Województwo lubuskie zrezygnowało z przetargu na kolejowe przewozy pasażerskie i usługi te zostaną powierzone Przewozom Regionalnym. Region oczekuje jednak poprawy jakości usług od operatora.
O tym, że województwo jednak zdecydowało się powierzyć przewozy na okres do 10 lat, informowaliśmy w ubiegłym tygodniu. Region wycofał się z
planów organizacji przetargu.
– Decyzję o bezpośrednim zawarciu umowy ze spółką Przewozy Regionalne podjął zarząd województwa lubuskiego po przedstawieniu przez przewoźnika propozycji kierunków rozwoju regionalnych przewozów pasażerskich w województwie lubuskim na lata 2021–2030 – poinformował Wojciech Majdański, główny specjalista z urzędu zajmujący się koleją.
– Operator proponuje m.in. stały rozwój połączeń kolejowych w regionie, integrację taryfową (kolej, autobus regionalny, komunikacja miejska), inwestycje w zaplecza techniczne czy zakup nowego taboru kolejowego do obsługi połączeń na terenie naszego województwa – napisał Wojciech Majdański.
„Rynek Kolejowy” zapytał też o sankcje dla przewoźnika, który wciąż ma problemy z obsługą transportową województwa.
– Województwo lubuskie dokona waloryzacji dotychczasowych stawek kar umownych oraz prawdopodobnie wprowadzi do umowy wskaźniki jakości świadczonych usług, przy niedotrzymaniu których będzie możliwe rozwiązanie umowy z zachowaniem bezpiecznego – w kontekście utrzymania ciągłości przewozów – okresu wypowiedzenia – dodał nasz rozmówca.
15 grudnia Przewozy Regionalne otrzymają do obsługi kolejną
trasę, z Leszna do Głogowa, którą naprawiły PKP PLK. Wkrótce dowiemy się, czy przewoźnik podoła temu zadaniu.