Partnerzy serwisu:
Pasażer

UTK: jesteŚmy coraz bliżej pasażera

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-10-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UTK - Urząd Transportu Kolejowego

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
UTK: jesteŚmy coraz bliżej pasażera
UTK podsumowuje półrocze swojej działalnoŚci i przekonuje nas, że jest coraz bliżej pasażera. W ostatnich miesiącach do urzędu wpłynęło ponad 300 wniosków o interwencję. Coraz więcej osób zgłaszało swoje zastrzeżenia drogą mailową i telefoniczną. Jak Wy oceniacie pracę UTK? Czy rzeczywiŚcie możemy mówić o poprawie?

UTK podsumowuje półrocze

Pierwsze półrocze 2012 roku wyraźnie pokazuje, że Departament Praw Pasażera w Urzędzie Transportu Kolejowego jest coraz bardziej pomocny w procesie informowania o prawach i rozwiązywania sporów pomiędzy pasażerem i przewoźnikiem.

Najwięcej skarg i udzielanych porad telefonicznych dotyczy warunków podróży, co pokazuje, że podróżni zaczynają coraz częŚciej wymagać większego komfortu podróżowania, mają coraz większą ŚwiadomoŚć swoich praw i wiedzą, czego powinni domagać się od przewoźnika. Niejednokrotnie podróżni telefonują na infolinię UTK 801-044-080 bezpoŚrednio z pociągu lub dworca kolejowego zgłaszając nieprawidłowoŚci, co pozwala w większoŚci przypadków podjąć od razu interwencję. Porady telefoniczne dotyczą w dużej mierze również możliwoŚci skomunikowania pociągów w podróży lub możliwoŚci oraz sposobu zgłoszenia podróży osoby o ograniczonej możliwoŚci poruszania się.

Aby ułatwić kontakt podróżnych z pracownikami UTK? zostały uruchomione dwa numery telefonów 801-044-080 i 22 460-40-80 oraz udostępniona usługa VoiceLink, pozwalająca jednym kliknięciem na stronie www połączyć się z konsultantem UTK bez ponoszenia żadnych opłat.

Ponad 300 interwencji

W pierwszym półroczu 2012 br. Urząd otrzymał ponad 300 wniosków o interwencję Prezesa UTK. W każdym przypadku, Urząd występował do przewoźnika w celu uzyskania wyjaŚnień, dążąc przy tym do pozytywnego dla podróżnego zakończenia sprawy.

WiększoŚć tych spraw wpłynęła do Urzędu za poŚrednictwem adresu mailowego pasazer@utk.gov.pl. Udostępnienie adresu mailowego pasażerom zdecydowanie ułatwia kontakt z UTK? pasażer może opisać swój problem i przesłać do UTK skargę lub zapytanie w najdogodniejszym dla siebie czasie.

Dzięki takim sygnałom można dostrzec, że dla podróżnych coraz bardziej liczy się jak podróżujemy, a nie jedynie czy i kiedy dojedziemy do stacji końcowej. Wynika to z coraz większej ŚwiadomoŚci podróżnych, którą Urząd stara się stale budować i zwiększać poprzez różnego rodzaju akcje edukacyjne, czy też stronę internetową.

Strona Internetowa z każdym miesiącem jest coraz chętniej odwiedzana przez podróżnych? są na niej zamieszczane aktualne informacje dotyczące kolei, utrudnień w ruchu kolejowym oraz praw i obowiązków pasażerów. Portal, to również miejsce, gdzie podróżni mogą odnaleźć ciekawe informacje o imprezach związanych z koleją, nowych ofertach przewoźników, czy ciekawych miejscach, które warto odwiedzić. Dzięki stronie pasażer Urząd wspiera również akcje edukacyjne związane z koleją, którym patronuje Prezes UTK.

Działania edukacyjne UTK, to również spotkania z pasażerami na dworach w ramach Dnia Pasażera, gdzie pracownicy udzielają pasażerom porad prawnych, rozdają ulotki informacyjne i gadżety. Dzięki bezpoŚredniemu kontaktowi z pasażerami możemy bliżej poznać ich problemy. Głównym celem Dnia Pasażera jest dotarcie do jak najszerszego grona podróżnych z informacjami o ich prawach.

Niepełnosprawni priorytetem

UTK dąży do zwiększania zarówno komfortu podróży, jak również ŚwiadomoŚci podróżnych. Obecnie priorytetem działań Urzędu są podróżni o ograniczonej możliwoŚci poruszania się. Celem jest wypracowanie jednolitego modelu obsługi klienta niepełnosprawnego i udzielania mu pomocy w podróży przez przewoźnika. Ogromnie istotną kwestią jest sposób przyjmowania przez przewoźnika zgłoszenia chęci pomocy w podróży oraz jego potwierdzenia i sprawna realizacja zlecenia przez przewoźnika. Intencją UTK jest ujednolicenie u wszystkich przewoźników całego etapu obsługi osób o ograniczonej możliwoŚci poruszania się oraz jasnego zdefiniowania, kto dokładnie może liczyć na pomoc przewoźnika i w jakich sytuacjach.

Musimy pamiętać, że pasażerowie o ograniczonej możliwoŚci poruszania się wymagają niezawodnoŚci całego łańcucha transportowego. Jedno brakujące ogniwo, jak np. niedziałająca winda lub przejŚcie między peronami, przez które można przejŚć tylko po schodach, mogą sprawić, iż podróż stanie się całkowicie niemożliwa.

Urząd stale współpracuje z Zespołem ds. Osób z NiepełnosprawnoŚcią przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego. Zadaniem Zespołu jest opiniowanie, doradztwo oraz inicjowanie działań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa i wysokiej, jakoŚci przewozów kolejowych osobom z ograniczoną możliwoŚcią poruszania się.


Tekst został opracowany przez Urząd Transportu Kolejowego. Jak Wy oceniacie pracę UTK? Czy rzeczywiŚcie możemy mówić o poprawie funkcjonowania urzędu?

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tąpnięcie przewozów węgla na kolei

Biznes

Tąpnięcie przewozów węgla na kolei

inf. pras UTK 27 września 2023

Stacja Muzeum zdigitalizuje dokumentację techniczną parowozu Ty23

Tabor i technika

Czy polski rynek jest gotowy na sprzęgi cyfrowe?

Innowacje

Czy polski rynek jest gotowy na sprzęgi cyfrowe?

inf. pras UTK 25 sierpnia 2023

Zobacz również:

Tąpnięcie przewozów węgla na kolei

Biznes

Tąpnięcie przewozów węgla na kolei

inf. pras UTK 27 września 2023

Stacja Muzeum zdigitalizuje dokumentację techniczną parowozu Ty23

Tabor i technika

Czy polski rynek jest gotowy na sprzęgi cyfrowe?

Innowacje

Czy polski rynek jest gotowy na sprzęgi cyfrowe?

inf. pras UTK 25 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5