NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

UMWW: Pociąg do Frankfurtu to sprawa ministerstwa

| Kasper Fiszer 11.04.2014 117

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-04-11 08:56:55 Autor: Pit
---
Bo generalnie to chyba chodzi o to by uwalić potencjalną konkurencję dla swojego pupilka czyli PIC... Jeśliprawo jest spieprzone (jak większość aktów w naszym kraju) to trzeba je po prostu poprawić i dostosować do życia -prawo ma służyć społeczeństwu a nie być mu przeszkodą... No ale do tego potrzeba ludzi >z jajami
2014-04-11 09:12:43 Autor: wayfarer
---.euv-frankfurt-o.de
Burdel na kółkach! Kursy Zielona Góra-Frankfurt n. Odrą finansuje UM woj. lubuskiego.
Analogicznie, kursy Poznań-Frankfurt powinien dofinansować UM woj. wielkopolskiego oraz lubuskiego, przez które pociąg przejeżdża.
Matoły, nie potrafiące czytać ustaw.
2014-04-11 09:22:13 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
a może wystarczy (zmienić prawo i...)
zwolnić takie pociągi z opłat PLK?

To zawsze jakaś ulga dla przewoźnika (i to zachęcająca by jak najwięcej jeździć posiadanym taborem). Wtedy zmniejszy się skala pytania o dotację do wszystkiego jeśli zwolnienie ze stawek PLK będzie działać w każdym przypadku.

a EIC/EC w obniżonej taryfie to jest g... warte w wielu przypadkach bo łączy tylko największe ośrodki, nie ma honorowania biletów okresowych (regionalnych) itd.
No i godziny dostosowane pod Warszawę a nie Poznań. (w Katowicach jest ten sam problem).
2014-04-11 09:24:23 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@Pit

niestety u nas "prawo" jest wygodnym powodem by łatwo powiedzieć "nie da się"
a nie narzędziem które trzeba dostosowywać tak by służyło rozwojowi.
2014-04-11 10:13:41 Autor: jatros
---.dynamic.chello.pl
W ustawie napisane jest jasno:
1) ["6) minister właściwy do spraw transportu – na linii komunikacyjnej albo sieci komunikacyjnej w międzywojewódzkich i międzynarodowych przewozach pasażerskich w transporcie kolejowym]
2) [6) międzynarodowe przewozy pasażerskie – przewóz osób w ramach publicznego transportu zbiorowego wykonywany z przekroczeniem granicy Rzeczypospolitej Polskiej, z wyłączeniem przewozów realizowanych w strefie transgranicznej]
3) [17) strefa transgraniczna – obszar co najmniej jednej gminy, powiatu lub co najmniej jednego województwa, na którym operator publicznego transportu zbiorowego świadczy usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego, położony bezpośrednio przy granicy Rzeczypospolitej Polskiej i obszar odpowiedniej jednostki administracyjnej położonej poza granicą Rzeczypo-spolitej Polskiej na terytorium sąsiedniego państwa]

Z powyższego wynika, że ponieważ przewóz na linii Poznań-Frankfurt n/o nie mieści sie w definicji przewozow transgranicznych, właściwym organem do wydania decyzji jest MiR.
2014-04-11 10:49:11 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
To IRInternational nie da się zrobić? Pomieszać trochę też nie? FFO- Zbąszynek regio dotowane przez Lubuskie, a dalej skoro Poznań/ MIR nie chce to IR komercyjnie. Dlaczego tak? Skład i tak musiałby zjechać do Poznania, więc jak by ktoś na ten zjazd kupił bilet...
2014-04-11 12:38:40 Autor: Właściwe pytanie
---.dynamic.chello.pl
A na jakiej zasadzie funkcjonuje RE Wrocław - Drezno ?

Pytam o finansowanie.
2014-04-11 12:57:08 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
Mam wrażenie, że UMWD dopłaca, bo jesteśmy w jednym landzie. U Niemca organizatorzy landowi przetargami, co znaczy, że wcale nie musi jeździć DB. Jest to u nich Linia RE100.
2014-04-11 14:03:34 Autor: Flying deep
---.dynamic.chello.pl
A czy czasem RE na terenie Polski nie funkcjonuje jako komercyjny cug ?
2014-04-11 14:22:24 Autor: PO-FFO
---.static.icpnet.pl
Jakoś Dolnośląskie,Lubuskie czy Zachodniopomorskie nie ma z tym problemu. Tylko pszenno-buraczany marszałek Wielkopolski nie potrafi rozwiązać tak fundamentalnej kwestii. Siatka połączeń z lotniska w Poznaniu to jakaś karykatura bo marszałek też nie chce dołożyć się tanim przewoźnikom a na lotnisko do Berlina nie ma jak dojechać. No ale jak się utopiło pieniądze w okazałą siedzibę UMWW i Koleje Wielkopolskie to teraz wymyśla się powody. Wczesno poranny pociąg przyspieszony do FFO i powrót p.wieczorem to konieczność!
2014-04-11 16:13:05 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
@Kflik
Nie można zwolnić z oplat. Zaraz inni przewoźnicy ( z IC na czele ) podnieśli by larum o nierównym traktowaniu podmiotów.
A pszenno-buraczany marszałek mial nawet "pomysł' na dotowanie pociągu PKP IC rel. Poznan - Berlin.
Musiala by nastąpic "falandyzacja" prawa. Wielkopolskie dotuje na swoim odc. a lubuskie + odc. graniczny na swoim terenie. Ale ZG nie zależy. Tak więc pociagu raczej nie będzie.
2014-04-11 22:33:42 Autor: mirko
---.204.76.107.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
niechcacy usłyszałem dyskusję o kursowaniu ciapongów,Otóż tam gdzie szaleją na liniach PICki jest oficjalnie nieoficjalny,czyli cichy prykaz kochanych władz,aby utrudniać wszystkim na szynach tak aby ukochane dziecko MIRu miało teoretycznie kogo wozić.No i mamy podział na POlskę '' A'', ''B'' i ''C'', bo maluccy z malusich miejscowości zostają odcięci od transportu szynowego.Zostaje im na pocieszenie busiarstwo,bo większość PKSów ledwo zipie,albo własne zabytki na kółkach z super inchalacją zdrowotną głównie podczas stania w korkach.Dobrze,że większość kierowców to nowe pokolenie już niewojenne ,bo tam były by niezbyt miłe skojarzenia na temat spalin samochodowych
2014-04-12 00:46:20 Autor: konradzet
---.play-internet.pl
A z jakiej racji ma finansować? Marszałek niech lepiej pilnuje swojego podwórka a nie ogląda się za ościennymi krajami. Jest na co wydawać pieniądze na miejscu! Chce się jechać do Niemiaszków to płacić a nie żądać cudzego!
2014-04-12 14:07:39 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@jatros: Na upartego zapisane masz przecież "co najmniej jednego województwa", więc tu można definicję połączeń transgranicznych zastosować. Przecież i wielkopolskie, i lubuskie leżą przy granicy z Niemcami :-)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5