NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

UMWŁ: Podział województwa przeszkodzi połączeniom Wieluń – Łódź

| Kasper Fiszer 22.02.2016 305

UMWŁ: Podział województwa przeszkodzi połączeniom Wieluń – Łódź
Logo województwa łódzkiegofot. Kasper Fiszer
Choć sieć kolejowych przewozów pasażerskich organizowanych przez województwo łódzkie obejmuje głównie centralną i północną część regionu, UMWŁ twierdzi, że wydzielenie południowych powiatów wpłynęłoby na pogorszenie sytuacji transportowej ich mieszkańców.
Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego konsekwentnie sprzeciwia się projektom powstania województwa częstochowskiego, w wyniku czego część ziem leżących dzisiaj na terenie województwa łódzkiego znalazłaby się w nowej jednostce administracyjnej. Dotyczyłoby to powiatów leżących w południowej części regionu – wieruszowskiego, wieluńskiego, pajęczańskiego oraz radomszczańskiego. Jednoznaczny apel w sprawie utrzymania obecnych granic wystosował też łódzki sejmik wojewódzki.

– Marszałek odwiedził powiaty zagrożone oderwaniem od województwa łódzkiego i, spotykając się z samorządowcami oraz mieszkańcami, ocenił nastroje społeczne i potrzeby tych ziem. Okazuje się, że zdecydowana większość mieszkańców tamtych rejonów nie chce podziału województwa – stwierdza Jacek Grabarski z wydziału informacji i komunikacji społecznej UMWŁ. Przekonuje też, że ewentualny podział wpłynąłby znacząco na układ połączeń kolejowych, które zamierza organizować marszałek.

Wkrótce lepsze skomunikowanie Wielunia z Łodzią

Przedstawiciel samorządu wskazuje, że województwo chce dużo lepiej niż dziś skomunikować południową część regionu z jego stolicą, co znalazło odbicie w przyjętym w zeszłym roku planie transportowym. – Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla województwa łódzkiego do roku 2020 z perspektywą do roku 2030 wskazuje jako potencjalną oś rozwoju połączenie Piotrków Trybunalski – Bełchatów – Wieluń – przypomina.

– Zgodnie z zapisami planu województwo łódzkie rozważy uruchomienie połączeń na tej linii w przypadku oddania do użytkowania infrastruktury kolejowej o odpowiednich parametrach (jest ona planowana w związku z projektem Złoczewskiego Obszaru Funkcjonalnego) – wskazuje. – Jednocześnie powstanie wówczas możliwość wykorzystania dla ruchu pasażerskiego linii kolejowej nr 131 w celu utworzenia relacji np. Wieluń – Wieruszów – Zduńska Wola – Łódź – podkreśla.

Przewozów na „węglówce” nie będzie

Póki co sieć komunikacyjna organizowana przez władze regionu opiera się jednak głównie na połączeniach wokół Łodzi obsługiwanych przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną. Jak wskazuje jednak Jacek Grabarski, w porozumieniu z województwem śląskim UMWŁ już dziś uruchamia pociągi łączące Radomsko i z Łodzią, i z Częstochową. Ruch zawieszony jest tymczasem na liniach ze Zduńskiej Woli przez Chorzew-Siemkowice do Tarnowskich Gór i z Chorzewa-Siemkowic do Częstochowy, a Wieluń obsługiwany jest jedynie marginalnie.

– Sieć połączeń określona w planie transportowym stanowi rezultat przeprowadzonych analiz potoków i prognoz ruchu w zestawieniu z możliwościami finansowymi organizatora – tłumaczy przedstawiciel samorządu – i nie przewiduje organizacji przewozów na linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory – Tczew – stwierdza. Wobec tego sytuacja ta prawdopodobnie nie ulegnie w najbliższych latach zmianie niezależnie od ewentualnych korekt podziału administracyjnego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódzkie (1796)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódzkie (1796)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5