawione od naszych czeskich partnerów. W 2015 r. będziemy dysponować własnymi lokomotywami spalinowymi dedykowanymi do obsługi tego odcinka, które obecnie przechodzą gruntowną modernizację w zakładach Newagu. Koszt projektu wynosi blisko 77 mln zł.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5