| wś, Rynek Kolejowy/Frankfurter Allgemeine Zeitung, 18 października 2010 ⚫ 18.10.2010 ⚫
145
Jak poinformowała Deutsche Bahn, w nocy z soboty na niedzielę w tunelu pod kanałem La Manche przeprowadzono test bezpieczeństwa oraz próbę ewakuacji pasażerów na tory z pociągu ICE. Test z udziałem 300 uczestników przeprowadzono dwukrotnie. Rzecznika spółki Eurotunnel Groupe powiedziała dziennikowi "Frankfurter Allgemeine Zeitung", że „na pierwszy rzut oka można go uznać za sukces”.
Na potrzeby testu skład ICE zbudowany przez niemieckiego Siemensa wjechał do tunelu holowany przez lokomotywę. Obie próby przeprowadzone między godziną 0.30 a 4.00 przebiegły pomyślnie. „Szczegółowe wyniki testów powinny być znane już niedługo – dodała rzecznika Eurotunnel Groupe.
Äwiczenia ewakuacyjne były „pierwszym, bardzo ważnym etapem procedury przyznania zezwolenia pociągom ICE na poruszanie się w Eurotunelu – powiedział "Frankfurter Allgemeine Zeitung" Joerg Boenisch, rzecznik Deutsche Bahn. Pociągi niemieckiego przewoźnika nie mogły jeździć tunelem do tej pory ze względu na szczególne wymagania dotyczące bezpieczeństwa. Przepisy dotyczące poruszania się pociągów w tunelu przewidują bowiem, że pociągi o długości 400 metrów muszą być jednoprzestrzenne, aby pasażerowie mogli w sytuacji zagrożenia przemierzyć skład z jednego końca na drugi. Nowoczesne składy ICE składają się jednak z dwóch niezależnych jednostek o długości 200 metrów każda, które są ze sobą połączone.
Po „pomyślnym przebiegu” ćwiczeń ewakuacyjnych, Deutsche Bahn jest nastawione „bardzo optymistycznie” do przyznania pozwolenia pociągom ICE na poruszanie się w tunelu – powiedział rzecznik DB. Po testach skład ICE wrócił do terminalu w pobliżu Eurotunelu we francuskim mieście Calais, skąd w nocy z poniedziałku na wtorek wyruszy, aby po raz pierwszy przejechać przez cały tunel do Londynu, gdzie zaprezentują go prezes Deutsche Bahn Ruediger Grube oraz niemiecki minister transportu Peter Ramsauer (CSU).
Deutsche Bahn od dawna zabiega o zgodę na uruchomienie połączenia szybkiej kolei łączącej Niemcy, Francję i Wielką Brytanię. Obecne władze koncernu postawiły sobie to zadanie wręcz jako punkt honoru.
Przed udanymi próbami ewakuacji w środę odbył próbny wjazd pociągu ICE do Eurotunelu. Na jego pokładzie znajdowali się wówczas tylko maszyniści i technicy DB oraz zarządcy Eurotunelu. Skład poruszał się z prędkością do 30 km/godz. i po kilometrze zawrócił w stronę Francji.
DB liczy, że uruchomienie połączeń z Niemiec do Wielkiej Brytanii, a w szczególności między centrami finansowymi Frankfurtem i Londynem, będzie bardzo opłacalne dla spółki. Ruediger Grube zdradził, że liczy na więcej niż milion podróżnych rocznie na tej trasie. Ważnym aspektem tego przedsięwzięcia jest także duży prestiż oraz symbol międzynarodowego kursu DB.
Więcej z regionu:
Polska (46250)LOT: Z Budapesztu do Seulu cztery razy w tygodniu
767
Pasażer Z Budapesztu do Seulu Polskie Linie Lotnicze LOT zamierzają latać od początku kwietnia aż cztery razy w tygodniu. Oprócz LOT-u do portu Inczon z węgierskiego lotniska latają także linie Korean Air, które chciałyby wykonywać na tej trasie codzienne loty.
Można płacić kartą u kolejnych przewoźników ZTM Poznań. Ciągle bez MPK Poznań
343
Zintegrowany transport Jak informuje poznański ZTM, w tym tygodniu zaplanowany jest montaż i uruchamianie terminali do płatności zbliżeniowych w autobusach podmiejskich w gminach Czerwonak, Kórnik, Tarnowo Podgórne, Suchy Las i Kleszczewo. Po zakończeniu prac, pasażerowie będą mogli korzystać z nowości już w autobusach 8 podmiejskich operatorów. Na terminale wciąż trzeba jednak poczekać w pojazdach największego operatora w sieci ZTM, a więc MPK Poznań.
Alza Cargo z kolejną lokomotywą
1,1k
Biznes Alza Cargo Sp. z o.o. to dynamicznie rozwijający się przewoźnik kolejowy, który sukcesywnie modernizuje swoją flotę taborową. W dniu 16.01.2023 Alza Cargo włączyła do eksploatacji kolejną lokomotywę typu Gama Marathon 111Ed. Jest to ósma lokomotywa z tej serii, produkcji PESA Bydgoszcz S.A., pozyskana przez Spółkę w ramach współpracy z firmą Rail Capital Partners Sp. z o.o.
Transavia wycofuje się z Krakowa
3k
Pasażer Transavia, tanie linie lotnicze założone przez holding Air France-KLM, zdecydowały się wycofać z obsługi lotów do Krakowa – jedynego polskiego portu lotniczego w siatce połączeń przewoźnika. Niskokosztowiec zrezygnuje z oferowania rejsów do Balic z Eindhoven i Paryża-Orly. Decyzję potwierdzili Rynkowi Lotniczemu rzecznicy prasowi holenderskiego i francuskiego oddziału przewoźnika.
Łódź: Autobusy zastępcze do Konstantynowa niepunktualne. „Czekamy na tramwaj”
1,6k
Zintegrowany transport Władze Łodzi przyznają, że utrzymanie punktualności autobusowej linii podmiejskiej do Konstantynowa jest niemożliwe. Rozwiązaniem ma być przywrócenie kursów na nieczynnej od czterech lat linii tramwajowej, która od 2022 r. jest remontowana. Na razie pasażerowie muszą jednak uzbroić się w cierpliwość.
GAiT podsumowały 2022 rok
653
Zintegrowany transport Gdańskie Autobusy i Tramwaje podsumowały 2022 rok. Przewoźnik zamówił w tym czasie nowe autobusy elektryczne, zmodernizował kolejne tramwaje Swing i N8C oraz przetestował autobus na wodór.
LOT: Uzbekistan kolejną destynacją?
1,1k
Pasażer Polskie Linie Lotnicze LOT będą realizować loty czarterowe do stolicy Uzbekistanu – Taszkientu – informuje uzbecki portal „Podrobno”, powołując się na lotniskowe źródła. W listopadzie do Urzędu Lotnictwa Cywilnego wpłynął wniosek od przewoźnika, najprawdopodobniej jest to LOT, o wydanie upoważnienia na wykonywanie przewozów lotniczych między tymi dwoma miastami, lecz regularnych, a nie czarterowych.
Bydgoszcz z ofertami na projekt tramwaju przez Szwederowo
916
Zintegrowany transport ZDMiKP w Bydgoszczy otworzył oferty w przetargu na projekt I odcinka trasy tramwajowej wzdłuż Solskiego z pętlą przy Bielickiej. Oddzielna część obejmuje przebudowę pętli Las Gdański. W obu częściach wpłynęło pięć ofert.
Harting z nagrodą niemieckich mediów branżowych
319
Biznes Grupa Harting Technology Group ze swoimi modułami Han-Modular Domino została zwycięzcą w kategorii „Electrical Equipment” przyznawanej przez niemieckie media branżowe.
Dolny Śląsk zapowiada wojewódzkie autobusy do Sycowa i Złotoryi
1,3k
Zintegrowany transport O planach dotyczących dalszej integracji kolejowo-autobusowej na Dolnym Śląsku rozmawiamy z członkiem Zarządu Województwa Dolnośląskiego, Tymoteuszem Myrdą. Samorządowiec mówi nam, że województwo planuje uruchomienie autobusów zastępczych do Sycowa oraz na trasie z Legnicy do Jeleniej Góry przez Złotoryję i Lwówek Śląski. Na autobusy Kolei Dolnośląskich mogą też liczyć mieszkańcy Przemkowa.
wś, Rynek Kolejowy/Frankfurter Allgemeine Zeitung, 18 października 2010
Wiecej z regionu:
Polska (46250)
Oferty pracy w branżach infrastrukturalnych >