NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

UTK blokuje wejście Leo Expressu na polskie tory?

| Dziennik Gazeta Prawna 17.09.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2013-09-17 15:04:06 Autor: wayfarer
---.play-internet.pl
PLK i UTK- jedna banda, co tu wiecej mówić.
2013-09-17 15:22:47 Autor: Jojej
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wezwali do uzupełnienia wniosku, zatem albo DLA/LEX wniosek uzupełnia, albo wszczyna inną procedurę o bezprawne żądanie uzupełnienia wniosku.

A to co teraz DLA/LEX robi to się nazywa robieniem jaj lub fachowo badaniem rynku.

Bo w żadnym wypadku nie mieli zamiaru rozpoczynać jazd od grudnia. Między innymi dlatego, że zapytam, gdzie są te pociągi, o których tak mieli już zaawansowane rozmowy?
2013-09-17 15:33:44 Autor: Adwokat DLA/LEX
---.dynamic.gprs.plus.pl
Głupoty pleciesz mieli zamiar ruszyć mieli zamiar wynajonć 9 EZT EN-57 od PR na początek a potem swój tabor a na CMK zaplanowane na ET22 (Cargo) + A + A + A + WARS
2013-09-17 16:22:11 Autor: barman
---.icpnet.pl
Cytat: Według UTK brakuje danych potrzebnych m.in. do analizy wpływu działalności spółki kolejowej na rentowność przewozów samorządowych, do których dopłaca budżet państwa.

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 8 czerwca 2011 r.
w sprawie dokumentów i informacji, jakie należy dołączyć do wniosku o wydanie decyzji
o przyznaniu otwartego dostępu oraz wysokości opłaty za jej wydanie

§ 3. 1. Do wniosku należy dołączyć informacje o:
1) okresie, na jaki ma być wydana decyzja;
2) liniach kolejowych, na których wnioskodawca będzie
prowadził działalność przewozową objętą wnioskiem;
3) planowanym rozkładzie jazdy pociągów wraz z terminami
kursowania pociągów;
4) planowanej ofercie taryfowej, w tym ulgach ustawowych
i komercyjnych ze wskazaniem okoliczności,
w jakich może nastąpić korekta oferty taryfowej;
5) planowanym sposobie dystrybucji biletów;
6) prognozowanej wielkości przewozów pasażerów
w całym okresie objętym wnioskiem z podziałem
na lata kalendarzowe oraz wskazaniem metodologii
ich prognozowania;
7) docelowej grupie klientów planowanej usługi;
8) prognozowanej wielkości przychodów i kosztów
wynikających ze świadczenia usług objętych wnioskiem
w całym okresie, jaki obejmuje, z podziałem
na lata kalendarzowe;
9) przewidywanym typie pojazdów kolejowych przeznaczonych
do przewozu osób;
10) planowanej liczbie oferowanych miejsc siedzących
w klasie I i klasie II, w tym miejsc dla osób o ograniczonej
możliwości poruszania się, w rozbiciu na
poszczególne typy wagonów i rodzaje pociągów
oraz kategorię pociągu;
11) przewidywanych rezerwacjach miejsc siedzących.
2013-09-17 16:28:57 Autor: barman
---.icpnet.pl
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 8 czerwca 2011 r.
w sprawie dokumentów i informacji, jakie należy dołączyć do wniosku o wydanie decyzji
o przyznaniu otwartego dostępu oraz wysokości opłaty za jej wydanie

§ 3. 2. Prezes UTK, w celu ustalenia, czy planowane
połączenia naruszą równowagę ekonomiczną usług
wykonywanych na podstawie umów o świadczenie
usług publicznych, może żądać od przewoźników kolejowych
dodatkowych dokumentów oraz informacji niezbędnych
do dokonania tego ustalenia. Informacje
powinny być udzielone w terminie nie dłuższym niż
7 dni od dnia otrzymania żądania.
2013-09-17 16:33:05 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
analizy wpływu działności spółki kolejowej na rentowność przewozów samorzadowych?

a kiedy takie wnioski będą musieli przedstawiać przewoźnicy drogowi?
i lotniczy? no i także PKP IC.
oni wszyscy konkurują.

Dlaczego transport drogowy jest premiowany i mozna sobie uruchamiać linie autobusowe (a niedługo może pociągi drogowe:P ) a Ci którzy by chcieli jeździć po (naszych marnych) torach są stawiani w trudniejszej sytuacji?

Ja mogę odpowiedzieć na obawy UTK.
Przewozy samorządowe poprawią wyniki gdyż wzrośnie ilośc osób korzystających z usług kolei w ogóle.
2013-09-17 16:34:14 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
ale skąd pochodzi ten cytat?
2013-09-17 16:44:32 Autor: barman
---.icpnet.pl
@Kflik

Cytat pochodzi z artykułu DGP. Naciśnik odnośnik pod tekstem RK...

Działający na rynku przewoźnicy muszą złożyć wnioski o przyznanie otwartego dostępu do infrastruktury kolejowej do 31.03.2016. Cytuję ze strony UTK:

" OTWARTY DOSTĘP – po 01.01.2017 r.

Przepisy przejściowe ustawy o publicznym transporcie zbiorowym obowiązują nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2016 r. Po okresie przejściowym, a więc na rozkład jazdy pociągów 2016/2017 zarządca infrastruktury, zgodnie z art. 30 ust. 1a ustawy o transporcie kolejowym będzie planować trasy pociągów na podstawie zawartych umów o świadczenie usług publicznych lub decyzji o przyznaniu otwartego dostępu. Zatem do momentu złożenia do zarządcy wniosków na przydzielenie trasy pociągów na roczny rozkład jazdy pociągów (6 miesięcy przed wejściem w życie rocznego rozkładu jazdy pociągów) przewoźnicy muszą posiadać zawarte umowy na świadczenie usług publicznych lub decyzje o przyznaniu otwartego dostępu i przedłożyć je zarządcy w momencie składania do wniosków o przydzielenie trasy pociągów.

Decyzję w sprawie wykonywania przez przewoźnika kolejowego przewozów w ramach otwartego dostępu na danej trasie będzie wydawać, za opłatą, Prezes UTK na podstawie wniosku złożonego przez przewoźnika kolejowego, po przeprowadzeniu analizy wpływu działalności określonej we wniosku na warunki ekonomiczne usług świadczonych na tej samej linii na podstawie umowy o świadczenie usług publicznych.

Pasażerscy przewoźnicy kolejowi, chcąc realizować przewozy niebędące przewozami o charakterze użyteczności publicznej, zobowiązani będą do złożenia pisemnego wniosku do Prezesa UTK o przyznanie otwartego dostępu.

Wykaz dokumentów, jakie należy dołączyć do wniosku o wydanie decyzji o otwartym dostępie oraz wysokość opłat za wydanie decyzji regulujeRozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 8 czerwca 2011 r. w sprawie dokumentów i informacji jakie należy dołączyć do wniosku o wydanie decyzji o przyznaniu otwartego dostępu oraz wysokości opłaty za jej wydanie.



Termin składania wniosków do Prezesa UTK o przydzielenie otwartego dostępu na rozkład 2016 /2017: do 31 marca 2016 r."

http://www.utk.gov.pl/pl/dostep-do-infrastruktu/otwarty-dostep/862,OTWARTY-DOSTEP.html
2013-09-17 16:53:05 Autor:
---.tktelekom.pl
Przecież leo express to już w czechach trup. Chcą zarobić tylko na cmk żeby wyjść z dołka.
2013-09-17 16:54:32 Autor: włodziu
---.tktelekom.pl
Przecież leo express to już w czechach trup. Chcą zarobić tylko na cmk żeby wyjść z dołka.
2013-09-17 16:57:06 Autor: Siki_Weroniki
---.ip.netia.com.pl
@wayfarer
Płąci Ci ktoś za trollowanie czy robisz to, bo lubisz?

Czym ten osławiony LeoExpress ma wozić ludzi, skoro ich flota to marne kilka składów jeżdżących po Czechach?
Ktoś od ręki im da gotowe składy?
Cały ten wniosek to sondowanie rynku i bicie piany, nic więcej. LE nie ma fizycznie możliwości do jeżdżenia po torach, dobrze o tym wiedzą, ale trzeba narobić "huku" jak to im wszyscy robią pod górę.
2013-09-17 16:57:34 Autor: barman
---.icpnet.pl
Napisane jest w ustawie o transporcie kolejowym:



Art. 29.1d. Przydzielenie trasy przejazdów pociągu przez zarządcę infrastruktury w zakresie pasażerskich przewozów kolejowych możliwe jest na podstawie:

1) umowy o świadczenie usług publicznych;

2) decyzji o przyznaniu otwartego dostępu;

3) uwzględnionego wniosku na wykonanie przewozu okazjonalnego.


Czyli ci przewoźnicy, którzy mają zawarte (będą mieli zawarte) umowy o świadczenie usług publicznych, nie muszą występować do UTK o przyznanie otwartego dostępu do infrastruktury kolejowe. PLK przydziela (przydzieli) im trasy na podstawie tych umów.
2013-09-17 19:06:49 Autor: pinokio
---.adsl.inetia.pl
Jakiś anonim pisze, że Leo w Czechach, to trup (ciekawe skąd ta wiedza? )nie wiem, ale jeśli nawet, to dlatego, że CD to mocna spółka, a u nas przy syfie jaki jest i jeszcze przy zmniejszonych stawkach, mają szansę na sukces na CMK. Ciekawe jak (gdyby udało im się wejść) będzie spłacało się pendolino
2013-09-17 20:48:53 Autor: Jojej
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Może Leo nie jest trupem w Czechach, natomiast niezbyt dobrze im tam wychodzi.
Skąd taka wiedza - wpisz sobie w necie Leo Express, powyskakuje wiele linków. Jak nie umiesz czeskiego, to jakiś translator i wiele będziesz wiedział.

Ogólnie rzecz biorąc to inicjatywa człowieka, który ma dużo kasy i postanowił ją zainwestować ją w pociągi. Powiązania kapitałowe w tym holdingu są dosyć skomplikowane, jedna spółka leasinguje tabor, druga jeździ itp, itd.
Właściciel próbował na początku roku zdobyć pieniądze na rozwój firmy, ale z zaproponowanych obligacji czy akcji udało im się tylko sprzedać koło 1/5 całości.

Rynek niestety za bardzo nie wierzy w Leo...
2013-09-17 22:28:59 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Cóż - dobijania kolei ciąg dalszy. IR be, REx be, Leo be... A śmierdzące, brudne drogie i czołgające się TLK w wykonaniu prestiżu jest cacy...
2013-09-17 22:30:15 Autor: Poprawiacz
---.adsl.inetia.pl
Przedstawiciele DLA podkreślają, żeinni przewoźnicy

co to za słowo ŻEINNI
2013-09-18 14:01:29 Autor: sheva17
---.205.221.250
Aż dziw, że tak wspaniały przewoźnik jak LE nie chce jeździć np. w Niemczech. Jakoś na siłę chcą uszczęśliwić Polaków.........zaledwie na 3 trasach.
2013-09-18 23:25:45 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wypieprzać z CMK! Tani podjazd na linie nr 1 & 8
2013-09-19 09:03:48 Autor: Jojej
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Arrivederci

Dlaczego twierdzisz, że Leo jest be? Jechałem ostatnio TLK - nie śmierdziało, w REx Piast - niestety tak...

A Leo ma ten problem, że ani nie śmierdzi, ani śmierdzi. Po po prostu nie ma w czym śmierdzieć, bo nie ma żadnych wagonów ani składów, którymi mógliby jeździć po Polsce. Chyba że wzięliby je z Czech, ale wtedy tam ich nie będzie.

Drugi problem Leo można porównać do gościa, który krzyczy i protestuje przeciw temu, że nie ma możliwości jeżdżenia samochodem, bo mu nie wydali prawa jazdy. I jakoś nie wspomina o tym, że nie mogli mu wydać, bo nie przedstawił zaświadczenia, że zdał egzamin na prawo jazdy...

A swoją drogą to jest to niesamowite, jak Polacy są w stanie uwierzyć w każdą bajkę, która potwierdzałaby ich teorie. W AmberGold i OLT przez parę miesięcy wierzyło pół Polski, a część wciąż jest przekonana że to zły Tusk usunął niewygodną firmę z rynku...
2013-09-20 09:26:18 Autor: złośnik
---.internetdsl.tpnet.pl
Składy nie są problemem - dopóki nie zakupi się EZT, można jeździc składami wagonowymi, wagony można wypożyczyć. Z pewnością z lepszym skutkiem, niż specjaliści od wypozyczania taboru z Kolei Śląskich ;)
Lokomotywy też nie problem - wystarczająca ilość byków stoi w krzakach w Cargo, nie sadzę aby przewoźnik towarowy nie chciał na tym zarobić.
Jeżeli ceny byłyby konkurencyjne, to spora część pasażerów przebolałaby prędkość 120 km/h na rzecz znacznie tńszego biletu niż w EX IC.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS