Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Tylko Pesa chce dostarczyć ezety dla Lubelskiego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Data publikacji:
25-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
25-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Tylko Pesa chce dostarczyć ezety dla Lubelskiego
Graf. Pesa (zdjęcie ilustracyjne)
Niecały milion złotych brakuje, żeby województwo lubelskie mogło rozstrzygnąć przetarg na dostawę czterech nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Na razie jedyna oferta w tym postępowaniu będzie analizowana pod kątem formalnym.

Przetarg pn. "Zakup nowoczesnego, bezemisyjnego taboru kolejowego, wyposażonego w urządzenia pokładowe ERTMS", został ogłoszony 17 lipca. Zamówienie podstawowe obejmowało dostawę czterech fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych tego samego typu. Prawo opcji, z którego będzie można skorzystać do pół roku od podpisania umowy, zakłada zakup jeszcze jednego dodatkowego pociągu.

Potencjalnego dostawcę pociągów mieliśmy poznać przed końcem wakacji. Jednak z uwagi na dużą liczbę pytań i zmiany w SIWZ, otwarcie ofert nastąpiło dopiero w ostatnim tygodniu listopada.

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w budżecie na to zamówienie zaplanował nieco ponad 134,6 mln złotych. Jedyna oferta, która wpłynęła, a złożyła ją bydgoska Pesa, opiewa na 135,6 mln złotych. Oznacza to, że UMWL będzie musiał znaleźć brakujące pieniądze lub unieważnić przetarg. Przed tym urzędnicy sprawdzą przesłaną ofertę pod kątem formalnym, co zajmie kilka tygodni.

Przypomnijmy. Województwo lubelskie wskazało, że nowe pociągi powinny mieć m.in. co najmniej 290 miejsc – z czego 130 to miejsca siedzące oraz co najmniej 10 siedzeń rozkładanych. Do tego ładowarki indykcyjne czy system ułatwiający prowadzenie składu w trybie ekodriving. Wybrany producent będzie miał 46 miesięcy od podpisania umowy na wykonanie i dostarczenie nowych pociągów, dostosowanych do prędkości do 160 km/h.

Był to kolejny przetarg na Lubelszczyźnie. W postępowaniu ogłoszonym wiosną tego roku, żaden z producentów nie złożył swojej oferty. Kilka lat temu na Lubelszczyźnie pojawiły się natomiast ezety z Newagu.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czy piętrowe składy dla PKP Intercity „zbudują Niemcy”? MI odpowiada

Prawo i polityka

Czy piętrowe składy dla PKP Intercity „zbudują Niemcy”? MI odpowiada

Roman Czubiński 03 grudnia 2024

Będą nowe perony na przystanku Warszawa Ursus Północny

Infrastruktura

Będą nowe perony na przystanku Warszawa Ursus Północny

PKP Polskie Linie Kolejowe 29 listopada 2024

Bydgoszcz: Konstale zjadą z torów do 2027 roku

Tabor i technika

Bydgoszcz: Konstale zjadą z torów do 2027 roku

Jakub Rösler 01 grudnia 2024

Piętrowe ezety w PKP Intercity. W grze Alstom, Siemens i Stadler

Tabor i technika

Go-Ahead wprowadza na niemieckie tory Desiro HC. Przejął linie od DB [zdjęcia]

Infrastruktura

Zobacz również:

Czy piętrowe składy dla PKP Intercity „zbudują Niemcy”? MI odpowiada

Prawo i polityka

Czy piętrowe składy dla PKP Intercity „zbudują Niemcy”? MI odpowiada

Roman Czubiński 03 grudnia 2024

Będą nowe perony na przystanku Warszawa Ursus Północny

Infrastruktura

Będą nowe perony na przystanku Warszawa Ursus Północny

PKP Polskie Linie Kolejowe 29 listopada 2024

Bydgoszcz: Konstale zjadą z torów do 2027 roku

Tabor i technika

Bydgoszcz: Konstale zjadą z torów do 2027 roku

Jakub Rösler 01 grudnia 2024

Piętrowe ezety w PKP Intercity. W grze Alstom, Siemens i Stadler

Tabor i technika

Go-Ahead wprowadza na niemieckie tory Desiro HC. Przejął linie od DB [zdjęcia]

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5