Amerykański prywatny przewoźnik pasażerski Brightline działający na Florydzie wznowi przewozy 8 listopada. Pociągi nie kursowały przez 20 miesięcy pandemii. Przewoźnik próbuje zachęcić pasażerów poprawioną ofertą oraz promocjami. Zobaczcie, jak to się robi w Ameryce.
Brightline zawiesiło realizację połączeń pasażerskich na Florydzie pomiędzy Miami, Fort Lauderdale i West Palm Beach na samym początku pandemii w marcu 2020 roku. Powrót w listopadzie – jeszcze bez podania dokładnej daty – został ogłoszony na początku sierpnia tego roku. Obowiązkowe szczepienia pracowników, nowatorskie rozwiązania
Na pokładach będą obowiązywały pandemiczne obostrzenia tj. nakaz noszenie masek zarówno przez pasażerów jak i obsługę zarówno na pokładzie jak i stacjach. Firma dodatkowo wprowadziła także obowiązkowe szczepienia dla swoich pracowników przeciw koronawirusowi wywołującemu COVID-19.
Przewoźnik zapowiedział także wdrożenie kilku nowych rozwiązań. Bilety będzie można zakupić przez nową aplikację – pierwszy przejazd będzie wtedy za darmo, a później skorzystać promocji. Uruchomiona zostanie także usługa przewozu door-to-door pozwalająca na skorzystanie z dowozu samochodem/busem pomiędzy wskazanymi miejscami, a nie tylko stacjami. Korzystając z aplikacji pasażer będzie mógł także skorzystać z transportu publicznego, rowerów miejskich czy hulajnóg. Briglitne zapowiada także dalszą integrację z lokalnymi podmiotami odpowiedzialnymi za transport w przyszłości. Atutem ma być jedzenie na pokładzie
Przewoźnik wiele miejsca poświęca także rozbudowanej ofercie gastronomicznej na Miami Central. Sama stacja i przewoźnik kontrolowane są przez ten sam podmiot.
Pomimo zawieszenia połączeń w roku 2020 spółka nie zrezygnowała z prowadzenia prac infrastrukturalnych. Na rok 2022 lub początek roku 2023 planowane się bowiem zakończenie inwestycji na trasie do Orlando. W dłuższej perspektywie planowana jest dalsza rozbudowa do Tampy – na nowych odcinkach pociągi mają się poruszać z prędkością 201 km/h.
W ostatnim czasie prowadzono także prace utrzymaniowe na wykorzystywanej obecnie infrastrukturze Florida East Coast, które objęły m.in. zainstalowanie nowego systemu sterowania ruchem dostarczonego przez Wabtec oraz poprawę bezpieczeństwa – w początkowym okresie działalności poważnym problemem były bowiem liczne samobójstwa oraz próby omijania rogatek czy przechodzenia przez tory.
W roku 2018 Brightline przewiózł 579 tys. pasażerów, zaś w 2019 było ich 885 tys. Docelowo po zakończeniu wszystkich inwestycji na Florydzie Brightline zakłada, że będzie przewoził ok. 9 mln pasażerów rocznie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.