NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Ukraina: W czerwcu pociąg Koszyce – Mukaczewo po torze normalnym

| Kasper Fiszer 07.04.2019 5,1k

Ukraina: W czerwcu pociąg Koszyce – Mukaczewo po torze normalnym
Pociągi na linii z Koszyc do Czopu na terenie Słowacjifot. Matijak, lic. CC BY 3.0
Za dwa miesiące ruszyć ma regularne połączenie kolejowe z ukraińskiego Mukaczewa do słowackich Koszyc. Będzie to już druga para pociągów pasażerskich korzystających z normalnotorowego odcinka Czop – Mukaczewo na Ukrainie. Jego wykorzystanie poprawia skomunikowanie Zakarpacia z krajami Unii Europejskiej.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Koleje Ukraińskie (Ukrzaliznycia, UZ) rozszerzają swoją ofertę międzynarodowych połączeń pasażerskich w relacjach z krajami Unii Europejskiej. Tym razem wzmocniona ma zostać obsługa przejścia granicznego Czop – Czerna nad Cisą (Čierna nad Tisou) na Słowacji. Bezpośredni pociąg z Koszyc ma dotrzeć do Mukaczewa, dokąd biegnie tor europejskiego rozstawu 1435 mm.

W głąb Ukrainy wjedzie tabor słowacki

– Regularne połączenia pasażerskie Koszyce – Mukaczewo uruchomimy w czerwcu – zapowiedział Jewhen Krawcow, prezes UZ, po jeździe próbnej, która odbyła się w miniony wtorek. Do Mukaczewa dotarł wówczas słowacki spalinowy zespół trakcyjny serii 813. To dwuczłonowy pojazd zbudowany na bazie wagonów serii 810, tzw. motoraków.

Czas przejazdu w pełnej relacji ma wynieść razem z odprawami granicznymi około cztery godziny. Jak informują UZ, na pokładzie testowego pociągu odbyło się spotkanie robocze zarządów kolejowych z Ukrainy i Słowacji (ZSSK), podczas którego uzgadniano szczegóły dotyczące obsługi nowej trasy. Choć nie podjęto jeszcze wszystkich ustaleń, nie ulega wątpliwości, że połączenie realizowane będzie taborem słowackim. – UZ nie eksploatuje bowiem pojazdów o rozstawie osi 1435 mm – czytamy w komunikacie prasowym UZ.

Druga para pociągów na normalnym torze do Mukaczewa

Do niedawna pomiędzy Mukaczewem a Czopem nie realizowano żadnych przewozów pasażerskich po torze normalnym. W grudniu zeszłego roku zainaugurowano jednak codzienne kursy na trasie Mukaczewo – Budapeszt obsługiwane taborem Kolei Węgierskich (MÁV). Stacja Czop pełni bowiem rolę granicznej także w komunikacji z Węgrami. Tor normalny biegnie stamtąd do miejscowości Záhony.

Jak przypomina UZ, przed uruchomieniem połączeń do węgierskiej stolicy przeprowadzono istotne prace infrastrukturalne. Poprawiono wówczas stan techniczny toru z Czopu do Mukaczewa, odbudowano też jeden z torów stacyjnych w samym Mukaczewie. Powstał tam też peron o długości 120 m.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5