Partnerzy serwisu:
Pasażer

USA: Brightline obniża prognozy na 2024 r.

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-04-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
USA: Brightline obniża prognozy na 2024 r.
fot. The Roaming Railfan
Brighline, amerykański prywatny przewoźnik pasażerski z Florydy obniża prognozy liczby pasażerów na ten rok. Uruchomienie połączenia do Orlando jak na razie nie przynosi zakładanych efektów, ale przewoźnik liczy na poprawę sytuacji w przyszłości.

22 września punktualnie o 11:05 pierwszy pociąg Brightline wjechał na stację w Orlando. Skład noszący imię Bright Pink powitały setki lokalnych oficjeli, w tym senatorowie i kongresmeni. Prace and rozbudową infrastruktury kolejowej z West Palm Beach do Orlando rozpoczęły się w 2019 r. Projekt miał pochłonął ok. 6 md USD – zbudowano niemal 100 km nowej linii kolejowej oraz bazę utrzymaniową w Orlando. Po trudnym okresie pandemii to właśnie ta inwestycja miała rozpocząć dynamiczny napływ pasażerów. Ich pozyskanie nie okazało się jednak takie proste.

Prognoz w dół, optymizm zostaje

W marcu Brightline poinformowało, że spodziewa się w tym roku przewieź 4,9 mln pasażerów. To o 600 tys. mniej niż zakładano w grudniu poprzedniego roku. W połowie 2023 r. przewoźnik informował zaś, że w tym roku zakłada przewiezienie nawet 7 mln osób. Obniżenie prognoz jest więc drastyczne. Co ciekawe Brightline nada zakłada, że w roku 2026 liczba pasażerów osiągnie 8 mln w skali roku.

– Od momentu otwarcia połączeń do Orlando obserwujemy szybki rozwój naszej działalności, a nasze prognozy długoterminowe pozostają niezmienne – powiedział Ben Porritt, rzecznik przewoźnika cytowany przez Bloomberg. Przewoźnik niezmiennie zakłada bowiem, że to trasa pomiędzy Orlando a Miami będzie głównym motorem wzrostu. Już w tym roku liczba pasażerów na tej trasie ma się mniej więcej zrównać z liczbą osób podróżujących na krótszych odcinkach, a później odpowiadać za zdecydowanie ponad połowę przewozów.

W tym i następnym roku Brightline zamierza wydłużyć użytkowane składy o łącznie 20 członów. Firma planuje także otwarcie nowych stacji w Stuart oraz Brevard County (w pobliżu Cape Canaveral), co ma pomóc w przyciągnięciu kolejnych pasażerów.
Brightline musi się mierzyć zarówno z konkurencją lotniczą na trasie pomiędzy Orlando a Miami (o tańszy bilet na samolot nie jest trudno) oraz z konkurencją regionalną w postaci Tri-Rail organizowanego przez South Florida Regional Transportation Authority oferującego wolniejsze, ale zdecydowanie tańsze połączenie kolejowe pomiędzy Miami a West Palm Beach.

Czym jest Brightline?

Brightline, które rozpoczęło działalność przewozową w roku 2018, ale zawiesiło realizację połączeń pasażerskich na Florydzie na samym początku pandemii w marcu 2020 roku. Zostały one przywrócone po 20 miesiącach. W dłuższej perspektywie planowana jest dalsza rozbudowa do Tampy – na nowych odcinkach pociągi poruszają się z prędkością 201 km/h. Brightline wykorzystuje produkowane przez Siemensa składy typu Venture prowadzone przez lokomotywy Charger SCB-40. Co ciekawe, składy dla Florydy, wyposażone są w przetwornice wagonowe wyprodukowane w Warszawie przez Medcom.

Brightline planuje także budowę nowego połączenia pomiędzy Las Vegas a Los Angeles. Rozpoczęcie prac możliwe jest nawet jeszcze w tym roku. Warto pamiętać o tym, że w odróżnieniu od sytuacji znanej nam w Europie Brightline łączy funkcję przewoźnika, zarządcy infrastruktury oraz właściciela lub zarządcy dworców i nieruchomości. W roku 2018 Brightline przewiózł 579 tys. pasażerów, zaś w 2019 było ich 885 tys. Po pandemii w roku 2022 z usług przewoźnika skorzystało 1,23 mln osób. Rekordowy okazał się poprzedni rok, w którym przewoźnik po raz pierwszy przekroczył barierę 2 mln pasażerów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

USA. Brightline dojechało do Orlando

Pasażer

USA. Brightline dojechało do Orlando

Łukasz Malinowski 30 września 2023

USA. Brightline pojedzie do Orlando

Infrastruktura

USA. Brightline pojedzie do Orlando

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2023

Najbardziej śmiercionośna linia kolejowa w Ameryce

Pasażer

Najbardziej śmiercionośna linia kolejowa w Ameryce

Przemysław Farsewicz 05 czerwca 2022

USA: Nowe składy Siemens Mobility dla Brightline

Tabor i technika

USA: Nowe składy Siemens Mobility dla Brightline

redakcja 10 października 2021

Zobacz również:

USA. Brightline dojechało do Orlando

Pasażer

USA. Brightline dojechało do Orlando

Łukasz Malinowski 30 września 2023

USA. Brightline pojedzie do Orlando

Infrastruktura

USA. Brightline pojedzie do Orlando

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2023

Najbardziej śmiercionośna linia kolejowa w Ameryce

Pasażer

Najbardziej śmiercionośna linia kolejowa w Ameryce

Przemysław Farsewicz 05 czerwca 2022

USA: Nowe składy Siemens Mobility dla Brightline

Tabor i technika

USA: Nowe składy Siemens Mobility dla Brightline

redakcja 10 października 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5