NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Udało się wykonać częściowy remont zabytkowego EW51 [zdjęcia]

| Michał Szymajda 14.01.2019 8,7k

Udało się wykonać częściowy remont zabytkowego EW51 [zdjęcia]
Fot. Stacja Muzeum
Udało się wykonać częściowy remont zabytkowego EW51 [zdjęcia]
Udało się wykonać częściowy remont zabytkowego EW51 [zdjęcia]
Udało się wykonać częściowy remont zabytkowego EW51 [zdjęcia]
Udało się wykonać częściowy remont zabytkowego EW51 [zdjęcia]
Elektryczny zespół trakcyjny EW51 o numerze 36 przeszedł remont, który przywrócił mu barwy i wygląd zewnętrzny z lat 30. XX-wieku, kiedy pojazd rozpoczął wożenie pasażerów po zelektryfikowanym Warszawskim Węźle Kolejowym.
Jak poinformowała Stacja Muzeum, prace konserwatorsko-restauratorskie elektrycznego zespołu trakcyjnego EW51-36 zostały już zakończone. Pojazd odnowiono w ZNTK Mińsk Mazowiecki z Grupy Pesa, który wygrał przetarg na odnowienie pojazdu. Pojazd z numerem 36, jedyny zachowany egzemplarz przedwojennego projektu, przeszedł prace konserwatorskie polegające na czyszczeniu i śrutowaniu pudła, prace spawalniczo-naprawcze pudeł wagonowych wraz z uzupełnieniem uchwytów, progów i lusterek, wykonano dla niego wzorowane na oryginalnych drzwi i okna.

W pojeździe odbudowano reflektory, wykonano malowanie takie jakie posiadał w latach 30. Wyremontowano także jego pantografy. Prace remontowe były przeprowadzane zgodnie z posiadaną przez Stację Muzeum dokumentacją techniczną i pod nadzorem Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Zostały zrealizowane w ramach projektu pn. Stacja Muzeum – Renowacja i konserwacja taboru kolejowego i sfinansowane z dotacji celowej Samorządu Województwa Mazowieckiego.

Pojazd przeszedł więc najpotrzebniejsze prace, które pozwolą na jego prezentację dla zwiedzających w przyszłości. Nie posiada natomiast aparatury elektrycznej, która pozwoliłaby kursować z pasażerami. Do takiej działalności konieczne byłoby także odnowienie wnętrza jednostki trakcyjnej. Być może takie prace uda się wykonać w przyszłości.

Więcej na temat elektryfikacji WWK w latach 30. i jednostek trakcyjnych EW51 można przeczytać tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5