NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Urząd Transportu Kolejowego wspiera transport intermodalny

| Radosław Pacewicz 09.08.2019 1,1k

Urząd Transportu Kolejowego wspiera transport intermodalny
..
Początki rozwiązania polegające na standaryzowaniu jednostki ładunkowej, ułatwiającej jej transport i składowanie sięga czasów powojennych. W Polsce kontenery obecne są od ponad 40 lat. Pierwszy terminal kontenerowy w Gdyni powstał już pod koniec lat 70.Transport kontenerowy na świecie to nie jest nowa koncepcja. 
Wówczas chyba nikt jeszcze nie myślał z jaką dynamiką ta gałąź transportu będzie się rozwijała. Dziś transport intermodalny to nie tylko przewożenie towarów w kontenerach. To cały przemysł, który powstał aby ułatwić i usprawnić przepływ towarów, obniżając koszty transportu. To nowoczesne rozwiązania techniczne – od kontenerowców, które budowane obecnie są w stanie jednorazowo przewieźć ponad 20 tys. TEU, to nowoczesne terminale internetowe, w pełni zautomatyzowane, to w końcu nowe koncepcje – nowy Jedwabny Szlak staje się rzeczywistością, coraz więcej kontenerów podróżuje do Europy z Chin drogą lądową pokonując trasę 6-7 tys. km. 

Polska ma ogromny potencjał stania się europejskim hubem tranzytowo dystrybucyjnym łączącym wschód z zachodem (Azję z Europą) oraz Kraje Bałtyckie z południową częścią Starego Kontynentu. Kluczowy w realizacji tej strategii jest nasz udział w dwóch kluczowych projektach: Nowego Jedwabnego Szlaku oraz Trójmorza. Z uwagi na nasze położenie geograficzne, infrastrukturę liniową i punktową, lokalizację na terytorium naszego kraju głównych Portów Morskich Bałtyku (Gdynia, Gdańsk), terminali przeładunkowych systemów SMGS/CIM (funkcjonujących w rejonie ciążenia kolejowych przejść granicznych z Białorusią), stajemy się naturalnym integratorem oraz dystrybutorem towarów transportowanych przewożonych w tranzycie oraz trafiających do nas morzem za pośrednictwem transkontynentalnych połączeń oceanicznych. Mówiąc o tranzycie w sensie largo, nie możemy zapomnieć, że przez nasz kraj transportowane są setki tysięcy tirów rocznie. Jednym z kluczowych wyzwań dla nas na kolejne lata będzie stworzenie rozwiązań, które spowodowałyby przeniesienie tego wolumenu z dróg na kolej.

I Kongres Transportu Intermodalnego odbędzie się już za 26 dni w Katowicach. Zapraszamy do rejestracji zgłoszeń. Więcej o programie tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Zintegrowany transport
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5