Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Część „tygrysów" odstawiona. Przyczyną awarie i zdarzenia ze zwierzętami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
03-11-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Część „tygrysów" odstawiona. Przyczyną awarie i zdarzenia ze zwierzętami
Fot. Kasper FiszerEN57AL w Łodzi
Duża część kursów Poznań – Łódź obsługiwana jest jednostkami EN57 bez przeprowadzonej modernizacji, choć umowa wieloletnia z województwami łódzkim i wielkopolskim przewidywała kursowanie tam wyłącznie jednostek EN57AL. PR Poznań musiał bowiem odstawić niemal połowę swoich „tygrysów”.

Po roku od skierowania na trasę Łódź – Ostrów Wielkopolski – Poznań zmodernizowanych jednostek EN57, tzw. tygrysów, obsługują one tylko część połączeń tej relacji. Według pierwotnych zamierzeń wprowadzenie do ruchu pojazdów po kompleksowym remoncie miało podnieść komfort podróży na wszystkich kursach uruchamianych pomiędzy tymi miastami. Podobnie kształtuje się sytuacja na szeregu innych linii, na których przed rokiem Przewozy Regionalne wprowadziły do ruchu swoje nowocześniejsze pojazdy.

Jeździ zaledwie co drugi poznański AL

Jaka jest przyczyna tego stanu? – Zmodernizowane EN57 serii AL są wykorzystywane zgodnie z założeniem do obsługi trasy z Łodzi do Poznania, jednakże w przypadkach wykonywania napraw gwarancyjnych lub przeglądu z zakresu P2 zarówno w przypadku taboru należącego do PR Łódź, jak i przypisanego do PR Poznań, możliwe jest użycie innego taboru niż wynikającego z umowy [z marszałkami województw – dop. kf], co wiąże się ze zmianą parametrów danego pociągu – mówiła nam w połowie miesiąca Anna Piotrowska, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału PR.

Wydaje się jednak, że sytuacja jest poważniejsza, a braki taborowe – większe niż wynikałoby to wyłącznie z konieczności prowadzenia okresowych przeglądów. Jak potwierdził wczoraj Wielkopolski Oddział Przewozów Regionalnych, odstawiona jest bowiem niemal połowa utrzymywanych tam „tygrysów”. – Dysponujemy dziewięcioma pojazdami typu EN57AL. Obecnie w naszym oddziale eksploatowanych jest pięć czynnych jednostek „tygrys” – stwierdziła Justyna Grzesik, rzecznik prasowy oddziału.

Za dwa lata w Wielkopolsce tylko tabor zmodernizowany

Przedstawicielka przewoźnika tłumaczy, że jest on zmuszony wyłączać z ruchu kolejne EN57AL zarówno ze względu na awarie, jak i na zdarzenia o charakterze losowym. – W październiku dwukrotnie doszło do potrącenia zwierzyny leśnej – wskazuje. – Pojazdy są wyłączane także na potrzeby przeglądów i napraw (np. przewody hamulcowe, pneumatyka), które przeprowadzane są na terenie Sekcji Utrzymania i Napraw Taboru w Poznaniu i w Lesznie – dodaje.

Wielkopolski oddział PR planowo wystawia zmodernizowane EN57 do obsługi tras do Ostrowa Wielkopolskiego, Kalisza i Łodzi oraz do Piły i Kołobrzegu. – Zgodnie z pięcioletnią umową PSC zawartą z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego już w 2018 r. przewozy będą realizowane wyłącznie nowym lub zmodernizowanym taborem – przypomina Justyna Grzesik. Na razie jednak podróżni muszą liczyć się z koniecznością korzystania z jednostek przed modernizacją.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zachodniopomorskie chce “urowerowić” EN57AL

Tabor i technika

Zachodniopomorskie chce “urowerowić” EN57AL

Jakub Rösler 03 października 2021

Polregio kupiło dwa kolejne EN57AL od Pomorza Zachodniego

Tabor i technika

Zachodniopomorskie: Kolejne EN57AL na sprzedaż

Tabor i technika

Zachodniopomorskie: Kolejne EN57AL na sprzedaż

Roman Czubiński 02 lipca 2020

Zachodniopomorskie sprzedaje zmodernizowane EN57AL

Infrastruktura

Zachodniopomorskie sprzedaje zmodernizowane EN57AL

Michał Szymajda 29 stycznia 2020

Przewozy Regionalne ogłaszają przetarg na naprawy EN57AL

Tabor i technika

Lubelskie zmodernizowane EN57 zniknęły z rozkładu jazdy

Tabor i technika

Lubelskie zmodernizowane EN57 zniknęły z rozkładu jazdy

jar, Rynek Kolejowy 11 stycznia 2017

Zobacz również:

Zachodniopomorskie chce “urowerowić” EN57AL

Tabor i technika

Zachodniopomorskie chce “urowerowić” EN57AL

Jakub Rösler 03 października 2021

Polregio kupiło dwa kolejne EN57AL od Pomorza Zachodniego

Tabor i technika

Zachodniopomorskie: Kolejne EN57AL na sprzedaż

Tabor i technika

Zachodniopomorskie: Kolejne EN57AL na sprzedaż

Roman Czubiński 02 lipca 2020

Zachodniopomorskie sprzedaje zmodernizowane EN57AL

Infrastruktura

Zachodniopomorskie sprzedaje zmodernizowane EN57AL

Michał Szymajda 29 stycznia 2020

Przewozy Regionalne ogłaszają przetarg na naprawy EN57AL

Tabor i technika

Lubelskie zmodernizowane EN57 zniknęły z rozkładu jazdy

Tabor i technika

Lubelskie zmodernizowane EN57 zniknęły z rozkładu jazdy

jar, Rynek Kolejowy 11 stycznia 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5