NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

UTK chce cofnąć certyfikat bezpieczeństwa zakładom Tabor z Dębicy

| inf. prasowa UTK, oprac jm. 04.10.2017 4,6k

UTK chce cofnąć certyfikat bezpieczeństwa zakładom Tabor z Dębicy
Fot. KOLEJ77, SM42.pl
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wszczął z urzędu postępowanie w sprawie cofnięcia certyfikatu bezpieczeństwa części A i B wobec Zakładów Produkcyjno-Naprawczych Taboru Maszyn i Urządzeń „Tabor” M. Dybowski sp. j.
Kontrola inspektorów UTK wykazała liczne naruszenia w zakresie funkcjonowania Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem. Jak informuje UTK, w trakcie czynności kontrolnych stwierdzono między innymi: wykonywanie działalności przewozowej niezgodnie z posiadanym certyfikatem bezpieczeństwa – część B; nieusunięcie nieprawidłowości stwierdzonych podczas poprzedniej kontroli; eksploatowanie zmodernizowanej lokomotywy bez uzyskania zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji typu pojazdu kolejowego; niewłaściwe utrzymanie pojazdów kolejowych z napędem; niewłaściwy nadzór nad realizacją procesu przewozowego w tym również nad czasem pracy maszynistów oraz nieprzestrzeganie postanowień rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 402/2013 z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie wspólnej metody oceny bezpieczeństwa i oceny ryzyka i uchylające Rozporządzenie (WE) nr 352/2009.

– Z uwagi na charakter i rozmiar ujawnionych w trakcie kontroli nieprawidłowości prezes UTK zdecydował o podjęciu wobec Zakładów Produkcyjno-Naprawczych Taboru Maszyn i Urządzeń „Tabor” M. Dybowski sp. j. działań o charakterze administracyjno-prawnym –podsumowuje Urząd. 

Zakłady Prodykcyjno – Naprawcze Taboru Maszyn i Urządzeń „Tabor” M. Dybowski Sp.J. powstały w 1993 roku. W 2013 r. nastąpiły zmiany przekształceniowe, w wyniku których powstały dwie spółki: Zakłady Produkcyjno – Naprawcze Taboru Maszyn i Urządzeń „Tabor” M. Dybowski Sp.J – transport kolejowy oraz Tabor Dębica Sp. z o.o. – produkcja i naprawa taboru kolejowego.

Pod koniec sierpnia wobec tej drugiej spółki prezes Urzędu Transportu Kolejowego wszczął  postępowanie w sprawie zawieszenia certyfikatu podmiotu odpowiedzialnego za utrzymanie (ECM). Spółka Tabor Dębica zapewniła wówczas, że wdraża program naprawczy po decyzji UTK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dębica (36)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dębica (36)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5