NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Zachodniopomorskie: Kolejne EN57AL na sprzedaż

| Roman Czubiński 02.07.2020 138

Zachodniopomorskie: Kolejne EN57AL na sprzedaż
fot. MS
Zgodnie z zapowiedziami samorząd województwa zachodniopomorskiego ogłosił przetarg na sprzedaż dwie gruntownie zmodernizowane jednostki EN57. Wobec dostaw nowego taboru pojazdy stały się zbędne w regionie, mogą jednak służyć nowemu nabywcy jeszcze przez wiele lat. Nowego właściciela poznamy prawdopodobnie 10 lipca.
Przedmiotem aukcji są EN57AL o numerach 1230 i 1426. Jednostki zostały zmodernizowane w ZNTK Mińsk Mazowiecki w latach 2013 i 2014. Ich modernizacja objęła zarówno układ napędowy (silniki asynchroniczne, prędkość maksymalna podniesiona do 120 km/h), jak i wózki z zestawami kołowymi, układ hamulcowy oraz instalację pneumatyczną. Z zewnątrz najbardziej widocznym elementem było zastosowanie nowych ścian czołowych i drzwi odskokowo-przesuwnych, a w środku – nowa aranżacja przestrzeni pasażerskiej (z myślą o potrzebach pasażerów z niepełnosprawnościami), całkowita wymiana wyposażenia, montaż modułowych toalet , instalacja systemu informacji pasażerskiej, klimatyzacji oraz WiFi. Unowocześniono ponadto instalację elektryczną (z montażem układu pomiarowego zużycia energii) oraz zamontowano nowe pulpity w kabinach maszynisty. Całości dopełnia system monitoringu i automatycznego zliczania podróżnych.

Cenę wywoławczą dla obu egzemplarzy (nie przewiduje się sprzedania ich dwóch różnym nabywcom) ustalono na 12,194 mln zł netto. Wadium wynosi 5% tej kwoty. Oferty można składać do godziny 10.30 10 lipca w Wydziale Infrastruktury i Transportu UMWZ. Jeśli tę samą najwyższą cenę zaproponuje co najmniej dwóch oferentów, o wyniku postępowania zadecyduje dodatkowa aukcja.

Zespoły trakcyjne można po wcześniejszym umówieniu oglądać w Sekcji Eksploatacji i Utrzymania Taboru w Kołobrzegu Zachodniopomorskiego Zakładu Polregio w Szczecinie. Nie jest tajemnicą, że właśnie dotychczasowy użytkownik obydwu EN57AL jest ich najbardziej prawdopodobnym nabywcą. Polregio kupiło już trzy egzemplarze tej samej serii, sprzedane przez Zachodniopomorskie na początku roku.

Sprzedaż EN57AL nie wynika z ograniczenia oferty na liniach regionalnych w województwie, lecz z sukcesywnego zakupu nowych pojazdów. Pomorze Zachodnie należy do regionów o największym w Polsce nasyceniu nowym taborem. Wobec zwiększania liczby EZT nowej generacji zmodernizowane EN57 stają się zbędne.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5