NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Tylko jedna oferta w budżecie na naprawę dziesięciu EP/EU07

| Martyn Janduła 13.06.2017 5,3k

Tylko jedna oferta w budżecie na naprawę dziesięciu EP/EU07
PKP Intercity wyśle do napraw i modernizacji 10 lokomotyw EU07 i EP07Fot. Bartosz Dziubecki, SM42.pl
PKP Intercity prowadzi przetarg na wykonanie napraw okresowych poziomu P4 lokomotyw EU07 i EP07. W ramach tych prac lokomotywy zostaną unowocześnione. Tylko jednemu oferentowi udało się zmieścić w kosztorysie PKP Intercity.
PKP Intercity oczekuje wykonania prac przy 10 lokomotywach (choć liczba ta może być mniejsza o jeden lub większa, jeśli spółka skorzysta z prawa opcji). Oprócz standardowych dla poziomu P4 napraw elektrowozów przewoźnik wymaga wykonania dodatkowych prac w lokomotywach.

Naprawa z lekką modernizacją

Chodzi m.in. o zmiany w kabinie maszynisty, obejmujące montaż nowego ergonomicznego fotela, zabudowę klimatyzacji, budowę nowej izolacji akustycznej i cieplnej. Na pojazdach znajdą się nowe elektryczne wycieraczki ze spryskiwaczami oraz nowoczesne radiotelefony. Zmodernizowane zostaną silniki trakcyjne, a maszynista sprawdzi prędkość na elektronicznym prędkościomierzu.

– Naprawy zakładają szereg prac, których celem jest podniesienie standardu elektrowozów. W ich ramach jednostki zostaną wyposażone np. w klimatyzatory do schładzania powietrza, rolety przeciwsłoneczne na szybach czołowych i bocznych czy izolację cieplną i akustyczną w obu kabinach lokomotywy. Dodatkowo zostaną wymienione m.in. szyby czołowe na klejone z ogrzewaniem czy tradycyjne projektory czołowe na halogenowe. Wspomniana modernizacja nie zakłada podniesienia prędkości eksploatacyjnej lokomotyw do 160 km/h – wyjaśniał przy okazji ogłoszenia przetargu Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Bardzo drogi Newag

Obecnie PKP Intercity otworzyło oferty w postępowaniu, do którego zgłosiły się trzy zainteresowane firmy. Jednak tylko jednej z nich udało się zmieścić w zakładanym przez zamawiającego budżecie. Przewoźnik chce przeznaczyć na zamówienie podstawowe 6,93 mln zł brutto, w przypadku skorzystania z prawa opcji – 8,18 mln zł. Ofertę wpisującą się w ramy kosztorysu złożyły Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego i Miejskiego z Gdańska. Ich oferta to 6,7 mln zł brutto w ramach zamówienia podstawowego i 7,83 mln zł brutto w ramach zamówienia rozszerzonego. Wykonawca zadeklarował 24 miesiące gwarancji oraz wykonanie prac w terminie 55 dni kalendarzowych dla pojedynczej lokomotywy.

Droższą ofertę złożyły z kolei Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Oleśnicy. Oferent wycenił naprawę wraz z modernizacją lokomotyw na 7,41 mln zł brutto i 8,39 mln zł brutto z opcją. Gwarancja to 24 miesiące, ponadto firma zadeklarowała, że potrzebuje tylko 51 dni dla każdej z lokomotyw. Na udział w postępowaniu zdecydował się również Newag. Oferta firmy opiewa jednak aż na 14,62 mln zł, co jest ponad podwójnym przekroczeniem budżetu PKP Intercity. Zamówienia z opcją firma wyceniła na 16,5 mln zł. Oferent zadeklarował krótszy termin gwarancji – 21 miesięcy, oraz dłuższy czas potrzebny na wykonanie prac dla jednej lokomotywy – 70 dni kalendarzowych.

PKP Intercity oceni teraz oferty z uwzględnieniem kryterium ceny (70%), terminu wykonania naprawy (20%) oraz gwarancji (10%). Wymagany termin wykonania zamówienia to 8 miesięcy od dnia zawarcia umowy. W zapisach przetargu zaznaczono, że wykonanie naprawy rewizyjnej wraz z modernizacją jednej lokomotywy musi nastąpić w okresie nie dłuższym niż 70 dni kalendarzowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5