NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

UMWŁ o likwidacji i ograniczeniach połączeń w węźle kutnowskim

| Paweł Rydzyński 25.10.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2013-10-25 08:55:40 Autor: Ojjej
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
I należy się cieszyć z tej wypowiedzi. I to bardzo, bo pan Jacek Grabarski nie zakazał prowadzenia ruchu kolejowego na stacji w Kutnie innym przewoźnikom.

"Nawet jeżeli województwo kujawsko-pomorskie zrezygnuje z połączeń z Kutnem, na pewno nie wpłynie to na zmniejszenie znaczenia tego węzła kolejowego, który obsługuje nie tylko połączenia regionalne dla województwa łódzkiego, ale również międzyregionalne, a nawet międzynarodowe".

Dziękujemy panie Jacku!

Może tylko bym zapytał, ile wynosi pana pensja, skoro pan jest w stanie wygadywać takie głupoty i nie wstyd panu, że będą łączyć się z pana nazwiskiem? Ile wynosi u pana stawka za taką wypowiedź? Może pan wyjaśni, w jaki sposób nie zmniejszy się znaczenie węzła w Kutnie, skoro nie będzie tam pociągów z jednego kierunku? Jak się nie zmniejszy, to będzie takie samo, albo się zwiększy? Fe....
2013-10-25 09:13:10 Autor: starszy radca kp
---.181.154.91-www.gln.pl
Ale ja tego nie rozumiem. Co ma kursowanie pociągów na odcinku Kutno - Kaliska Kujawskie do pociągów Kutno - Łódź? Proszę mi wyjaśnić.
2013-10-25 09:39:01 Autor: ww
---.centertel.pl
60km w 1.5h to nie porozumienie ? Fakt nie jest to super rewelacyjny czas ale nie jest to tragedia i w żadnym wypadku nie decyduje to o popularności połączenia zwłaszcza jeżeli kolej jest konkurencyjna taryfowo do innych przewoźników i dociera do centrum miast ! Między Wrocławiem a Legnicą (praktycznie taka sama odległość) pociągi jechały kiedyś nawet nieco dłużej a mimo to w szczycie zawsze pękały w szwach a i poza szczytem miały b. przyzwoitą frekfencje.
2013-10-25 09:55:52 Autor: nieważne1
---.168.3.131
niektóre pociągi na tej trasie jadą praktycznie 2 h. Wynika to z faktu, że pociągi stoją po 30 min na stacjach celem krzyżowania z pociągiem jadącym z naprzeciwka. Tak to jest jak się likwiduje posterunki na trasie...
2013-10-25 10:02:27 Autor: nieważne1
---.168.3.131
Część pociągów na tej trasie jedzie praktycznie 2 godziny. Wynika to z faktu, że muszą stać po niemal 30 min w Witonii celem krzyżowania. Tak to jest jak się likwiduje posterunki po drodze. Poza jednym krótkim odcinkiem, prawie nigdzie nie przekracza się 70 km/h. Pociągi pomiędzy Łodzią a Kutnem mają ten atut, że mają inną trasę niż busy obsługując inne miejscowości. Kiedyś pośpiechy ten odcinek pokonywały w 50 min, dzisiaj ponad 80, jeśli nie stoi i nie czeka 20 min na krzyżowanie. Ta linia ma dość spory potencjał, pod warunkiem, że zostanie albo doprowadzona do porządku, albo gruntownie zmodernizowana. Pozatym co to za rozkład, by ostatni pociag z Kutna jechał o 20.13, by po kilku minutach stać 25 min w Witoni czekając na krzyżowanie?
2013-10-25 10:27:37 Autor: .Piotr
---.g-net.pl
Tam się prosi o drugi tor. I to było planowane przed wojną, na planach - niestety - się skończyło.
2013-10-25 10:43:17 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tam by się przydało:

1) więcej pociągów;
2) drugi tor;
3) nowy odcinek Łęczyca - Koło (niezależnie od przyszłościowego KDP - on ma inne cele do osiągnięcia);

A poza tym pełna zgoda z @starszym radcą kp - co ma Kutno-Łódź do Kutno-granica województwa? Hm...
2013-10-25 10:48:24 Autor: vlak
---.dynamic.chello.pl
Warto zapamiętać nazwisko pana Grabarskiego. Wybory samorządowe za rok, trzeba pytać kandydatów, co z tym panem zrobią, gdy wygrają wybory. Zastąpią kimś kompetentnym rozumiejącym znaczenie tego, co robi? Zostawią sabotażystę likwidatora? To i ich należy zostawić poza samorządem.
Mieszkańcy województwa łódzkiego: w waszych rękach decyzja, czy pan Grabarski będzie dalej niszczył!
Nie można tej sprawy zignorować: Kutno jest dla Łodzi oknem na północno-zachodnią Polskę, na braku połączeń tu traci cały region. I przy okazji traci też PIC, do pociągów do Szczecina i Berlina o dziwo w Kutnie wsiada sporo pasażerów, to w dużej mierze Łodzianie.
Jeżeli zaplanowany rozkład wejdzie w życie od 6 do 11 w weekend nie da się dojechać z Łodzi do Kutna, tym samym przesiąść w stronę Torunia i Bydgoszczy. Trzeba o to walczyć, tak jak trzeba walczyć o TLK na tej linii wyjeżdżający z Łodzi ok. 6.30-7. Fascynujące, że ministra Massela w tej dyskusji ciągle nie ma. Aż tak się niby-dziennikarze branżowi boją?
2013-10-25 11:08:34 Autor: studenciak
---.143.citypartner.pl
W polityce UMWŁ w tym temacie ewidentnie widać złą wolę. Nikt nie oczekuje od Łódzkiego, żeby płaciło za połączenia poza obszarem swojego województwa, a Łódzkie skrzętnie podejmuje starania, żeby za wszelką cenę utrudnić życie pasażerom.

A rząd się biernie temu przygląda, udając, że nie widzi jak na przestrzeni lat zaorał wiele międzywojewódzkich tras
2013-10-25 11:13:36 Autor: Maciek K
---.189.157.74
"... prędkości (z informacji PKP PLK wynika, że na tej trasie prowadzone są obecnie drobne prace rewitalizacyjne, zmierzające do minimalnego skracania czasu przejazdu), ..."
No to po co minimalnie coś poprawiać i to za ciężkie pieniądze? Dlaczego PLK nie prowadzi inwestycji w celu maksymalnego skrócenia czasu przejazdu na tej lini?
2013-10-25 16:42:30 Autor: kość
---.centertel.pl
To słuszna decyzja władz województwa. Należy się cieszyć, że chcą zaoszczędzić trochę pieniędzy jeżeli mogą mieć coś za darmo. Arriva prawdopodobnie i tak pojedzie do Kutna bo to się jej po prostu opłaci. A połączenie z Kutna do granicy województwa nie ma zapewne aż takiej frekwencji by warto je utrzymywać. Mieszkańcy Łódzkiego powinni się cieszyć, że władze rozsądnie gospodarują budżetem i nie wydają pieniędzy podatników na fanaberie.
2013-10-26 07:23:54 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post vlak:
"Warto zapamiętać nazwisko pana Grabarskiego. Wybory samorządowe za rok, trzeba pytać kandydatów, co z tym panem zrobią, gdy wygrają wybory. Zastąpią kimś kompetentnym rozumiejącym znaczenie tego, co robi? Zostawią sabotażystę likwidatora? To i ich należy zostawić poza samorządem.
Mieszkańcy województwa łódzkiego: w waszych rękach decyzja, czy pan Grabarski będzie dalej niszczył!
Nie można tej sprawy zignorować: Kutno jest dla Łodzi oknem na północno-zachodnią Polskę, na braku połączeń tu traci cały region. I przy okazji traci też PIC, do pociągów do Szczecina i Berlina o dziwo w Kutnie wsiada sporo pasażerów, to w dużej mierze Łodzianie.
Jeżeli zaplanowany rozkład wejdzie w życie od 6 do 11 w weekend nie da się dojechać z Łodzi do Kutna, tym samym przesiąść w stronę Torunia i Bydgoszczy. Trzeba o to walczyć, tak jak trzeba walczyć o TLK na tej linii wyjeżdżający z Łodzi ok. 6.30-7. Fascynujące, że ministra Massela w tej dyskusji ciągle nie ma. Aż tak się niby-dziennikarze branżowi boją?"
Z Kutna już nikt nie korzysta, szczególnie Łodzianie od kiedy jest A2 i PolskiBus. Już dość poniżania pasażerów aglomeracji łódzkiej, którzy jak najbardziej słusznie wybieraj transport drogowy na trasach Łódź - Poznań / Berlin, a wkrótce Łódź - Poznań - Gorzów Wielkopolski / Szczecin z wykorzystaniem S3.

Gdyby nie uprzedzenie PKP do Łodzi, już dawno pojechał by pociąg międzynarodowy relacji Kraków - CMK - Łódź - Kutno - Poznań - Berlin, który był by szybszy od Wawela w relacji Kraków - Berlina, a przy okazji zapewnił by połączenie Berlin - aglomeracją łódzką.

Przynajmniej szykuje się normalna siatka połączeń Łódź - E20 - Poznań z wykorzystaniem nowy EZT, ale brak połączeń międzynarodowy z Łodzi do Berlina do i Pragi to nadal kompromitacja władz i PKP, szczególnie, że te pociągi są dofinansowywane przez państwo.
2013-10-26 23:05:23 Autor: jst
---.toya.net.pl
Z dworca w Kutnie korzystają przede wszystkim pasażerowie z Kutna i im najbardziej jest potrzebne połączenie z Toruniem. To nie jest wieś, tylko miasto 46 tys. (a jeszcze nie tak dawno ponad 50 tys.) - chyba wystarczająco dużo, żeby generować potoki pasażerskie w pociągach osobowych. Pierwszy TLK ma dojeżdżać do Torunia dopiero po godzinie 10. Jeśli zabraknie pociągów Regio/osobowych o 5:01 i 6:10, nie będzie czym dojechać rano. Z relacji regularnych pasażerów na tej trasie wynika, że te poranne pociągi jeżdżą pełne. Na trasie Kutno-Toruń czy Kutno-Włocławek nie ma alternatywy w postaci jakichkolwiek połączeń autobusowych. Nie wiem, jak UMWŁ może rozpatrywać połączenie regionalne w województwie jedynie przez pryzmat Łodzi.
2013-10-27 21:08:05 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Ten pan powinien ruszyć 4 literki i zobaczyć ile osób wsiada w Kutnie do pociągów do Torunia czy Bydgoszczy.

Za tzw. komuny było sporo pociągów osobowych Warszawa - Kutno, nawet był osobowy przyspieszony W-wa - Poznań. Dałosię. Ale pod koniec lat 90-ych jakiś matoł wymyślił przesiadkę w Łowiczu (2h nawet). Żeby było normalnie, to w końcu KM by mogły puścić prócz Mazovii ze 2 pary do Kutna z zatrzymaniem na wszystkoch stacjach miedzy Kutnem a Łowiczem (Mazovia też by mogła się zatrzymać choć w Żychlinie, jak drzewiej IR-y). Poza tym ŁKA to nie powinien być przewoźnik, a projekt (jak PKM) i przewoźnik tego czegoś powinien być wyłoniony za 2-3 lata w przetargu, a obecnie powinny to dostać z wolnej ręki PR-y. Jeśli linia Zgierz - Kutno jest rzeczywiście tak zapchana to może pomyśleć o ze 2-3 parach Łódź - Zgierz - Łowicz - Kutno skomunikowanych w Kutnie w stronę Płocka i Torunia?
2013-11-17 17:24:17 Autor: koteczek
---.dynamic.chello.pl
Sznowny Panie Pośle,

Z linii Włowławek Kutno Warszawa Wsch korzystam od okolo 20 lat .Jedze co tydzień albo co 2
tygodnie. bo pracuje w Warszawie i na weekendy zjedzam do rodziny do Włoclawka. To co ma sie stac z
likwidacja połaczeń to jest straszne. Bardzo duzo ludzi jedzi z Włocławka do pracy do Kutna i
Warszawy. Nie wiem jak bede dojezdzał. Szanowny Panie Posle. Blagam niech Pan cos zrobi w tej
sprawie. Tylko Pan jest w stanie cos zadziałac .Nie tylko ja ale cała masa ludzi dojedza do pracy
pociagiem Flisak PR odjazd 16:09 Warszawa Zach - Włocławek 18:08.Pociag ten w nowym rtozkladzie
NIe istnieje i PKP PLK absolutnie nic nie oferuje w zamian. Ludziemja wykupiuone legitymacje
pracownicze i kart Regio i co mozemy jes wyzrzucic do kosz bo nawet w TLK to nikt ich nie bedzie
honorował. SKANDAL i jeszce raz skandal. PANIE POSLE BARDZO PROSIMY NIECH PAN COS ZROBi Z DOJAZDAMI
DO WŁOCŁAWKA !!!!!
2013-11-23 21:13:43 Autor: Dominik11
---.hstl4.put.poznan.pl
Bardzo proszę sprawdzić na stronie rozklad-pkp.pl, ile obecnie jeździ bezpośrednich pociągów regio między Kutnem a Łodzią, a ile będzie jeździc w styczniu. Z 9 dostępnych połączeń dziennie zostaną CZTERY! Nikt nie myśli o setkach studentów, którzy dojeżdżają na łódzkie uczelnie (do toruńskiego UMK nie będzie można sie już dostać wcale). Nie chcą dopłacać do Kolei Wielkopolskich, nie chcą finansować połączeń Kaliska Kujawskie-Kutno i obcinają ponad połowę ważnych pociągów Kutno-Łódź. Niech żyje Łódzka Kolej Aglomeracyjna.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS